MB Atego autoladders / hoogwerkers

Auteur Topic: MB Atego autoladders / hoogwerkers  (gelezen 8704 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #40 Gepost op: 29 september 2005, 16:10:13
Ton, Ik ben er eentje die ook graag de gegevens van een wagen erbij ziet. Ik kan ook een foto plaatsen en er verder niets bij vermelden. Hebben jullie een leuk plaatje en verder weet je nog niets. Er worden op dit forum foto's geplaatst zonder tekst en uitleg van een bepaald voertuig. Meld dan ook het kenteken en de specificaties. Dit is niet om te "katten" wat ik hier wel eens naar mijn hoofd krijgt gegooid, maar dit is gewoon mijn mening. En volgens mij mag je in dit land voor je mening uitkomen. Vertel wat over die wagen die je plaatst. En nee Peter, ik gebruik geen smilies, komt dit bericht misschien weer te cru over.

Groet
Johan
Hangt er van af wat voor smillies je gebruikt  ;)

jwpots

• Gast
Reactie #41 Gepost op: 29 september 2005, 16:19:25
Hangt er van af wat voor smillies je gebruikt  ;)
Ik gebruik ze nooit meer. ongeacht in welk bericht. Het komt toch verkeerd over bij de "bezoekers" hier en er zijn er hier een aantal die "lange tenen" hebben, ben ik inmiddels achter gekomen in de tijd dat ik dit forum bezoek.

Groet
Johan

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #42 Gepost op: 29 september 2005, 19:11:01
het blijkt de een Frans brandweerblad er nog een artikel over heeft gemaakt. ook begrijp ik van een contact in Frankrijk, dat de wagen ongeveer een week bij brandweer Yvelines gestaan heeft. daar was ook de foto gemaakt. het artikel is ook op internet te lezen en deze twee foto's zitten erbij. gemaakt voor het paleis in Versailles. de site is hier te vinden http://www.lesapeurpompier.fr/article.php?sid=3969

[verwijderd door de admin]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

Feuerteufel

• Forum gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 29 september 2005, 19:29:04
Nou Ton,

Dat is zeker want dat is door B&W van Grave dinsdag goedgekeurd.

De wagen is door de Firma Metz terug gekocht van het leger en zij hebben hem weer opgeknapt om hem dus weer te verkopen. Dit alles loopt via de Firma Algebra.(zie eventueel ook hun internetsite.

Hij is geheel gereviseerd en overgespoten en wordt nu gereed gemaakt voor het korps in Grave.

Hij zal waarschijnlijk pas begin 2006 in gebruik genomen worden zodat tot die tijd de mensen opgeleid kunnen worden.

Gr. Sebosch

Hallo Louis,

Hier is al een verklaring voor het gelijke kenteken.

Iets over de Handelaars en `Überführungs´ kentekens in Duitsland.
In Duitsland zijn de Handelaars/Fabrikants kentekens wit met rode letters en cijfers. Bijvoorbeeld bij Opel in Rüsselsheim GG 06... Bij deze Kentekens begint de cijferreeks altijd met 06. Er zijn ook rode Kentekens die beginnen met 07. Deze worden door verzamelaars gebruikt die meerdere voertuigen hebben en die deze af en toe bewegen. Deze kentekens kunnen dus door meerdere voertuigen gebruikt worden.
De zg. `Überführungs´kentekens zijn wit met zwarte letters en cijfers en aan de rechterkan een geel vlak waarin den laatst dag dat dit Kenteken geldig is. Dit is bv. vanuit Rüsselsheim GG 04.... Bij dit kenteken begint de cijferreeks altijd met 04.  Dit Kenteken wordt gebruikt door: iemand die zijn voertuig van de fabriek of opbouwer afhaalt of van de fabriek naar de opbouwer brengt. Ook wordt dit kenteken afgegeven voor het overbrengen van de ene naar de andere `Kreis´ door iemand die bv. in Bayern een voertuig koopt en bv. in Hamburg woont. Een derde mogelijkheid is dat iemand een Oldtimer heeft opgeknapt en deze nog niet geheel klaar is kan men een `Sondergenemigung´krijgen om naar een treffen te rijden.

Hopelijk dat de geïnteresseerden hieraan genoeg info hebben.

Groetjes vanuit Duitsland

Aaldert Koster

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 29 september 2005, 21:25:40
Aalbert

bedankt voor de uitleg over het Duitse kentekengebeuren. had er al een beetje op gerekend dat er een reactie zou komen.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

mad marv

• Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 6 oktober 2005, 15:59:32
kijk hier nog voor merdere AL's uit duitsland.

http://www.rettungsdienst.net/fodown/pressefotos/ffwfzg/drehleiter/foffwdlk.html

de groeten. :) :D

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 27 oktober 2005, 17:53:36
Mensen, deze topic voor MB ATEGO autoladders/ hoogwerkers.. niet voor andere mercedes types... zoals de econic..