Sollicitanten Politiekundige start februari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Politiekundige start februari 2017  (gelezen 97579 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kenar95

• Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
Reactie #310 Gepost op: 27 september 2016, 14:31:02
Citaat van: Charlie link=msg=1449494 date=1474977655
Eens. Ik kon me ook niet helemaal vinden in sommige scores (sorry Kenar). Maar een 4 voor stressbestendigheid als je voor defensie werkt, Krav Maga docent bent en zelfs een speciale opleiding hebt gevolgd om mensen te leren omgaan met stress...tja, dan heb ik het blijkbaar niet goed verkocht.  :-\

Oh gaat ineens een lichtje branden,... Jij en klagen over je 4tjes..  >:D
Sollicitant Politiekundige

Charlie

• Forum gebruiker
Reactie #311 Gepost op: 27 september 2016, 15:06:29
Hahaha precies, ik zou mn muil houden
Aspirant

Proost

• Politiekundige
  • Forum gebruiker
Reactie #312 Gepost op: 27 september 2016, 15:07:39

Citaat van: Swaghetti link=msg=1449489 date=1474975926
Denk ook wel dat ze het rollenspel (zwaar?) meewegen. Daarin breng jij je competenties in de praktijk.
Als het goed is komt het merendeel van de competenties ook in het rollenspel aan bod.
Denk zeker dat ze dat zwaar meewegen. Maar de competenties zelfinzicht, tolerantie en integriteit hebben ze er waarschijnlijk niet uit kunnen halen. Die komen uit het gesprek met de psycholoog.

Citaat van: Charlie link=msg=1449494 date=1474977655
Eens. Ik kon me ook niet helemaal vinden in sommige scores (sorry Kenar). Maar een 4 voor stressbestendigheid als je voor defensie werkt, Krav Maga docent bent en zelfs een speciale opleiding hebt gevolgd om mensen te leren omgaan met stress...tja, dan heb ik het blijkbaar niet goed verkocht.  :-\
Het is natuurlijk niet gezegd dat als je voor defensie werkt ook altijd stressbestendig bent. Als dat 1 op 1 zou kloppen zou PTSS daar ook nauwelijks voor komen. Iedereen heeft zo zijn sterke kanten. Ik ken iemand die inmiddels bij de politie werkzaam is maar voorheen werkzaam was bij het KCT. M.i. een van de meest stressbestendige lui die er zijn. Maar in de testuitslag was stressbestendigheid zijn slechtst beoordeelde competentie. Het is ook maar net welke voorbeelden je hebt gebruikt en hoe je daar op reflecteert (of natuurlijk gehandeld hebt onder de iets verhoogde druk van de praktijkproef).

Charlie

• Forum gebruiker
Reactie #313 Gepost op: 27 september 2016, 15:13:43
Klopt helemaal Proost, had ik er ook bij willen zetten. Wat ik bedoel is: je moet jezelf verkopen, want het is inderdaad een momentopname. Ze kunnen niet gedachten lezen of een maandje met je meelopen.
Maar het is niet gezegd dat ik beter had gescoord als ik dit allemaal erbij gehaald had, dat is zo.
Aspirant

Kenar95

• Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
Reactie #314 Gepost op: 27 september 2016, 15:18:02
Zelfinzicht wordt volgens mij grotendeels bepaald door je reflectie op het rollenspel.
Na het rollenspel kwam de assessor (een piepjong meisje) vragen wat ik goed vond gaan, en wat ik beter had kunnen doen.
Ik heb het gevoel dat adhv die reflectie die ik daar gaf op mijn handelen de competentie 'zelfinzicht' bij mij is beoordeeld.

