Handsfree CPR

Auteur Topic: Handsfree CPR  (gelezen 1874 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

helm

• Gast
Gepost op: 27 mei 2016, 13:13:25
"Heel Compression Quadruples the Number of People Who Can Perform Compression for Ten Minutes."
https://www.youtube.com/watch?v=tzXt7LrqTcw

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1 Gepost op: 27 mei 2016, 13:48:40
Het is toch linksom of rechtsom wat ze je aanleren? Of ze je nu leren reanimeren hoe we het kennen of dit, beide moet aangeleerd worden. Daarnaast zie ik in dit geen voordeel in combinatie met een AED en/of beademen: je moet gaan staan voor de compressies en gaan zitten voor de beademingen te doen en/of de AED te bedienen/aan te sluiten.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2016, 15:33:15
Bij onze afdeling hebben we een zwaarlijvige reanimatiepop.
Dan zie je dat de reanimatie vooral door de kleine en lichte vrouwen dit haast niet is vol te houden. Denk wel dat als dat met de hand niet vol te houden is je het met de voet langer gaat volhouden.
Weet alleen niet of die obesitas pop wel een reëel beeld geeft van een dik iemand.
Bij een reanimatie die ik zelf gehad heb en ik denk dat die vrouw ongeveer 150 kg woog vond ik het reanimeren niet echt zwaar of lastig. Was wel blij dat er na 4 minuten kon worden afgelost maar ging best wel goed.
Met die zware pop vind ik het veel zwaarder en zal binnenkort eens proberen of het met de voet beter en langer is vol te houden.
Is helaas niet een moderne pop zodat er niet gemeten kan worden of je ook daadwerkelijk een effectieve reanimatie kan geven met de voet zonder extra training.
Maar als het alternatief niets doen is omdat het te zwaar is waarom niet.

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk