Politieactie Brussel terrorist Abdeslam neergeschoten en opgepakt - Brussel (B) 18-03-2016

Auteur Topic: Politieactie Brussel terrorist Abdeslam neergeschoten en opgepakt - Brussel (B) 18-03-2016  (gelezen 32027 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Asterix 900

• Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
Citaat van: oma link=msg=1414368 date=1458648023
Je kan moeilijk beweren dat ze in Europa veel moeite doen om te voorkomen dat iemand met een vuurwapen of bomvest een vertrekhal van een internationale luchthaven binnen kan wandelen.

Is dat zo? Tenzij jij de topman van de Belgische veiligheidsdiensten bent, kan je daar geen zinnige uitspraak over doen. In België alleen al zijn de afgelopen jaren meer dan verschillende honderden gerechtelijke dossiers geopend tegen serieuze en minder serieuze lieden die serieuze en minder serieuze plannen tot destabilisatie van de Belgische samenleving aan het uitwerken waren. Dat is dan in een fase ver voor het ogenblik dat zo iemand met een bomvest naar de luchthaven trekt met de nodige show van militairen en politiemannen.

Het klopt dat het ter plaatse zelf dan weer relatief gemakkelijk is om zo een luchthaven binnen te stappen maar ik zou als onschuldige burger ook niet anders willen. Zelfs niet na de aanslagen van vandaag. Ik bedank vriendelijk voor die Israëlische toestanden, ook zullen al we dan misschien nu en dan bij zo een aanslag even veel slachtoffers moeten tellen als wat er in 2 weekends op de Belgische wegen valt. So be it. Mijn levenskwaliteit leidt er niet onder, die in het Midden-Oosten hopelijk ook niet.

oma

• Senior gebruiker
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1414567 date=1458669119
Is dat zo? Tenzij jij de topman van de Belgische veiligheidsdiensten bent, kan je daar geen zinnige uitspraak over doen. In België alleen al zijn de afgelopen jaren meer dan verschillende honderden gerechtelijke dossiers geopend tegen serieuze en minder serieuze lieden die serieuze en minder serieuze plannen tot destabilisatie van de Belgische samenleving aan het uitwerken waren. Dat is dan in een fase ver voor het ogenblik dat zo iemand met een bomvest naar de luchthaven trekt met de nodige show van militairen en politiemannen.

Het klopt dat het ter plaatse zelf dan weer relatief gemakkelijk is om zo een luchthaven binnen te stappen maar ik zou als onschuldige burger ook niet anders willen. Zelfs niet na de aanslagen van vandaag. Ik bedank vriendelijk voor die Israëlische toestanden, ook zullen al we dan misschien nu en dan bij zo een aanslag even veel slachtoffers moeten tellen als wat er in 2 weekends op de Belgische wegen valt. So be it. Mijn levenskwaliteit leidt er niet onder, die in het Midden-Oosten hopelijk ook niet.

Ja dat is zo. Ik kan het niet helpen dat er op dit forum zoveel achterlijken rondhangen die denken dat je topman moet zijn van de Belgische inlichtingendienst om te kunnen weten dat iedereen ongehinderd de vertrekhal van de luchthaven in Brussel of Schiphol kan binnenwandelen.

Iedereen die zelf per vliegtuig reist of iemand wegbrengt weet dat je met al je tassen en koffers gewoon naar binnen kan lopen tot de incheckbalies.

Asterix 900

• Senior gebruiker
Citaat van: oma link=msg=1414574 date=1458670030
Ja dat is zo. Ik kan het niet helpen dat er op dit forum zoveel achterlijken rondhangen die denken dat je topman moet zijn van de Belgische inlichtingendienst om te kunnen weten dat iedereen ongehinderd de vertrekhal van de luchthaven in Brussel of Schiphol kan binnenwandelen.

Iedereen die zelf per vliegtuig reist of iemand wegbrengt weet dat je met al je tassen en koffers gewoon naar binnen kan lopen tot de incheckbalies.

Ja, dat is zo. En wat dat nog?

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
En wat is nu je punt?

Beveiliging opschroeven zoals in Israël?
Mededeling: in Israël blazen ze dan weliswaar geen vertrekhal meer op. Maar ze steken en rijden daar op dagelijkse basis mensen gewoon overhoop.

De taktiek wijzigd gewoon.

oma

• Senior gebruiker
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1414578 date=1458670314
Ja, dat is zo. En wat dat nog?

Dat je eerst met je grote *** hier mij aanvalt door te zeggen dat ik geen zinnige uitspraak kan doen over hoe simpel je de vertrekhal van de luchthaven in Brussel binnen kan wandelen tenzij ik de topman van de Belgische veiligheidsdienst ben.

