De verkeersleiding van de spoorwegen kan met elke trein contact opnemen, en dus ook in dit soort gevallen kan dat. En die machinist en conducteur kunnen prima vertellen wat er aan het snotje is. En je kunt me van alles willen vertellen, maar we zijn compleet van het padje geraakt als we een complete regio gaan leegtrekken voor een trein die defect is. Tot met een DPU en ademluchtcontainer aan toe. Prima als er een TS van de brandweer dan even gaat kijken. Als er dan een serieus probleem/incident aan de hand is dan graag een eventuele opschaling op basis van hun eerste bevindingen. En als er dan dit soort procedures worden opgestart zul je mij niet horen. Maar in het geval van een defecte trein is het probleem voor de NS en Prorail. Niet voor de hulpdiensten.
Hulpverlenend nederland is helemaal wild van procedures, en als we een procedure hebben bedacht zullen we hem ook gebruiken ook. Al was het maar om een trein die defect is, we knikkeren meteen de procedure er tegenaan. Laten we eens normaal gaan doen, maar dat schijnt al erg lastig te zijn.