Gezien de kosten verbouwingskosten van de SS Rotterdam (enige honderden miljoenen en een faillissement van de woningcorporatie) mag ik hopen dat het grootste deel van de asbest is verwijderd. Ik weet dat de voormalige machinekamer nog wel asbest heeft maar dat is helemaal afgeschermd. Het is voor de brandweer geen schip maar een gebouw. Verder zijn er meerdere grote hotels in Rotterdam waar niet gelijk opgeschaald wordt bij een OMS.
Klopt, maar als je nog niet weet waar de brand is... kan ook de machinekamer zijn. En het asbest is afgeschermd met plexi platen.... menig vuurvlam is daar niet van onder de indruk.
Klopt dat het een gebouw is voor de brandweer, maar als je gaat blussen kan het water alsnog geen kant op en blijft het (tja) in het schip.
En de eerste melding was ook geen middelbrand, maar een "gewone" OMS. En dan heb je meer materieel nodig dan is de procedure om er middelbrand van te maken (komt ook een OVD t.p.).
Ik zie trouwens dat de SBB van kazerne Bosland ook gealarmeerd is. Iemand die bekend is met de inzetprocedures op de SS Rotterdam?
RemRoof
Waar haal je dat vandaan... zie alleen een TAS van Bosland die kant op gaan.