Grote brand (industrie) HKS Scrap Metals Kwadrantweg - Amsterdam 10-04-2016

Auteur Topic: Grote brand (industrie) HKS Scrap Metals Kwadrantweg - Amsterdam 10-04-2016  (gelezen 3755 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Schuimpie

• Aspirant hoofdagent Eenheid Amsterdam, Vrijwilliger BrandweerAA, oud 112-journalist
  • Forum gebruiker
Citaat van: Bert65 link=msg=1418227 date=1460284016
Ik denk ook dat dit de eerste melding was.

Ik weet het wel zeker  ;)

Bij 'Brand industrie' gaan altijd 2x TS, AL en OVD, en bij de eerste melding waar bekend was dat het op de Kwadrantweg was, zie je maar 1x TS

11:10:45 10-04-16   GROUP-1   P 1 Brand Industrie (+Inc.net: Reg.Inmeld+) HKS Scrap Metals , Kwadrantweg 2 Amsterdam [ OVDN ALO ASO ]
Mvg, Nickelas -Alle uitspraken en meningen zijn op persoonlijke titel-

bart007

• Senior gebruiker
Brandweer AA ‏@BrandweerAA  8 uur geleden
Brand in opslagloods recyclingbedrijf #kwadrantweg havengebied. Rookontwikkeling neemt af. Toch laat van de rook? Sluit deuren en ramen.
Brandweer AA ‏@BrandweerAA  7 uur geleden
Het sein brand meester is gegeven #kwadrantweg. Na brandbestrijding van buitenaf volgt afblussen in de opslagloods.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet

bart007

• Senior gebruiker
Brand opslagloods metaalafvalbedrijf
Grote rookontwikkeling betekende grote inzet brandweer

10 april 2016 - Amsterdam (Brand opslagloods met grote rookontwikkeling)

Zondagochtend 10 april woedde lange tijd brand in een opslagloods met schroot en vuilstof op het terrein van het metaalrecyclingbedrijf HKS Metals. Door hevige rookontwikkeling was de brandweer snel met meerdere voertuigen ter plaatse.

De brandbestrijding vond plaats in samenwerking met de blusboot van het Havenbedrijf. De brandweer maakte ook gebruik van een speciale blustechniek die dwars door staalplaten, stenen wanden en betonnen muren heen dringt. Hierdoor konden de brandweerlieden van buitenaf de rookgassen koelen en een veilige betreding van de loods voorbereiden. Binnen een uur was de rookontwikkeling aanzienlijk teruggebracht.

Op het moment dat de brand uitbrak waren er geen medewerkers op het terrein aanwezig.

Rond 13.00 uur is het sein brand meester gegeven en was de brandweer in de loods bezig met het afblussen van het afval.

Hoe de brand is ontstaan is niet bekend.

Meer informatie over de Cobra Coldcutter blustechniek is te vinden op www.brandweernederland.nl

Bron: http://www.brandweer.nl/amsterdam-amstelland/?PrsBerIdt=1607&utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet

Hoguhugo

• Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
Citaat van: bart007 link=msg=1418268 date=1460310724
Brand opslagloods metaalafvalbedrijf

..
Door hevige rookontwikkeling was de brandweer snel met meerdere voertuigen ter plaatse.

..

Is dit werkelijk een officeel persbericht?
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo

honderd

• Senior gebruiker
    • honderd
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1418271 date=1460311119

De hevige rookontwikkeling uit dat deel van het persbericht gaat over de dieselwalmen uit de tankautospuiten. Ze hebben dus flink gas gegeven!
Mighty fine only gets you somewhere half the time.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: honderd link=msg=1418273 date=1460313199
De hevige rookontwikkeling uit dat deel van het persbericht gaat over de dieselwalmen uit de tankautospuiten. Ze hebben dus flink gas gegeven!

Lijkt mij niet.

honderd

• Senior gebruiker
    • honderd
Citaat van: Thor link=msg=1418277 date=1460314831
Lijkt mij niet.

Ik had verwacht dat iedereen de grap wel snaptte.. 098uo 98uiye
Mighty fine only gets you somewhere half the time.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1418271 date=1460311119
Toch is het niet vreemd.
Het bedrijf ligt op, zeker op zondag, stil stukje van het haventerrein. Als de rookontwikkeling niet hevig was geweest, was de brand later ontdekt.
Goed, als het later ontdekt zou worden, kwam het waarschijnlijk omdat ondertussen de rookontwikkeling heviger geworden was.