Sollicitanten Politiekundige start februari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Politiekundige start februari 2017  (gelezen 96509 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #390 Gepost op: 12 oktober 2016, 08:38:15
Dankjewel!

Het gesprek vond ik zeer relaxed, er was tijd voor een lolletje en ze vertelden zelf ook wat zo nu en dan. Het was vrij informeel dus dat was fijn. De kernwaarden van de politie vormen  wel de rode draad van het gesprek heb ik gemerkt. Ik ga voor de lange opleiding (4 jr)
Gefeliciteerd man! Ben je nu zeker van je plekje of kan je nog steeds afvallen/in de wacht gezet worden als er meer mensen door het selectiegesprek komen dan het aantal plekken dat er zijn?

Houdt ons hier op de hoogte van je verdere traject! Vinden we leuk :D

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Sollicitant Politiekundige


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #391 Gepost op: 12 oktober 2016, 08:40:27
Donderdag dan eindelijk de medische keuring. Voor de rest is alles al voldoende bevonden. Door mijn ervaringen VP was een screening niet meer nodig. Zijn er nog meer mensen voor Noord Nederland die ik heb gezien bij bewust blauw? Hoe staat het bij jullie ervoor?

Gr Niels
Zozo de vaart zit er flink in met donderdag de medische keuring al! Lekker hoor. Gefeliciteerd!

Hebben wij elkaar niet gesproken op de 1e selectiedag in Amsterdam (8 september)? Je vertelde toen dat je voor NN ging en al vrijwilliger was?

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Sollicitant Politiekundige


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #392 Gepost op: 12 oktober 2016, 08:44:19
T.a.v. van mijn vorige post (afwijzing), gesprek gehad met de selectiepsycholoog.
Ze vonden mij kennelijk te diplomatiek, oplossingen zoeken in consensus i.p.v. soms 'hard' te zijn (valt blijkbaar onder stressbestendigheid).
Ook vond men dat ik onvoldoende tegen stresssituaties kan, lijkt me vreemd voor iemand die zijn eigen neus rechtzette nadat deze gebroken werd.

Ironisch genoeg had een kennis van mij een beroerd rollenspel (naar eigen zeggen).
De gegeven casus kreeg ze niet opgelost (in die zin dat de tegenpartij deed wat zij wilde).
In mijn rollenspel had ik met mijn 'diplomatie' het wel voor elkaar gekregen de tegenpartij te laten doen wat ik wilde.

Hoe dan ook, heel lang wachten voordat ik het opnieuw mag proberen :-\

Voor allen die door zijn, succes met de eindgesprekken!
Hé wat klote dat je je niet kunt vinden in de feedback die je krijgt. Kan er geen oordeel aan hangen want ken je niet, maar je weet nu iig wel wat ze een volgende keer van je willen zien. Dan kun jij daar diplomatiek mee omgaan door op de juiste manier het rollenspel en gesprek te benaderen.

Neemt niet weg dat je nu inderdaad lang moet wachten.. Maargoed er wordt ook nog 35+ aangenomen dus je hebt nog even! ;)

Heb je een persoonlijk gesprek gehad met de psycholoog? Dacht dat je alleen kon bellen met de psycholoog voor de uitgebreidere feedback.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Sollicitant Politiekundige


Swaghetti

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #393 Gepost op: 12 oktober 2016, 11:45:00
Citaat van: Kenar95 link=msg=1451975 date=1476254659
Hé wat klote dat je je niet kunt vinden in de feedback die je krijgt. Kan er geen oordeel aan hangen want ken je niet, maar je weet nu iig wel wat ze een volgende keer van je willen zien. Dan kun jij daar diplomatiek mee omgaan door op de juiste manier het rollenspel en gesprek te benaderen.

Neemt niet weg dat je nu inderdaad lang moet wachten.. Maargoed er wordt ook nog 35+ aangenomen dus je hebt nog even! ;)

Heb je een persoonlijk gesprek gehad met de psycholoog? Dacht dat je alleen kon bellen met de psycholoog voor de uitgebreidere feedback.

Was telefonisch inderdaad, maar er werd wel de tijd genomen om mij goed te woord te staan (wat ik heel erg fijn vond).
In een deel van de kritiek kon ik mij wel vinden, in een klein deel ook niet.
Natuurlijk blijft het lastig iemand te beoordelen in een gesprek van 1,5 uur.
Better next time!


Qboss93

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #394 Gepost op: 12 oktober 2016, 20:12:14
Citaat van: Kenar95 link=msg=1451972 date=1476254295
Gefeliciteerd man! Ben je nu zeker van je plekje of kan je nog steeds afvallen/in de wacht gezet worden als er meer mensen door het selectiegesprek komen dan het aantal plekken dat er zijn?

Houdt ons hier op de hoogte van je verdere traject! Vinden we leuk :D

Nou niks is natuurlijk nog zeker. Ik moet nog mijn medische keuring en het antecedenten onderzoek ondergaan, al verwacht ik dat daar niks geks uit zal rollen  0098 dus is dat opzicht denk ik dat ik voor 95% binnen ben. Voor de rest blijft het afwachten!

Over het aantal sollicitanten die nog overgebleven zijn wisten ze niks te vertellen dus dat blijft voor mij nog een raadsel.

I keep you in touch!


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #395 Gepost op: 13 oktober 2016, 08:01:39
Citaat van: Qboss93 link=msg=1452129 date=1476295934
Over het aantal sollicitanten die nog overgebleven zijn wisten ze niks te vertellen dus dat blijft voor mij nog een raadsel.

Citaat van: NielsNNpol link=msg=1451885 date=1476207328
In Noord-Nederland waren 9 plekken voor polkundige en er zijn 10 mensen naar het gesprek gegaan
Vroeg het me af. Maar wellicht zijn ze daar per eenheid anders in mbt wat ze loslaten over het aantal.


MBZN

  • Eindbaas
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #396 Gepost op: 13 oktober 2016, 11:15:20
Gisteren medische keuring gehad en behaald.

Wat mij opviel was dat de 2 heren voor mij die voor hoofdagent solliciteerden beiden een defensie (KL&KMAR) achtergrond hebben , en de persoon na mij (sollicitant POKU) solliciteerde ook vanuit defensie (KMAR).


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #397 Gepost op: 13 oktober 2016, 11:35:46
Dat komt omdat defensie hele goeie mensen voortbrengt  O0
Aspirant


MBZN

  • Eindbaas
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #398 Gepost op: 13 oktober 2016, 11:46:32
Citaat van: Charlie link=msg=1452222 date=1476351346
Dat komt omdat defensie hele goeie mensen voortbrengt  O0

 998765


NielsNNpol

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #399 Gepost op: 13 oktober 2016, 23:56:02
Citaat van: Kenar95 link=msg=1451974 date=1476254427
Zozo de vaart zit er flink in met donderdag de medische keuring al! Lekker hoor. Gefeliciteerd!

Hebben wij elkaar niet gesproken op de 1e selectiedag in Amsterdam (8 september)? Je vertelde toen dat je voor NN ging en al vrijwilliger was?

Nee dat was denk ik iemand anders, hem ken ik dan vast wel! Ik had de selectie in Apeldoorn