Neem aan dat dit bij jullie hetzelfde is gegaan; na het rollenspel benoemen wat je goed vond gaan en wat je beter had kunnen doen!?
Sollicitant Politiekundige

Proost

• Politiekundige
  • Forum gebruiker
Reactie #315 Gepost op: 27 september 2016, 15:34:03
Citaat van: Kenar95 link=msg=1449508 date=1474982282
Zelfinzicht wordt volgens mij grotendeels bepaald door je reflectie op het rollenspel.
Na het rollenspel kwam de assessor (een piepjong meisje) vragen wat ik goed vond gaan, en wat ik beter had kunnen doen.
Ik heb het gevoel dat adhv die reflectie die ik daar gaf op mijn handelen de competentie 'zelfinzicht' bij mij is beoordeeld.

Neem aan dat dit bij jullie hetzelfde is gegaan; na het rollenspel benoemen wat je goed vond gaan en wat je beter had kunnen doen!?
Nee dat lijkt me juist niet. In mijn gesprek hebben ze echt heel specifiek naar reflecties op situaties gevraagd waaruit men een antwoord distilleert.

Na het rollenspel heb ik ook de standaard vraag gekregen wat ik er van vond. Maar nadat ik zei dat ik vond dat ik het best goed vond gaan gaf de assessor uit zichzelf te kennen dat hij er vanuit zijn kant natuurlijk niets over mocht zeggen en of ik nog vragen had. Toen heb ik kort nog even gevraagd wat zijn achtergrond is en daar over gebabbeld en klaar was kees.

Daar heeft hij zeker niets over zelfinzicht kunnen halen wat steekhoudend is.

PokuPro

• Junior gebruiker
  • **
  • Sollicitante PoKu verkorte route EH RDAM
Reactie #316 Gepost op: 27 september 2016, 15:49:54
Citaat van: nickd link=msg=1449464 date=1474968888
Ik ben helaas niet door jongens, baal enorm.

Sporttest was positief, capaciteiten test zelfs 20 gescoord, maar competentiescore van 32 en niet 34.

Ben het eigenlijk niet zo met de competentiescore eens, maar dat kan ik nu toch niet meer veranderen..

Succes iedereen.

Ohhhh fuck balen joh. Ben hier ook bang voor hoor! Ik snap het idd wel dat je je afvraagt hoe je zo laag op die competentie hebt kunnen scoren, met het oog op je achtergrond. Ga je nog contact opnemen met de psycholoog? Hoe lang heb je moeten wachten op deze uitslag?
Sollicitatie Politiekundige Eenheid Rotterdam [img]http://forum.infopolitie.nl/images/

nickd

• Forum gebruiker
Reactie #317 Gepost op: 27 september 2016, 15:52:36
Citaat van: PokuPro link=msg=1449514 date=1474984194

Ohhhh fuck balen joh. Ben hier ook bang voor hoor! Ik snap het idd wel dat je je afvraagt hoe je zo laag op die competentie hebt kunnen scoren, met het oog op je achtergrond. Ga je nog contact opnemen met de psycholoog? Hoe lang heb je moeten wachten op deze uitslag?

Weet nog niet of ik contact op ga nemen. Ik had 'm donderdag 22 September en vandaag uitslag.

Swaghetti

• Forum gebruiker
Reactie #318 Gepost op: 27 september 2016, 15:56:11
Citaat van: Proost link=msg=1449511 date=1474983243

[...]

Na het rollenspel heb ik ook de standaard vraag gekregen wat ik er van vond. Maar nadat ik zei dat ik vond dat ik het best goed vond gaan gaf de assessor uit zichzelf te kennen dat hij er vanuit zijn kant natuurlijk niets over mocht zeggen en of ik nog vragen had. [...]

Exact dit had ik ook, lijkt me onwaarschijnlijk dat ze daar veel uit kunnen halen.

Verbaast mij nog steeds dat zoveel mensen zo snel al het rapport hebben ontvangen.

Proost

• Politiekundige
  • Forum gebruiker
Reactie #319 Gepost op: 27 september 2016, 16:05:20
Citaat van: Swaghetti link=msg=1449517 date=1474984571
Exact dit had ik ook, lijkt me onwaarschijnlijk dat ze daar veel uit kunnen halen.

Verbaast mij nog steeds dat zoveel mensen zo snel al het rapport hebben ontvangen.
Jij krijgt m morgen... komt goed  :)