Ik ken het verzorgingsgebied en de kazerne op mijn duimpje, jaren lid geweest van hetzelfde brandweerkorps. Maar goed twijfel jij maar lekker.....
Voor de rest bla bla bla, allemaal aantijgingen en insinuaties die niets met de discussie te maken hebben. Dat ik niet op jouw beschuldigingen in ga in 1e instantie is omdat ik weet hoe het zit en jij niet. Dus baseer je nu niet direct op de bijdragen van andere forumleden voordat je iemand aanvalt, want dat zijn niet altijd feiten
Er zijn inderdaad enkele collega's die in Buitenkaag wonen, die werken namelijk bij Van Lent en zijn dus overdag direct inzetbaar en 's avonds en in het weekend in 2e instantie (om bv TS of BRV te bemannen). Verder wonen op Kaag voldoende collega's die direct de TS of BRV te bemannen. Voor het uitrukken van de TS hoeft men dus absoluut niet te wachten op personen van buiten Kaag.
Mijn reactie heeft even op zich laten wachten omdat ik gisteravond oefenavond had. Dat ik het nog uitleg aan je, haha.
Blijkbaar ken je het verzorgingsgebied niet zo heel erg goed als je hier wilt laten geloven. En met name de wijze waarop de TS bemand moet worden. Dat je mijn punt niet snapt of wilt snappen was me allang duidelijk, of je weet dat ik er niet zo heel erg naast zit en ik woorden schrijf die je liever niet ziet/leest. Of je loopt zelf achter de feiten aan. Ik vindt het nogal wat dat een deel van de bemanning eerst middels de pont naar de TS toe moet, alvorens de TS kan uitrukken. Daarmee verlies je nogal wat tijd, en is het logisch dat Kaag in geen enkele KVT voor komt. Maarja, dat is mijn mening gebasseerd op feiten die een ander forumlid erg duidelijk heeft neer geschreven. Maar die berichten zul je wel wijselijk overgeslagen hebben, anders had je daar vast wel op gereageerd.
Helaas kan ik ff niet in de KVT kijken, ik zal het morgen nog eens proberen maar weet dat Kaag in de vakken tegen de Ringvaart in als 1e TS staat. Als het lukt kan ik je de vaknummers geven en al.
De kaag staatwel daadwerkelijk in de kvt van kennemerland zoals jij dat zo mooi noemt, echter is het zo dat de overige posten met name hier nieuw-vennep en lisserbroek een snellere tijd hebben voor het terplaatse komen dan de kaag.
Maar hierdoor krijgt de burger wel de snelste hulp zoals je dat ook zo mooi zei eerder op pagina 1
Ok, staan ze er wel in. Maar dan zullen ze pas later in de rij voor komen. Maar inderdaad, de burger krijgt de snelste hulp, en daar gaat het om.
Omdat ik de brandweer daar ken leg ik het even uit. De Brandweerkazerne Kaag zit in het pand van Van Lent en wordt gehuurd. Hier is de overheidsbrandweer ondergebracht. Achter deze kazerne is een kamertje waar de Bedrijfsbrandweer Van Lent is gevestigd. Zijn beschikken niet over een voertuig maar wel over pakken, ademlucht en portofoons. De bedrijfsbrandweer beschikt over een ademlucht vulbank waarvan de overheidsbrandweer (Kazerne Kaag) dankbaar gebruik van maakt.
Als er overdag een melding is op Kaag stapt iedereen die lid is van de overheidsbrandweer, waaronder een aantal werknemers van Van Lent op de TS/BRV. Als er een incident bij Van Lent is wordt als eerste door de werknemers van Van Lent de bedrijfsbrandweer bemand. De overige collega's van de overheidsbrandweer bemannen dan de TS. Willen jullie nog meer weten?
Bouwers van megajachten zoals o.a. Royal van Lent hadden/hebben over het algemeen een uit de kluiten gewassen bedrijfsbrandweer.Waarschijnlijk is de bij van Lent inpandige brandweergarage hier nog een overblijfsel van.
Overigens is/was het gebruik van ponten, zoals bij Buitenkaag, op het NH kanaal heel gebruikelijk.