EgyptAir vlucht MS804 neergestort in Middellandse Zee - 19-05-2016

Auteur Topic: EgyptAir vlucht MS804 neergestort in Middellandse Zee - 19-05-2016  (gelezen 11153 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #10 Gepost op: 19 mei 2016, 12:37:56
AJE News
@AJENews 2m
BREAKING: French President Hollande confirms #EgyptAir flight from Paris to Cairo crashed http://www.aljazeera.com/news/2016/05/egyptair-flight-ms804-plane-disappeared-radar-160519031853365.html



oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #11 Gepost op: 19 mei 2016, 13:55:10
AJE News
@AJENews 2m
Egypt aviation minister Sherif Fathy: We will abide by the term 'missing flight'...I'm not denying plane has crashed


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #12 Gepost op: 19 mei 2016, 15:07:23
ReutersAerospaceNews
@ReutersAero 10m
Missing #EgyptAir aircraft debris found south of greek island of Karpathos in southern Mediterranean - greek state tv


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #13 Gepost op: 19 mei 2016, 16:19:59
Frank Gardner
@FrankRGardner 42m
#Egypt Aviation Minister says #Egyptair plane more likely brought down by terror attack than technical failure


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #14 Gepost op: 19 mei 2016, 17:20:16
Citaat van: oma link=msg=1424824 date=1463667599
Frank Gardner
@FrankRGardner 42m
#Egypt Aviation Minister says #Egyptair plane more likely brought down by terror attack than technical failure

Citaat
Several scenarios could explain the mysterious crash of the EgyptAir flight into the Mediterranean en route from Paris to Cairo early Thursday, but aviation experts say a terror attack is the most probable.

Both France and Egypt have been leading targets for Islamist extremists in recent months.

http://www.gulf-times.com/story/494002


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #15 Gepost op: 19 mei 2016, 17:48:02
EGYPTAIR
@EGYPTAIR 10m
With reference to the information aired by several TV channels about finding wreckage of the missing Egyptian aircraft /1

EGYPTAIR
@EGYPTAIR 10m
EGYPTAIR has contacted the concerned authorities which did not confirm this information. /2


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #16 Gepost op: 19 mei 2016, 19:10:28
Gelezen op http://forum.flightradar24.com/threads/2387-Accident-and-Incidents-here-(STICKY-Cont-)/page57?highlight=ms804 dat het vliegtuig mogelijk te snel zou hebben gevlogen.

Als ik het even bekijk.... Volgens de vluchtdata op flightradar24.com vloog het vliegtuig 534 kts op een hoogte van 37,000 ft toen deze van de radar verdween. Omgerekend: 1 kts = 1,852 km/h, dus 534 kts = 989 km/h. De specificaties van een Airbus A320-232 geven een maximale snelheid van Mach 0,82. Op een hoogte van 36,000 ft is dat 871 km/h.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #17 Gepost op: 19 mei 2016, 19:12:09
EGYPTAIR
@EGYPTAIR 2m
Press Release
EGYPTAIR resource stated that the Egyptian Ministry of Civil Aviation has just received an official letter.

EGYPTAIR
@EGYPTAIR 2m
from the Egyptian Ministry of Foreign Affairs declaring the finding of wreckage of the missing aircraft No. MS 804

EGYPTAIR
@EGYPTAIR 2m
near Karpathos Island.
EGYPTAIR sincerely conveys its deepest sorrow to the families and friends of the passengers onboard Flight MS804

EGYPTAIR
@EGYPTAIR 2m
Family members of passengers and crew have been already informed and we extend our deepest sympathies to those affected.

EGYPTAIR
@EGYPTAIR 2m
The Egyptian Investigation Team in co-operation with the Greek counterpart are still searching for other remains of the missing plane.


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #18 Gepost op: 19 mei 2016, 23:32:38
Citaat van: honderd link=msg=1424840 date=1463677828
Gelezen op http://forum.flightradar24.com/threads/2387-Accident-and-Incidents-here-(STICKY-Cont-)/page57?highlight=ms804 dat het vliegtuig mogelijk te snel zou hebben gevlogen.

Als ik het even bekijk.... Volgens de vluchtdata op flightradar24.com vloog het vliegtuig 534 kts op een hoogte van 37,000 ft toen deze van de radar verdween. Omgerekend: 1 kts = 1,852 km/h, dus 534 kts = 989 km/h. De specificaties van een Airbus A320-232 geven een maximale snelheid van Mach 0,82. Op een hoogte van 36,000 ft is dat 871 km/h.

Ik denk dat zonder meer informatie over de windsnelheid hier geen zinnige uitspraken over kunnen worden gedaan, omdat er wordt hier gerekend met twee verschillende grootheden, namelijk de grondsnelheid en de luchtsnelheid.

Flightradar24.com vermeldt de grondsnelheid. Dat is de luchtsnelheid plus de rugwind / minus de tegenwind.

De maximum snelheid van een Airbus A320 op kruishoogte is Mach 0.82. Als je dat omrekent naar de luchtsnelheid op 37,000 ft, dan is dat afgerond 470 knopen (uitgaande van standaardatmosfeer). Een redelijk standaard snelheid op kruishoogte is Mach 0.78. Dat levert een luchtsnelheid op van 447 knopen (uitgaande van standaardatmosfeer).

Het is op 37,000 ft best mogelijk dat je een rugwind hebt van 80 knopen. Zo wordt volgens deze kaart vannacht een wind in oostzuidoostelijke richting met een snelheid van 80 knopen verwacht boven Kreta. Als je vliegt met een luchtsnelheid van 447 knopen plus 80 knopen rugwind, dan bedraagt de grondsnelheid per saldo 527 knopen.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #19 Gepost op: 20 mei 2016, 00:18:26
Citaat van: voske83 link=msg=1424888 date=1463693558
Ik denk dat zonder meer informatie over de windsnelheid hier geen zinnige uitspraken over kunnen worden gedaan, omdat er wordt hier gerekend met twee verschillende grootheden, namelijk de grondsnelheid en de luchtsnelheid.

Flightradar24.com vermeldt de grondsnelheid. Dat is de luchtsnelheid plus de rugwind / minus de tegenwind.

De maximum snelheid van een Airbus A320 op kruishoogte is Mach 0.82. Als je dat omrekent naar de luchtsnelheid op 37,000 ft, dan is dat afgerond 470 knopen (uitgaande van standaardatmosfeer). Een redelijk standaard snelheid op kruishoogte is Mach 0.78. Dat levert een luchtsnelheid op van 447 knopen (uitgaande van standaardatmosfeer).

Het is op 37,000 ft best mogelijk dat je een rugwind hebt van 80 knopen. Zo wordt volgens deze kaart vannacht een wind in oostzuidoostelijke richting met een snelheid van 80 knopen verwacht boven Kreta. Als je vliegt met een luchtsnelheid van 447 knopen plus 80 knopen rugwind, dan bedraagt de grondsnelheid per saldo 527 knopen.

Dat kan kloppen, maar het object verplaatst zich dan toch met (in jouw rekenvoorbeeld) 527 knopen? De maximumsnelheid die een leverancier opgeeft; is dit de maximum luchtsnelheid of berekende grondsnelheid? In het laatste geval zou het vliegtuig zich met een snelheid hoger dan de maximum constructiesnelheid verplaatst hebben.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.