Sollicitanten Politiekundige start februari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Politiekundige start februari 2017  (gelezen 96510 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Justice

  • Sollicitant Politiekundige Eenheid Noord-Holland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #370 Gepost op: 7 oktober 2016, 16:35:32
Ook afgelopen dinsdag eindgesprek gehad voor de eenheid Amsterdam, met positief resultaat! Ben super blij en trots dat ik er nu bijna ben.

Eindgesprek was inderdaad een pittig gesprek. Laat je niet gek maken tijdens het gesprek en blijf rustig. Als je even geen atwoord klaar hebt geef dat ook eerlijk aan! Succes voor de mensen die het gesprek nog hebben


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #371 Gepost op: 7 oktober 2016, 21:13:35
Nu vraag ik me toch iets af. Als je op het einde van het eindgesprek direct hoort of je door bent of niet (en als je door bent ook een hele papierwinkel mee krijgt), hoe weten ze dan dat ze uiteindelijk uit komen op het precieze aantal studenten wat er in een klas past?

Neem nu bijv. de verkorte klas, die zou 24 plekken hebben. Dan nodigen ze meer dan 24 mensen uit op gesprek omdat er ook een paar af vallen. Maar hoe komen ze dan op het einde van de rit uit? En wat zou er gebeuren als iedereen die een gesprek heeft gehad "passends" is? Mag iedereen dan starten (in een veel grotere klas)?
Zijn eigenlijk maar details maar was wel benieuwd.


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #372 Gepost op: 7 oktober 2016, 22:04:27
Citaat van: Proost link=msg=1451257 date=1475867615
Nu vraag ik me toch iets af. Als je op het einde van het eindgesprek direct hoort of je door bent of niet (en als je door bent ook een hele papierwinkel mee krijgt), hoe weten ze dan dat ze uiteindelijk uit komen op het precieze aantal studenten wat er in een klas past?

Neem nu bijv. de verkorte klas, die zou 24 plekken hebben. Dan nodigen ze meer dan 24 mensen uit op gesprek omdat er ook een paar af vallen. Maar hoe komen ze dan op het einde van de rit uit? En wat zou er gebeuren als iedereen die een gesprek heeft gehad "passends" is? Mag iedereen dan starten (in een veel grotere klas)?
Zijn eigenlijk maar details maar was wel benieuwd.

Ze nodigen alleen het aantal mensen uit dat ze nodig hebben. Als ze 25 plekken hebben, nodig ze 25 man uit voor het eindgesprek. Ze gaan er vanuit dat de mensen die op eindgesprek mogen, ook het eindgesprek halen. het is namelijk 'niet zwaar'. Ga er heen om een leuk gesprek te voeren en dan zal het daadwerkelijk een leuk gesprek zijn. Het wordt wat je er zelf van maakt. Ik heb het in ieder geval ervaren als een leuk en ontspannen gesprek, waarbij aan beide kanten genoeg 'grapjes' werden gemaakt  :)


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #373 Gepost op: 7 oktober 2016, 22:07:19
Dat klinkt al goed. Maar hoe gaan ze dat ondervangen als er toch iemand onverhoopt het gesprek niet haalt of later afvalt bij de medische keuring of betrouwbaarheidsonderzoek?


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #374 Gepost op: 7 oktober 2016, 23:37:39
Citaat van: Proost link=msg=1451260 date=1475870839
Dat klinkt al goed. Maar hoe gaan ze dat ondervangen als er toch iemand onverhoopt het gesprek niet haalt of later afvalt bij de medische keuring of betrouwbaarheidsonderzoek?

Vaker hebben ze een wachtlijst. Bijvoorbeeld 5 man die te horen krijgen die nog niet zeker zijn of ze afvallen of door zijn. Temminste zoiets was bij onze sollicitatieronde in een andere regio


Justice

  • Sollicitant Politiekundige Eenheid Noord-Holland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #375 Gepost op: 8 oktober 2016, 00:09:49
Citaat van: Sheppard link=msg=1451259 date=1475870667
Ze nodigen alleen het aantal mensen uit dat ze nodig hebben. Als ze 25 plekken hebben, nodig ze 25 man uit voor het eindgesprek. Ze gaan er vanuit dat de mensen die op eindgesprek mogen, ook het eindgesprek halen. het is namelijk 'niet zwaar'. Ga er heen om een leuk gesprek te voeren en dan zal het daadwerkelijk een leuk gesprek zijn. Het wordt wat je er zelf van maakt. Ik heb het in ieder geval ervaren als een leuk en ontspannen gesprek, waarbij aan beide kanten genoeg 'grapjes' werden gemaakt  :)

Dan heb je volgens mij geluk gehad met je gesprekspartners. Bij mij was de sfeer helemaal niet ontspannen en was er niet per se ruimte voor grapjes (en dat lag echt niet aan mij). Het was een gesprek met een serieuze toon en lading, wat ook niet gek is want het is een belangrijke stap ik de selectie..


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #376 Gepost op: 8 oktober 2016, 10:48:47
Citaat van: Justice link=msg=1451266 date=1475878189
Dan heb je volgens mij geluk gehad met je gesprekspartners. Bij mij was de sfeer helemaal niet ontspannen en was er niet per se ruimte voor grapjes (en dat lag echt niet aan mij). Het was een gesprek met een serieuze toon en lading, wat ook niet gek is want het is een belangrijke stap ik de selectie..

Nogmaals het gaat erom wat je er zelf van maakt. Heel veel mensen hebben het als zodanig ervaren en we hadden allemaal verschillende gesprekspartners.


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #377 Gepost op: 8 oktober 2016, 10:51:33
Citaat van: Sheppard link=msg=1451297 date=1475916527
Nogmaals het gaat erom wat je er zelf van maakt. Heel veel mensen hebben het als zodanig ervaren en we hadden allemaal verschillende gesprekspartners.
Lag het dan wellicht aan de gemoedelijke regionale eenheid? ;)


Sheppard

  • Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 215
Reactie #378 Gepost op: 8 oktober 2016, 11:08:35
Citaat van: Proost link=msg=1451298 date=1475916693
Lag het dan wellicht aan de gemoedelijke regionale eenheid? ;)

Zou eventueel kunnen, maar lijkt me niet. Waren ook andere personen van de andere regio's waarbij het zo was. Ik blijf het gewoon zeggen: het is wat je er zelf van maakt. Ik zeg niet dat het was zoals koffiedrinken met de familie, maar de sfeer was ontspannen en leuk.


MBZN

  • Eindbaas
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #379 Gepost op: 8 oktober 2016, 12:04:19
Intentie tot aanstellings brief vandaag ontvangen.  O0