Sollicitanten Politiekundige start februari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Politiekundige start februari 2017  (gelezen 96520 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #330 Gepost op: 28 september 2016, 13:38:15
Voor zo ver het lachen dat het rapport er is dus... jammer man! Erg balen.
Wel prettig dat je voor jezelf al een goed beeld hebt waar het schort, dat doet ook al veel lijkt me.


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #331 Gepost op: 28 september 2016, 15:10:45
Citaat van: Swaghetti link=msg=1449657 date=1475061030
Zojuist rapport ontvangen, helaas afgewezen.
Een punt tekort op stressbestendigheid.

Hoewel teleurstellend niet geheel onverwacht vind ik.
Gesprek met de psycholoog vond ik op sommige punten moeizaam gaan.
Onder andere dus op het gebied van vragen omtrent stressbestendigheid.

Of ik heb mij onvoldoende voorbereid op het gesprek of gewoon ongeschikt.

In ieder geval heel veel succes voor de mensen die door zijn! 8)

Hè wat naar.. Gelukkig ben je er realistisch onder en weet je ook dat de wereld niet vergaat!
Wel fijn dat je jezelf in de competentiescores herkent, dat scheelt een hoop frustratie.
Kon je op die vragen niet goed aantonen waarom je toch goed gehandeld hebt ondanks dat je stress had? Of kon je geen momenten van stress noemen? Ben wel benieuwd waarom je voor jezelf zo goed weet dat je tijdens het gesprek tekort gekomen bent.

Als je nog steeds een carrière bij de politie zou willen in de toekomst, je vooral niet neerleggen bij het feit dat je misschien ongeschikt zou zijn door je stressbestendigheid. Gewoon zorgen dat je daar in gaat verbeteren en opnieuw solliciteren! O0
Sollicitant Politiekundige


Swaghetti

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #332 Gepost op: 28 september 2016, 15:37:45
Tijdens het gesprek werden er dan vragen gesteld als 'hoe ervaar jij stress'.
Dat is zo'n algemene vraag dat ik je ook een algemeen antwoord krijgt.
Als in plaats daarvan wordt gevraagd 'hoe functioneer jij onder stress' kan je een veel beter antwoord geven.

Voor mijn gevoel ging het in het gesprek een aantal keer zo.
Vervolgens vindt de psycholoog het vreemd dat hij een schot hagel als antwoord krijgt.
Stel dan gerichtere vragen denk ik dan.


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #333 Gepost op: 28 september 2016, 15:58:11
Citaat van: Swaghetti link=msg=1449692 date=1475069865
Tijdens het gesprek werden er dan vragen gesteld als 'hoe ervaar jij stress'.
aparte manier van vragen voor iemand die dik betaald wordt om goede vragen te stellen.
Aan mij werd gewoon gevraagd of ik een situatie kon geven waarin ik stress heb ervaren. Daar had ik een vrij concreet voorbeeld bij. Daar nam hij dan ook meteen genoegen mee.

Situatie beschrijvingen zijn denk ik het beste uit te leggen en te verdedigen. Heb je m die gegeven?


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #334 Gepost op: 28 september 2016, 16:34:33
Overigens valt onder de competitie Stressbestendigheid meer dan alleen hoe je om gaat met de stress. Namelijk:

Stressbestendigheid
Om kunnen gaan met spanningen, waarbij het zowel gaat om emotioneel ingrijpende gebeurtenissen, als om spanningen voortkomend uit de dagelijkse werksituatie.

Hieronder vallen onder meer zelfcontrole, overzicht, onzekerheid, zelfvertrouwen


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #335 Gepost op: 28 september 2016, 16:39:57
Citaat van: Proost link=msg=1449720 date=1475073273
Overigens valt onder de competitie Stressbestendigheid meer dan alleen hoe je om gaat met de stress. Namelijk:

Stressbestendigheid
Om kunnen gaan met spanningen, waarbij het zowel gaat om emotioneel ingrijpende gebeurtenissen, als om spanningen voortkomend uit de dagelijkse werksituatie.

Hieronder vallen onder meer zelfcontrole, overzicht, onzekerheid, zelfvertrouwen


Zodan.. was me er niet van bewust dat die zo breed was eigenlijk.. Dat ook onzekerheid/zelfvertrouwen onder stressbestendigheid vallen.. Eén van de redenen dat er zoveel mensen (naast het échte kunnen omgaan met stressvolle situaties) op stranden denk ik
Sollicitant Politiekundige


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #336 Gepost op: 28 september 2016, 20:49:00
Balen voor de mensen die niet door zijn, gefeliciteerd pokupro met het mooie rapport, goed hoor  O0

Als ik lees hoeveel mensen er in zo'n klas gaan dan lijkt me de kans alsnog minimaal dat ik door ben, dus ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat ik er de volgende stap ook uit geknikkerd wordt.
Aspirant


Swaghetti

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #337 Gepost op: 28 september 2016, 22:11:43
Citaat van: Proost link=msg=1449696 date=1475071091
aparte manier van vragen voor iemand die dik betaald wordt om goede vragen te stellen.
Aan mij werd gewoon gevraagd of ik een situatie kon geven waarin ik stress heb ervaren. Daar had ik een vrij concreet voorbeeld bij. Daar nam hij dan ook meteen genoegen mee.

Situatie beschrijvingen zijn denk ik het beste uit te leggen en te verdedigen. Heb je m die gegeven?

In mijn beleving heb ik 80% van het gesprek voorbeelden gegeven.
Vaak was het antwoord op zo'n voorbeeld 'Ja, maar wat voor emotie/voelde had je daarbij'.
Kennelijk was het dus niet voldoende voorbeelden te noemen.


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #338 Gepost op: 29 september 2016, 00:28:16
Citaat van: Swaghetti link=msg=1449854 date=1475093503
In mijn beleving heb ik 80% van het gesprek voorbeelden gegeven.
Vaak was het antwoord op zo'n voorbeeld 'Ja, maar wat voor emotie/voelde had je daarbij'.
Kennelijk was het dus niet voldoende voorbeelden te noemen.

Vaak is het genoeg. Ook met zo'n vraag proberen ze te kijken hoe je bent. Kijken of ze je snel kunnen irriterem met die vraag en hoe jij erop reageert. Het kan zijn dat je non-verbaal hebt laten blijken dat je denkt: alweer die vraag? Is mijn voorbeeld weer niet genoeg?
Zeg niet dat je het hebt gedaan, maar ook daar letten ze op. Non-verbaal zeg je namelijk meer dan met voorbeelden ;)


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #339 Gepost op: 29 september 2016, 07:08:31


Voor mensen die het interessant vinden, hier nog wat 'leuke' cijfertjes over het uitvalpercentage tijdens de verschillende selectie onderdelen.

*En we staan weer met beide voetjes op de grond*
Sollicitant Politiekundige