Middel hulpverlening (voertuig te water) Hoofdweg - Buitenkaag 31-03-2016

Auteur Topic: Middel hulpverlening (voertuig te water) Hoofdweg - Buitenkaag 31-03-2016  (gelezen 6729 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: GijsJa link=msg=1417547 date=1459853815
Ja dat bedoel ik en dat klopt ook.
Dit heb ik vaker gehoord niet alleen via via, maar ook kringen dichterbij.
Niet iedereen woont namelijk op dat eiland.

En daarnaast was de auto te water op de hoofdvaart en niet de ringvaart. Ook is deze boot bij een auto te water over bodig lijkt mij? Omdat wanneer de duikers er zijn deze zo het water instappen en niet eerst op de brandweer boot te gaan om vervolgens via hier het water in te gaan. Zou dit wel gebeuren moeten dan heeft nieuw-vennep zelf ook een boot voor de duikers. Wat de boot van de kaag dus weer overbodig maakt... Maar dat even terzijde.

Bedankt voor de toelichting,duidelijk.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: GijsJa link=msg=1417547 date=1459853815
Ja dat bedoel ik en dat klopt ook.
Dit heb ik vaker gehoord niet alleen via via, maar ook kringen dichterbij.
Niet iedereen woont namelijk op dat eiland.

En daarnaast was de auto te water op de hoofdvaart en niet de ringvaart. Ook is deze boot bij een auto te water over bodig lijkt mij? Omdat wanneer de duikers er zijn deze zo het water instappen en niet eerst op de brandweer boot te gaan om vervolgens via hier het water in te gaan. Zou dit wel gebeuren moeten dan heeft nieuw-vennep zelf ook een boot voor de duikers. Wat de boot van de kaag dus weer overbodig maakt... Maar dat even terzijde.
Hele duidelijke informatie, daar hebben we wat aan.  O0
Het verklaard nog beter waarom de TS dus nooit of in ieder geval niet snel van dat eiland zal komen voor een incident op de vaste wal. Zeker niet als zij moeten opboksen tegen de beroepsdienst van Nieuw-Vennep, want die zijn op deze manier altijd sneller.

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Hohoho, ik ben ABSOLUUT niet iemand die heftig reageert als een halve regio wordt leeggetrokken. Ik ben juist voorstander van het feit dat volgens KVT wordt gealarmeerd, de restdekking is voor de Commandant van Dienst. Ik schrijf dat in diverse bijdragen van mij. Ik snap dat jij die niet allemaal gelezen hebt of onthouden hebt dat dat mijn mening is, maar ff for the record. Daarnaast ben ik ook iemand die het "overslaan" van posten bij een groot incident voor de "restdekking" als grote onzin beschouw. Dat terzijde....

Ik ken het verzorgingsgebied van Kaag maar ook de personele problemen van het dorp met 328 bewoners! Een SIV voor de eerste klap en First Responder vind ik voldoende als bij een gebouwbrand altijd een TS wordt mee gealarmeerd. Maar ook het opheffen van Kaag zou ik geen gek idee vinden nee.

Maar ik snap jouw punt niet zo wat je probeert te maken.....

Kaag zou in de KVT van Kennemerland voor moeten komen, ik ken namelijk beide KVT's (HM en KL).

De ploegchef is een vriend van mij maar loopt helaas bij zijn eigen leiding tegen een betonnen muur aan.

Citaat van: Peter71 link=msg=1417258 date=1459714848
Weet je wat ik zo vreemd vindt. Als er ergens in het land een halve regio wordt leeg getrokken voor een incident, zijn de reacties hier op het forum niet van de lucht. En spreekt men er grote schande van. En nu durf je klakkeloos een SIV neer te zetten op dat eiland omdat het risico blijkbaar niet groot genoeg is. En die conclusie durf ik te nemen, want anders zou jij er geen SIV neer durven te zetten. Pak dan door, en hef die hele post op, en verzorg de brandweerzorg gewoon van het vaste land. Dat kan blijkbaar, want jij zou bij een eventuele gelijktijdigheid een TS uit Sassenheim daar naar toe sturen. Als dat kan kunnen zij ook de normale brandweerzorg op zich nemen. Bij een melding ligt de pont aan de goede kant, want ze kunnen de pont alarmeren. Overvaren kost blijkbaar 10sec. Nou kat in het bakkie. Je begint bijna zelf over de aanwezigheid van die TS op dat eiland
Die TS staat daar niet voor jan met de korte achternaam, en een centralist zal best weten dat daar een TS staat. Maar zal die TS niet in het inzetvoorstel staan, juist omdat hij uit een andere regio komt, en ook nog eens van een eiland moet gaan komen. Ookal is het daar om de hoek.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1417597 date=1459874415
Hohoho, ik ben ABSOLUUT niet iemand die heftig reageert als een halve regio wordt leeggetrokken. Ik ben juist voorstander van het feit dat volgens KVT wordt gealarmeerd, de restdekking is voor de Commandant van Dienst. Ik schrijf dat in diverse bijdragen van mij. Ik snap dat jij die niet allemaal gelezen hebt of onthouden hebt dat dat mijn mening is, maar ff for the record. Daarnaast ben ik ook iemand die het "overslaan" van posten bij een groot incident voor de "restdekking" als grote onzin beschouw. Dat terzijde....

