Nou ik weet wel dat ze de wijkauto's helemaal hebben uitgekleed. Zelfs verhalen van wijkagenten die met een wijkgolfje meereden naar een reanimatie en daar erachter kwamen dat zelfs het beademingsmasker uit de wagen was gehaald (tja, want reanimatie is geen wijkpolitietaak he, daar is de DHV voor.....
). Verder ken ik zelfs nog een verhaal (maar ik weet niet of dat klopt) van een wijkwagen die meereed naar een overvalalarm. De wijkagenten stoppen en willen de vesten aandoen, blijken die er dus ook uitgehaald te zijn. Nogmaals, het zijn verhalen en ik weet niet of ze allemaal kloppen, maar ik weet wel dat de wijkwagens redelijk leeggehaald zijn. Overigens zou ik me, als ik in dat pand een onderzoek aan het doen was, niet direct geroepen voelen naar beneden te gaan, naar buiten te lopen, een poederblusser uit de dienstauto te halen en vervolgens weer dat pand in te gaan naar zolder om daar met een lullig poederblussertje te gaan spuiten... denk dat ik dat toch eerder aan die jongens met die rode wagens zou overlaten, maar dat is een afweging die je eigenlijk alleen maar ter plaatse kan maken.