Zwaar ongeval weg naar de Val

Auteur Topic: Zwaar ongeval weg naar de Val  (gelezen 2172 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Gepost op: 24 september 2005, 09:46:39
Alarmering:

23-09-05  20:15:02  HV 1 WEG NAAR DE VAL - N256 ZR FRONTAAL TEGEN  BLUSGROEP ZIERIKZEE 
23-09-05  20:15:02  HV 1 WEG NAAR DE VAL - N256 ZR FRONTAAL TEGEN  OFFICIER VAN DIENST 4895 
23-09-05  20:15:02  HV 1 WEG NAAR DE VAL - N256 ZR FRONTAAL TEGEN  ROGS BRANDWEER 4390 

Verslag: Bron: http://www.kazernezierikzee.cjb.net

Vrijdagavond om kwart over 8 werd er prio 1 gealarmeerd voor een frontale aanrijding tussen een auto en een vrachtwagen in de bocht van de weg naar de Val.

Bij het inmelden kreeg men te horen dat het om een zware aanrijding met letsel ging. Ter plaatse bleek dat er in totaal 3 voertuigen bij het ongeval betrokken waren. 1 auto stond geheel gehalveerd in de berm. Hierin zat de zwaargewonde bestuurder nog op zijn stoel. Hier ging de eerste aandacht van de 39 naar uit.

De 49 die ook nog ter plaatse kwam, vanwege de ernst van de melding, ontfermde zich ondertussen over de 2 personen uit het andere voertuig en over de vrachtwagen en de chauffeur. Ook zocht de bemanning van de tweede TAS de dijk , bermen en sloten af naar nog eventueel andere inzittenden van de gele Seat Ibiza , want er was nog steeds geen duidelijkheid
dat de persoon alleen in het voertuig had gezeten.

De bestuurder van de gele auto bleek overigens de enige gewonde bij dit bizarre ongeval. Na een snelle bevrijding op de wervelplank werd de inwoner uit Schouwen- Duiveland met spoed overgebracht naar het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam.

In Bruinisse is overigens een trauma-arts in de ambu gestapt die deze vanuit Rotterdam teogemoet gekomen was. Gevreesd werd o.a voor zwaar hersentrauma.

De gele Seat was rijdend in de richting van de Zeelandbrug toen hij op de andere weghelft raakte. Hij heeft daar een tegemoetkomende ford Mondeo in de flank geschampt . Daardoor is de Seat gaan tollen en tijdens het tollen met de wielen los van de grond gekomen. Toen is de auto tijdens zijn "vlucht" aan de pasagierskant zijwaarts geschept door de vrachtwagen (TPG Post), die achter de Ford rijdend uit de richting Goes kwam. Hierbij is het voertuig achter de voorstoelen volledig weggerukt.

Nadat het slachtoffer was afgevoerd en de betrokken voertuigen waren afgesleept heeft de brandweer het wegdek nog gereinigd. Ten tijde van het ongeval werd het verkeer beurtelings over het fietspad geleid. Dit leidde uiteraard vanuit beide zijden tot flinke opstoppingen. Rond de klok van 12 uur was de 48-39 weer terug op de post.

Foto's

- http://www.kazernezierikzee.cjb.net
- http://www.hvzeeland.nl
- http://www.brandweerschouwen-duiveland.nl/foto.php?include=/fotos/uitrukken/Zwaar%20ongeval%20weg%20naar%20de%20val%2023%20sept%2005.htm

Bericht gewijzigd: 24-09-2005 / 15:52 uur




Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Groeten, Colin


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 24 september 2005, 10:06:15
pfuuuuuuu daar blijft echt niets van over zeg  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geļnteresseerde buitenstaander
Reactie #3 Gepost op: 24 september 2005, 13:16:12
23-09-05  20:15:02  HV 1 WEG NAAR DE VAL - N256 ZR FRONTAAL TEGEN  ROGS BRANDWEER 4390  <-- vanwaar deze inzet?  ik neem aan m.b.t. de lading vd vrachtwagen ?


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #4 Gepost op: 24 september 2005, 14:15:37
ik neem aan m.b.t. de lading vd vrachtwagen ?

Klopt  ;)

Ik ben er zelf ook geweest, was een flinke ravage  :P


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 24 september 2005, 14:20:09
maar een ptt post wagen vervoert toch geen gevaarlijke stoffen>>  ::) ???
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geļnteresseerde buitenstaander
Reactie #6 Gepost op: 24 september 2005, 15:14:35
misschien poederbrieven  :laugh:


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #7 Gepost op: 24 september 2005, 15:43:28
Ja dat begreep ik ook niet helemaal.. maar goed.
Ik moet zeggen ik heb de ROGS niet gezien gisteren?

Iemand die er geweest is die me wel kan vertellen wat de ROGS daar uitvoerde?

Groet,

Mark


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #8 Gepost op: 24 september 2005, 17:09:02
Ja dat begreep ik ook niet helemaal.. maar goed.
Ik moet zeggen ik heb de ROGS niet gezien gisteren?

Iemand die er geweest is die me wel kan vertellen wat de ROGS daar uitvoerde?

Groet,

Mark

De ROGS is ook niet ter plaatse geweest naar mijn weten.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #9 Gepost op: 24 september 2005, 17:17:07
Danke fur die confirmatie :)