Ik ken het verzorgingsgebied van Kaag maar ook de personele problemen van het dorp met 328 bewoners! Een SIV voor de eerste klap en First Responder vind ik voldoende als bij een gebouwbrand altijd een TS wordt mee gealarmeerd. Maar ook het opheffen van Kaag zou ik geen gek idee vinden nee.

Maar ik snap jouw punt niet zo wat je probeert te maken.....

Kaag zou in de KVT van Kennemerland voor moeten komen, ik ken namelijk beide KVT's (HM en KL).

De ploegchef is een vriend van mij maar loopt helaas bij zijn eigen leiding tegen een betonnen muur aan.
Blijkbaar ken je het verzorgingsgebied niet zo heel erg goed als je hier wilt laten geloven. En met name de wijze waarop de TS bemand moet worden. Dat je mijn punt niet snapt of wilt snappen was me allang duidelijk, of je weet dat ik er niet zo heel erg naast zit en ik woorden schrijf die je liever niet ziet/leest. Of je loopt zelf achter de feiten aan. Ik vindt het nogal wat dat een deel van de bemanning eerst middels de pont naar de TS toe moet, alvorens de TS kan uitrukken. Daarmee verlies je nogal wat tijd, en is het logisch dat Kaag in geen enkele KVT voor komt. Maarja, dat is mijn mening gebasseerd op feiten die een ander forumlid erg duidelijk heeft neer geschreven. Maar die berichten zul je wel wijselijk overgeslagen hebben, anders had je daar vast wel op gereageerd.

GijsJa

• Junior gebruiker
  • **
De kaag staatwel daadwerkelijk in de kvt van kennemerland zoals jij dat zo mooi noemt, echter is het zo dat de overige posten met name hier nieuw-vennep en lisserbroek een snellere tijd hebben voor het terplaatse komen dan de kaag.
Maar hierdoor krijgt de burger wel de snelste hulp zoals je dat ook zo mooi zei eerder op pagina 1 ;)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: GijsJa link=msg=1417611 date=1459876634
De kaag staatwel daadwerkelijk in de kvt van kennemerland zoals jij dat zo mooi noemt, echter is het zo dat de overige posten met name hier nieuw-vennep en lisserbroek een snellere tijd hebben voor het terplaatse komen dan de kaag.
Maar hierdoor krijgt de burger wel de snelste hulp zoals je dat ook zo mooi zei eerder op pagina 1 ;)
Ok, staan ze er wel in. Maar dan zullen ze pas later in de rij voor komen. Maar inderdaad, de burger krijgt de snelste hulp, en daar gaat het om. O0

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Bouwers van megajachten zoals o.a. Royal van Lent hadden/hebben over het algemeen een uit de kluiten gewassen bedrijfsbrandweer.Waarschijnlijk is de bij van Lent inpandige brandweergarage hier nog een overblijfsel van.

Overigens is/was het gebruik van ponten, zoals bij Buitenkaag, op het NH kanaal heel gebruikelijk.

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Ik ken het verzorgingsgebied en de kazerne op mijn duimpje, jaren lid geweest van hetzelfde brandweerkorps. Maar goed twijfel jij maar lekker.....

Voor de rest bla bla bla, allemaal aantijgingen en insinuaties die niets met de discussie te maken hebben. Dat ik niet op jouw beschuldigingen in ga in 1e instantie is omdat ik weet hoe het zit en jij niet. Dus baseer je nu niet direct op de bijdragen van andere forumleden voordat je iemand aanvalt, want dat zijn niet altijd feiten

Er zijn inderdaad enkele collega's die in Buitenkaag wonen, die werken namelijk bij Van Lent en zijn dus overdag direct inzetbaar en 's avonds en in het weekend in 2e instantie (om bv TS of BRV te bemannen). Verder wonen op Kaag voldoende collega's die direct de TS of BRV te bemannen. Voor het uitrukken van de TS hoeft men dus absoluut niet te wachten op personen van buiten Kaag.

Mijn reactie heeft even op zich laten wachten omdat ik gisteravond oefenavond had. Dat ik het nog uitleg aan je, haha.

Citaat van: Peter71 link=msg=1417609 date=1459876243
Blijkbaar ken je het verzorgingsgebied niet zo heel erg goed als je hier wilt laten geloven. En met name de wijze waarop de TS bemand moet worden. Dat je mijn punt niet snapt of wilt snappen was me allang duidelijk, of je weet dat ik er niet zo heel erg naast zit en ik woorden schrijf die je liever niet ziet/leest. Of je loopt zelf achter de feiten aan. Ik vindt het nogal wat dat een deel van de bemanning eerst middels de pont naar de TS toe moet, alvorens de TS kan uitrukken. Daarmee verlies je nogal wat tijd, en is het logisch dat Kaag in geen enkele KVT voor komt. Maarja, dat is mijn mening gebasseerd op feiten die een ander forumlid erg duidelijk heeft neer geschreven. Maar die berichten zul je wel wijselijk overgeslagen hebben, anders had je daar vast wel op gereageerd.

