Nee Bart007 dat is nu nog niet maar staat wel in de Aanbevelingen. Zie het door mij geel gemaakte deel. bedankt enrico !
Ik zat op het denkspoor
"kwaliteit, en kwaliteitsmeting " wat bij dit topic een (voorname) rol speelt. Doet de brandweer het goed, vanuit perspectief brandweer en burgers.
Als ik brandweerNL was, zou ik meer meetgegevens willen hebben.
- welke materialen gaan naar de HV-locatie
- welke manschappen (aantal en functie/kwaliteiten) zijn in de kazerne(s)
- welke manschappen (aantal en functie/kwaliteiten) zijn onderweg naar de kazerne
- welke manschappen gaan / kunnen rechtstreeks naar de HV-locatie
- welk tijdstip zijn die manschappen, materialen, vertrokken vanaf Kazerne ( of elders )
- welk tijdstip zijn die manschappen, materialen aangekomen op HV-locatie
- welke afstanden moeten de materialen en manschappen afleggen naar de locatie
Met een smart pager kun je dit alles automatiseren en opkomstproblemen signaleren.
Als burger lijkt het me leerzaam en belangrijk om te kunnen zien wat de gemiddelde opkomst (van x materiaal en x manschappen) op een specifieke locatie in Nederland is. (natuurlijk gekleurd door invloeden van verkeer, weer etc.)
Pas dan kun je de kwaliteit t.a.v. opkomst van materiaal, manschappen en functie/kwaliteit over geheel Nederland met enigszins elkaar vergelijken.
Ik heb in de afgelopen jaren voldoende vragen en discussies gezien over posten die gezien afstand of mogelijkheden niet of juist wel werden opgeroepen.
Ik kan me voorstellen dat bij die metingen gebieden zullen verschijnen waar de wachttijd op voldoende hulp tegenvalt.
Met uitspraken dat zoveel procent binnen een bepaalde tijd gehaald moet worden, zeg je automatisch dat het resterende percentage mindere kwaliteit aan hulp krijgt.
Ik persoonlijk zou bij onderzoek dit soort vragen willen zien, met als antwoord welke hulp kun je verwachten.
Nu is het inzetmodel in Amsterdam van andere orde dan in een "buitengebied" , zelf als het om een 1-gezinswoning gaat. (helpen met verschillende maten)