Sollicitanten Politiekundige start februari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Politiekundige start februari 2017  (gelezen 96516 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #350 Gepost op: 30 september 2016, 13:20:16
Het begint al met de eis je motivatie in 80 woorden te geven. Ik vind dit veel te weinig. Met zoveel aanmeldingen hebben ze ongetwijfeld niet genoeg mankracht om zich door al die tekst heen te worstelen. Er valt wat voor te zeggen als je bondig je gedachten kunt weergeven, maar dit gaat om een belangrijke levenskeuze, niet om wat je van het laatste nummer van Martin Garrix vindt  ^-^
Het is niet moeilijk om het verdere selectieproces te verbeteren: bijvoorbeeld, alle kandidaten een week of twee op een selectiekamp/bivak te sturen waar ze worden getest op teamgeest, oplossingsgerichtheid, intelligentie, doorzettingsvermogen, stressbestendigheid en wat ze maar willen. Gaat nooit gebeuren, weet ik ook wel  :D En is ook niet waterdicht, maar wel waterdichter.
+1 Ik ga wel mee op bivak hoor (a)

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Sollicitant Politiekundige


-Ronald-

  • Aspirant Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #351 Gepost op: 30 september 2016, 14:59:24
Citaat van: Charlie link=msg=1450059 date=1475228574
Het is niet moeilijk om het verdere selectieproces te verbeteren: bijvoorbeeld, alle kandidaten een week of twee op een selectiekamp/bivak te sturen waar ze worden getest op teamgeest, oplossingsgerichtheid, intelligentie, doorzettingsvermogen, stressbestendigheid en wat ze maar willen. Gaat nooit gebeuren, weet ik ook wel  :D En is ook niet waterdicht, maar wel waterdichter.
Je gaat niet op bivak, maar in de eerste 2 weken van de opleiding zitten zeker onderdelen/dagen waarin teamgeest, samenwerken etc worden getest. De docenten hebben ook de mogelijkheid het programma binnen die twee weken aan te passen op basis van de observaties. Inhoudelijk ga ik er niets over vertellen, dat is aan de nieuwe collega's om zelf te ervaren. :)

En twee weken op bivak als onderdeel van de selectie, dan houd je denk ik niet heel erg veel zij-instromers meer over ben ik bang. Voor schoolverlaters zal dit geen probleem zijn, maar dit ligt iets anders wanneer je een vaste baan, gezin en dergelijke hebt.


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #352 Gepost op: 30 september 2016, 15:21:40
Citaat van: -Ronald- link=msg=1450080 date=1475240364
Je gaat niet op bivak, maar in de eerste 2 weken van de opleiding zitten zeker onderdelen/dagen waarin teamgeest, samenwerken etc worden getest. De docenten hebben ook de mogelijkheid het programma binnen die twee weken aan te passen op basis van de observaties.
getest in de zin van...? Zal geen selectie test meer zijn zoals Charlie het bedoeld. Die heb je namelijk al achter de rug.
En een lesprogramma aanpassen lijkt me dan ook alleen voordehandliggend voor enkel die twee weken. Anders zou het wel bijzonder in elkaar steken.

Is dit overigens voor N4 en N5 opleidingen gelijk?


-Ronald-

  • Aspirant Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #353 Gepost op: 30 september 2016, 16:28:57
Citaat van: Proost link=msg=1450085 date=1475241700
getest in de zin van...? Zal geen selectie test meer zijn zoals Charlie het bedoeld. Die heb je namelijk al achter de rug.
En een lesprogramma aanpassen lijkt me dan ook alleen voordehandliggend voor enkel die twee weken. Anders zou het wel bijzonder in elkaar steken.

Is dit overigens voor N4 en N5 opleidingen gelijk?
Het is inderdaad geen selectie test inderdaad, denk ook niet dat je dit voor elkaar gaat krijgen als je het als onderdeel van de selectie gaat opnemen. Even 2 weken voor een selectie traject op stap lukt een schoolverlater waarschijnlijk nog wel, maar voor de zij-instromers met vaste baan, huis en gezin gaat dit niet zomaar.

Hoe de N5 opleiding in elkaar steekt moet ik je schuldig blijven, bij de niveau 4 opleiding zit er het e.e.a. in de eerste twee introductie weken, en de inhoud van die weken kan dus ook worden aangepast op basis van observaties.


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #354 Gepost op: 30 september 2016, 20:48:42
Bovenstaande is volgens mij wel anders bij het verkorte traject voor N5. Daar zijn veel dingen ingekort en zal je ook geen 2 introweken hebben. Om een voorbeeld te geven: N4 zit de eerste paar maanden (heb niet precies paraat hoeveel maanden) alleen op school en gaan daarna pas voor het eerst naar de eenheid. De verkorte N5 draait vanaf het begin al direct 4 dagen academie, 1 dag eenheid (althans, zo is het ons bij de voorlichting verteld).

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Sollicitant Politiekundige


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #355 Gepost op: 4 oktober 2016, 11:36:03
Nog niemand het verlossende (anonieme) telefoontje gehad?  ^-^
Sollicitant Politiekundige


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #356 Gepost op: 4 oktober 2016, 11:58:19
Dan had je het hier wel gelezen denk ik...
Gaat dat per telefoon dan? En niet met de gebruikelijke mail?

Volgens mij krijgen we overigens nog steeds eerst een uitnodiging voor de bewust blauw dag.


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #357 Gepost op: 4 oktober 2016, 13:14:02
Citaat van: Proost link=msg=1450666 date=1475575099
Dan had je het hier wel gelezen denk ik...
Gaat dat per telefoon dan? En niet met de gebruikelijke mail?

Volgens mij krijgen we overigens nog steeds eerst een uitnodiging voor de bewust blauw dag.

Normaal gesproken wordt je gebeld om gelijk een afspraak te maken voor het eindgesprek.
Als je niet op het eindgesprek mag komen krijg je volgens mij een mail.

Hoe ze bewust blauw erdoorheen gaan fietsen blijft altijd een vraag. Soms doen ze dit alleen met de kandidaten die uitgenodigd worden voor het eindgesprek/ dit al gehad hebben (je +- toekomstige klas dus), soms tijdens de wachtperiode waar we nu in zitten en wordt iedereen met een positief rapport uitgenodigd.
Sollicitant Politiekundige


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #358 Gepost op: 4 oktober 2016, 19:22:17
Als de studenten een beetje evenredig verdeeld worden over de regionale eenheden zouden er een goeie twee per eenheid aangesteld kunnen worden. Dan wordt het niet druk op die bewust blauw dagen als ze alleen hetgeen ze uitnodigen voor een eindgesprek daar naartoe laten gaan. ;)


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #359 Gepost op: 4 oktober 2016, 20:21:34
Blauw is dat  tegenwoordig niet Geel/Zwart ?