Het blijkt door je eigen bevestiging dat het gewoon zo is en jij bent ook niet de topman van de Belgische veiligheidsdienst.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Laten heel realistisch zijn. Je kunt inderdaad heel simpel met tassen, koffers een vluchthavenhal binnenlopen. Niemand die je zal tegenhouden. Dat geld net zo voor de treinstations, de grote stations worden bewaakt. Daar houdt een terrorist echt rekening mee. Die stapt gewoon ergens anders op de trein en komt dan alsnog keurig aan op een groot station om daar alsnog dood en verderf te zaaien, daar hebben ze wel een enkeltje voor over, vallen ze nog minder op. Nederland is een vrij land waar je kunt gaan en staan waar je wilt, en is dus dan lastig te beveiligen, we zullen er mee moeten dealen.

oma

• Senior gebruiker
Citaat van: Diamondback link=msg=1414579 date=1458670329
En wat is nu je punt?

Beveiliging opschroeven zoals in Israël?
Mededeling: in Israël blazen ze dan weliswaar geen vertrekhal meer op. Maar ze steken en rijden daar op dagelijkse basis mensen gewoon overhoop.

De taktiek wijzigd gewoon.

Wat is jouw punt dan, gewoon niets doen en dit accepteren op een internationale luchthaven. De impact van dit soort aanslagen op een internationale luchthaven en de gevolgen voor een land, economie en reputatie zijn van een andere orde dan een steekpartijtje.

Fletwed

• Senior gebruiker
Citaat van: oma link=msg=1414115 date=1458626078
Op basis van wat moet ik jou geloven. Het is niet de eerste keer dat jij mij hier aanspreekt. Ik heb je al vaker gevraagd om duidelijk te maken of je werkt bij politie, brandweer, ambulancedienst of gewoon 112-hobbyist bent.
Ik ben geen agent/brandweerman of verpleegkundige, wel veiligheidskundige. Volgens mij kijk jij op iedereen hier neer, en zal je nooit wat aannemen van een expert, op wat voor gebied dan ook, want iedereen ziet het verkeerd, behalve jij.

Leg mij eens uit waarom het ongewenst is om kritiek te leveren of om kritische vragen te stellen n.a.v. een gebeurtenis. Het wekt namelijk de indruk dat mensen fouten maken en je daarom niet kritisch mag zijn. Ik denk dat je door kritisch te zijn kan zorgen dat mensen in de toekomst niet meer dezelfde fouten maken.
Je mag wel kritisch zijn, maar volgens mij heb je altijd wat te klagen, als ze A doen, zou volgens jou B beter zijn en andersom. Ga jij een dagje met ze mee om te laten zien hoe het wel moet?

Autoriteiten is een brede term. Als Saudi Arabie of Turkije iemand labelen als terrorist moeten ze schijnbaar eerst toestemming hebben van Westerse landen en de alle mensen achter de computer in Westerse landen. Schijnbaar is het anders als de Belgische autoriteiten iemand labelen als terrorist.

Ik had al geschreven dat het opmerkelijk is dat VRT, Al Jazeera en andere media aanwezig waren op de lokatie voor de inval. Iedereen weet dat bijvoorbeeld in de USA een groot gebied afgezet zal worden en de politiediensten daar zelfs rekenen op de media dat ze geen livestreams uitzenden (ook niet vanuit helikopters) omdat de verdachten precies kunnen zien wat er zich buiten afspeelt.

Op het forum loopt een oeverloze discussie over 112-hobbyisten met camera die van de forumpolitiemensen achter het lintje moeten blijven na een ramkraak. Ik vind het bijzonder dat men zich dat bij deze anti-terreuractie niet afvraagt. Journalisten en burgers die stonden te kijken moesten namelijk dekking zoeken omdat de kogels om hun oren vlogen.
Heb je daar een bron van? Denk dat dit wel meevalt...

Ik werk in een land waar een heel select groepje mensen weet dat er een electieve anti-terreuractie gaat komen. Al deze informatie is geheim. De hele actie vind plaats in stilte. Pas na de aanhouding volgt een kort persbericht over aanhouding van een terreurverdachte.
Wij leven in 2016 met social media, ons kent ons in een gemeenschap als Molenbeek, journalisten die woonruimte(n) hebben gehuurd in Molenbeek etc. Dit kan niet onopgemerkt stil plaatsvinden.

Ik vind het dus vreemd als men besluit 'de meest gezochte terrorist van Europa' die notabene enkele dagen eerder al had kunnen ontsnappen tijdens een inval niet in het geheim heeft plaats gevonden. Ik denk dat er bewust of onbewust gelekt is naar de media omdat Al Jazeera Brussel normaal gesproken aan de andere kant van Brussel zit en niet standaard een cameraploeg en senior verslaggever in de Vierwindenstraat in Molenbeek paraat hebben.

Citaat van: oma link=msg=1414110 date=1458623773
Het is frappant dat je de aanval op mij opent aangezien jij als beroepsagent een Nederlandse politievrijwilliger in de allerlaagste rang wel serieus neemt. Het gaat om burgers met een cursus in de avonduren. Zij nemen deel aan veel discussies op dit forum als politieman terwijl het onderwerp buiten het kader van de opleiding tot surveillant of de werkzaamheden van vrijwillig surveillanten valt. Heb het lef eens om deze mensen op hun nummer te zetten.
Dit is geen cursus maar een opleiding tot agent, wat niet alleen in de avonduren plaatsvindt, zij hebben de rang Aspirant.

Ik wil je er op wijzen dat ik hier geschreven heb wat deskundigen in de media zeggen. Ik weet dat het NOS journaal voor iedereen is, een soort jeugdjournaal omdat het anders te ingewikkeld is voor de domste mensen. Al Jazeera heeft de gewoonte om deskundige verbonden aan universiteiten te vragen het actuele nieuws te duiden.
Haha wat een visie heb je, krijg het idee dat je helemaal anti-Nederland bent, maar het nog wel graag op de voet wilt volgen wat hier allemaal gebeurd, wat er dan in jouw zandbak gebeurd is allemaal goed en worden geen fouten gemaakt.

Ik beschouw het niet als een superkracht om goed geinformeerd te blijven door het nieuws te bekijken. Ik beschouw het als absolute domheid om hier als politieman te posten hoe geweldig deze actie is, hoe gevaarlijk deze man is, dat het normaal is iemand in de knie te schieten omdat hij mogelijk een bomvest kan dragen. Je hoeft niet over superkrachten te beschikken om te realiseren dat iemand die in de knie geschoten is zijn bomvest kan laten afgaan als hij op de grond ligt.

Ik heb er geen moeite mee als je mij niet serieus neemt. Ik had al vaker op forum geschreven dat ik politiemensen niet zo serieus neem. Ik heb vaker geschreven over het gebrek aan kennis, lage scholing en de beperkte belevingswereld van agenten. Ik mag dat niet doen van moderatorteam omdat ik inhoudelijk moet reageren en persoonlijke aanvallen verboden zijn. Als jij de vrijheid als politieman hier wel krijgt om over mijn superkrachten te schrijven mag mijn bericht over jou beperkte vermogens ook blijven staan.

In plaats van de aanval op mijn persoon te openen had je ook inhoudelijk kunnen ingaan op de kritiek van meerdere deskundigen. Ik had namelijk al twee links gepost naar Nederlandse TV-uitzendingen waar mensen soortgelijke zaken benoemen.

Asterix 900

• Senior gebruiker
Citaat van: oma link=msg=1414582 date=1458670684
Dat je eerst met je grote bek hier mij aanvalt door te zeggen dat ik geen zinnige uitspraak kan doen over hoe simpel je de vertrekhal van de luchthaven in Brussel binnen kan wandelen tenzij ik de topman van de Belgische veiligheidsdienst ben.

Het blijkt door je eigen bevestiging dat het gewoon zo is en jij bent ook niet de topman van de Belgische veiligheidsdienst.

Als je gaat beginnen schelden, beste dokter, houdt de discussie voor mij op.

Mijn reactie handelde over je zeer veralgemenende nonsens-uitspraak  ==> "Je kan moeilijk beweren dat ze in Europa veel moeite doen om te voorkomen dat iemand met een vuurwapen of bomvest een vertrekhal van een internationale luchthaven binnen kan wandelen.". Blijkbaar doet men achter de schermen wél moeite of mocht men dat niet doen is dat ook helemaal niet nodig want ik kan mij niet meteen herinneren wanneer de laatste maal (vòòr vandaag dan) iemand nog eens een bomvest heeft laten ontploffen in een Europese luchthaven. En zelfs mocht dat dan al eens zijn gebeurd in het recente verleden, weegt dat aantal incidenten helemaal niet op tegen het gemak dat ik zelf beleef wanneer ik zo een luchthaven vrij kan binnen stappen. Al kan ik begrijpen dat dat voor iemand die dagelijks in de loopgraven lijkt te zitten, kinderlijk naïef is. Geen probleem, hoor. Jij ginder het jouwe, ik hier het mijne.

Fletwed

• Senior gebruiker
Citaat van: oma link=msg=1414574 date=1458670030

Wake up Oma! Zo ziet elke luchthaven erop, wil je dan passagiers zonder bagage naar de luchthaven laten komen? Wij leven hier in Europa, daar zal het andere zijn dan bij jou. Probeer nu eens vanuit Europees perspectief hiernaar te kijken. Je kan wel schiphol vanaf alle kanten sterk beveiligen en toegangscontroles laten uitvoeren, maar dan verplaats je het probleem wat hier al eerder in het topic is gezegd: dan laat iemand een bom afgaan in de rijen voor die controles. We kunnen nu wel de Dam etc. sluiten maar daar schiet je verder niets mee op.