Helaas kan ik ff niet in de KVT kijken, ik zal het morgen nog eens proberen maar weet dat Kaag in de vakken tegen de Ringvaart in als 1e TS staat.  Als het lukt kan ik je de vaknummers geven en al.

Citaat van: GijsJa link=msg=1417611 date=1459876634

Citaat van: Peter71 link=msg=1417612 date=1459876917
Ok, staan ze er wel in. Maar dan zullen ze pas later in de rij voor komen. Maar inderdaad, de burger krijgt de snelste hulp, en daar gaat het om. O0

Omdat ik de brandweer daar ken leg ik het even uit. De Brandweerkazerne Kaag zit in het pand van Van Lent en wordt gehuurd. Hier is de overheidsbrandweer ondergebracht. Achter deze kazerne is een kamertje waar de Bedrijfsbrandweer Van Lent is gevestigd. Zijn beschikken niet over een voertuig maar wel over pakken, ademlucht en portofoons. De bedrijfsbrandweer beschikt over een ademlucht vulbank waarvan de overheidsbrandweer (Kazerne Kaag) dankbaar gebruik van maakt.

Als er overdag een melding is op Kaag stapt iedereen die lid is van de overheidsbrandweer, waaronder een aantal werknemers van Van Lent op de TS/BRV. Als er een incident bij Van Lent is wordt als eerste door de werknemers van Van Lent de bedrijfsbrandweer bemand. De overige collega's van de overheidsbrandweer bemannen dan de TS. Willen jullie nog meer weten?

Citaat van: Thor link=msg=1417621 date=1459877917
Bouwers van megajachten zoals o.a. Royal van Lent hadden/hebben over het algemeen een uit de kluiten gewassen bedrijfsbrandweer.Waarschijnlijk is de bij van Lent inpandige brandweergarage hier nog een overblijfsel van.

Overigens is/was het gebruik van ponten, zoals bij Buitenkaag, op het NH kanaal heel gebruikelijk.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1417800 date=1459968577
Ik ken het verzorgingsgebied en de kazerne op mijn duimpje, jaren lid geweest van hetzelfde brandweerkorps. Maar goed twijfel jij maar lekker.....

Voor de rest bla bla bla, allemaal aantijgingen en insinuaties die niets met de discussie te maken hebben. Dat ik niet op jouw beschuldigingen in ga in 1e instantie is omdat ik weet hoe het zit en jij niet. Dus baseer je nu niet direct op de bijdragen van andere forumleden voordat je iemand aanvalt, want dat zijn niet altijd feiten

Er zijn inderdaad enkele collega's die in Buitenkaag wonen, die werken namelijk bij Van Lent en zijn dus overdag direct inzetbaar en 's avonds en in het weekend in 2e instantie (om bv TS of BRV te bemannen). Verder wonen op Kaag voldoende collega's die direct de TS of BRV te bemannen. Voor het uitrukken van de TS hoeft men dus absoluut niet te wachten op personen van buiten Kaag.

Mijn reactie heeft even op zich laten wachten omdat ik gisteravond oefenavond had. Dat ik het nog uitleg aan je, haha.

Prima joh, de wijze waarop je nu reageert zegt meer over jouw zelf. Komt nogal drammerig over. Lekker blijven geloven in je zelf.

GijsJa

• Junior gebruiker
  • **
Dus je geeft aan dat de kaag wel in de kvt voorkomt, ik zie het probleem dan niet?
Als je te weinig blokken hebt waar de kaag als 1e of ik 2e ts nirt gealarmeerd wordt dan zal dit komen omdat de kaag later te plaatsen is dan een andere ts, in dit geval nieuw-vemnep en lisserbroek. Wanneer de kaag hier echt als eerste te plaatsen had kunnen zijn dan had dit echt wel in de kvt gestaan en waren zij gealermeerd.

Wat je nu allemaal zegt komt meer over van : wij van wc eend, adviseren wc eend.
Omdat je zelf bij post de kaag zit/zat aangeven dat de kaag snel ter plaatsen had kunnen zijn en daardoor een discussie probeert aan te gaan. Om eventueel meer uitrukken te krijgen. Als de kaag echt als eerste of als 2e ts ter plaatsen had kunnen zijn was dit wel gebeurd, geloof me.

Waarom de kaag niet (vaak) voorkomt in de kvt, zal echt een reden hebben. Dus probeer dit niet te ontkennen want anders had de kaag simpel gezegd een groter gebied gehad wanneer de ts oh zo snel binnen 10 seconden met de pond aan de overkant had kunnen zijn... (exclusief opkomsttijd)