Mooi verhaal Maarten,
ik was zaterdag op dezelfde beurs en maakte daar deel uit van dezelfde sigma-groep waar jij lid van bent.
Ik heb daar veel sigma-vrijwilligers gesproken uit zeer verschillende regio's. Uit die gesprekken bleek dat de GGD HVB het toch goed voor elkaar heeft. Niet alleen met de kleding, ook met de opzet van het sigma, de nascholing etc.
Wat ik van veel vrijwilligers hoorde is dat zij "er maar een beetje bijhangen" en dat is gelukkig bij ons in de regio niet het geval. Samen uit, samen thuis en opruimen doe je met elkaar, dus sigma-vrijwilligers en de beroepskrachten uit het ambu-team.
Bij ons in de regio heb ik het gevoel een gewaardeerd collega te zijn van het beroepspersoneel. Dit hangt niet samen met de kleding, maar heeft met de instelling van zowel de proffesionals als van de vrijwilligers te maken.
Bij ons in de regio hebben naar mijn gevoel alle vrijwilligers de instelling van "schoenmaker blijf bij je leest" wordt je ingezet als sigma-lid, pas je het geleerde toe uit de HOC opleiding en anders je standaard-ehbo.
Hang vooral als sigmalid niet de stoere man/vrouw uit, daar wordt toch heel snel doorheen geprikt en je staat alleen voor paal.
Groeten, Druif