Vandaag zat ik te kijken naar het volgen van lessen voor Krav Maga, naast dat dit mij een hele mooi sport lijkt word je er ook heel fit en gefocust van. Met in mijn achterhoofd het idee dat dit goed van toepassing kan zijn later bij de Politie als Hoofdagent en natuurlijk de sporttest.
Exact 5 minuten nadat ik lekker aan het surfen was krijg ik de mail dat Vacature Hoofdagent beschikbaar is. Hart slaat een paar keer over aangezien ik vorig jaar op 1 punt bij de Psychologische test ben afgewezen(overwicht). Hier heb ik aan gewerkt door in bepaalde situaties die ik wel eens voor de kiezen krijg als verkoper in een winkel de situatie niet te laten escaleren en een goed resultaat zien te behalen voor beide partijen.
Ik heb dus weer gesolliciteerd, nu heb ik 3 vragen.
De toetsingsdatum van Deel B was op 26 juni 2015. Dit is korter dan 1 jaar geleden wat zij voorschrijven. Ik hoop dat zij hier niet te moeilijk over doen indien ik door de brief selectie kom, heeft iemand hier ervaring mee?
Deel A(sport en cognitief) heb ik op 11 juni succesvol afgerond. Ik verwacht dat ik deze wel moet overdoen, zijn hier ervaringen mee?
Uiteraard heb ik hier een jaar op gewacht en is de drive om Hoofdagent te worden alleen maar groter. Ik ben benieuwd hoe het mij dit jaar gaat verlopen! Hoe dan ook het kan kort of lang duren, ik kom bij de Politie.