Intersection lights op nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam

Auteur Topic: Intersection lights op nieuwe voertuigen VZA/Ambulance Amsterdam  (gelezen 4958 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #20 Gepost op: 25 mei 2016, 11:19:49
Nee, omdat in de stad de gebouwen dichter langs de straat staan en je dan de neus met de intersection lichten als eerste ziet en er dan sneller gereageerd kan worden. De balk kun je dan soms maar laat zien.
Persoonlijk zie ik het ook liever op elke ambu en ander HV voertuig.
Als de gebouwen dichter bij de kruising staan, kan je beter gebruik maken van de spiegeling op gebouwen en in ruiten. Het verkeer is dichter in een stad en de zichtbaarheid van de intersection lampen wordt belemmerd door overig verkeer en straatmeubilair. Het idee is niet verkeerd maar de lampen zitten te laag.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #21 Gepost op: 25 mei 2016, 21:47:26
Ter info: de nieuwste generatie Sprinter/Crafter-containerambulances van BRK en Aigner in München hebben de intersection lights ook. Daardoor heb ik persoonlijk zo'n ambu eerder kunnen waarnemen dan door de daklichten (die zitten verder naar achteren en worden op dwarswegen logischerwijze langer aan het gezicht onttrokken; weerschijn van de daklichten is overdag te verwaarlozen).
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #22 Gepost op: 26 mei 2016, 11:46:08
De Otaris ambulances van Flevoland zijn ook zeer compleet in verlichting, met een extra dashboard flitser en intersectielichten op de voorste spatschermen. Ik vind het een mooie bak licht, maar heb nog nooit direct gezien of het eerder opvalt of niet.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #23 Gepost op: 26 mei 2016, 12:04:14
Ook de 23-117 heeft intersection lights op de auto zitten.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #24 Gepost op: 26 mei 2016, 12:07:35
De kleine investering van 2 flitsers (op zn hoogst €200,-) heb je er in deze al snel uit. Je oppervlakte aan licht is al een stuk groter! Vergelijk het verschil maar met een ledpitje en een lichtbalk. Ook al hebben ze beide evenveel leds b
Ik zou wel adviseren om voor een lineaire of ander type flitser te gaan met een grote lichtspreiding.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #25 Gepost op: 29 mei 2016, 20:57:07
Citaat van: Bert65 link=msg=1425598 date=1464073752
Mijn vraag is dus ook of het daadwerkelijk bij zal dragen aan de zichtbaarheid. Als dat zo is, waarom zie ik de intersection lights niet op een Noodhulp Touran, een Volvo of een TS?

Omdat het volgens de richtlijnen niet mag en men te "lui" is deze aan te passen.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #26 Gepost op: 29 mei 2016, 20:59:09
Citaat van: Frank. link=msg=1425582 date=1464042740
Dan schijnen die flitsers op de geleiderail, dus daar zijn ze niet nuttig voor.

Leg eens uit want ik begrijp niet goed wat je hiermee bedoeld.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #27 Gepost op: 29 mei 2016, 23:52:40
Bert65 stelde dat intersectionflitsers op zijn hoogst een meerwaarde in fend-offpositie hadden. Ik vond van niet, want in fend-off wijzen de intersectionflitsers (weliswaar onder hoek) enkel naar de vangrails en niet naar het kritieke punt: naar achteren.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #28 Gepost op: 30 mei 2016, 09:16:00
Citaat van: Frank. link=msg=1426483 date=1464558760
Bert65 stelde dat intersectionflitsers op zijn hoogst een meerwaarde in fend-offpositie hadden. Ik vond van niet, want in fend-off wijzen de intersectionflitsers (weliswaar onder hoek) enkel naar de vangrails en niet naar het kritieke punt: naar achteren.

Duidelijk. Maar dat naar de vangrails uitstralen is dan maar naar een kant want de andere kant, mits het voertuig juist is gepositioneerd, straalt dan wel degelijk richting het achteropkomend verkeer en wel vanaf het uiterste punt van het voertuig, waardoor de kant waarlangs het achterop komend verkeer het in fendoff positie gepositioneerde voertuig moet passeren duidelijk is verlicht. Ik zie juist grote meerwaarde van een op het spatboard gemonteerde flitser, helemaal als die onder een hoek uitstraalt.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #29 Gepost op: 30 mei 2016, 09:19:27
Intersection lights zitten op het spatbord en schijnen naar de "intersection", de zijkant dus. Naar mijn mening, als het voertuig in fend off staat, schijnen de lampen opzij; de kritieke zijde.