Ik weet niet van wie dat moet... Maar ik zou dat dan zelf niet een "vakinhoudelijke reactie" noemen als ik jou was. Daarmee bewijs je de brandweer geen dienst.
René, ik neem je mee naar mijn aller eerste reactie
Heel vervelend voor die machinist. Maar volgens mij zijn we hier in nederland compleet aan het doorslaan met al die procedures. Zo ongeveer een complete regio in rep en roer brengen voor een onwelwording. Kunstje voor de ambulancedienst en pakkie aan voor prorail en NS. Maar dit gaat nergens over.
Eerst dacht men dat het om een onwelwording ging. Nu weten we dat het om een technische storing ging. Je weet zelf wat men in dit geval binnen 10 minuten na de alarmering van de eerste TS op de been heeft gebracht. Voor een technische storing.
Die eerste TS rijdt toch, die kunnen perfect een eerste verkenning doen. Is er echt stront aan de knikker kunnen zij alsnog de hele hebben en houwe in gang zetten. Je ziet vandaag weer hetzelfde gebeuren in Venlo, voor 1 brandende pallet onder een wagon met aluminium. Een klus die makkelijk aangepakt kan worden door 1 TS.
Wat mij enorm stoort is dat we hier binnen brandweer nederland aan het verzuipen zijn aan regeltjes en procedures. Het kost klauwen vol geld, en waarom? En door we verzuipen aan regeltjes en procedures verdwijnt het normale gezonde boeren verstand. Die eerste TS is mans genoeg om een eerste inschatting te maken.
Als die TISmeldingen zo zalig makend zouden zijn zouden ze allang landelijk ingevoerd zijn. Maar gelukkig zijn er regio's die wel schijnbaar het gezond boeren verstand laten mee denken.
En nog eens. Als er echt stront aan de knikker is zul je mij niet horen. Snap ik dat er zo zwaar wordt opgeschaald.
En ja, ik zet zaken scherp neer. Ik hou er niet van om met de grote meute mee te moeten kletsen als ik een andere mening heb.