Toch heb ik als leek nog een aantal vragen, mogelijk dat mensen dichter bij het vuur deze kunnen beantwoorden:
De trein is, in de rijrichting Zwolle -> Almelo, door de tunnel heengereden en vervolgens gestopt bij het verlaagde, open station Nijverdal. Na deze stop is de trein vertrokken en ongeveer 100m verderop tot stilstand gekomen (bij het naar boven rijden). De treinstilstand/storing genereert een OMS melding waarop de eerste brandweerwagen (5541) gaat rijden. 10 minuten na de OMS melding gebeurd er ''iets'' waardoor er TIS 2.4 gemaakt wordt.
TIS 2.4- Automatische brandmelding in tunnel, met stilstaande trein
- Brand in trein uitslaand op station/in tunnel
- Treinstilstand in tunnel, zonder spraak- verbinding met het treinpersoneel.
Hoe nauwkeurig kan de verkeersleiding zien waar de trein staat? Zijn de treintunnels uitgerust met camera's? Zijn de overdekte delen aparte baanvakken? Is het traject na het station een ander baanvak dan het traject voor het station (de dichte tunnel)?
De trein is, na uitrijden van de tunnel, gestopt bij Station Nijverdal en weer verder vertrokken. Dit lijkt mij toch zichtbaar voor de verkeersleiding (waardoor het duidelijk zou moeten zijn dat de trein niet meer in een overdekte tunnel staat)? Of wordt het verlaagde gedeelte bij en na station Nijverdal ook gezien als een tunnel?
Traject van de trein:
! No longer available (vanaf 24:16 inrijden tunnel). User: Meesterpaul2
Was er nog contact met de machinist?
Zo ja, was de situatie dan zo onduidelijk dat alles opgestart moest worden?
Zo niet, waarom niet? Naast een storing ook geen contact met machinist van een dieseltrein? Er is was immers achteraf geen sprake van onwelwording
Waar kwam de onwelwording vandaan? Verontruste reizigers op twitter? 112 Melding?
De rest van de voertuigen kwam niet ter plaatse, kwam dit door een sitrap van de eerste eenheid ter plaatse of had het een andere reden (bijv. contact met machinist)?[/list]