Sollicitanten Politiekundige start februari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Politiekundige start februari 2017  (gelezen 96479 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #490 Gepost op: 9 november 2016, 14:08:55
Voor de mensen die al door het eindgesprek zijn gekomen, hoe zit het nou met de verdere selectie? Betekent positief resultaat bij het eindgesprek nou dat je door kan naar medisch en veiligheidsonderzoek? Of hebben jullie nog een extra selectiemoment gehad ivm meerdere sollicitanten?

Met andere woorden: is het nu zo dat er een wachtlijst is in het geval er mensen niet doorheen komen, of zijn er bij jullie ook meer mensen uitgenodigd dan er plaatsen zijn?

Bedankt.
Aspirant


Arrow

  • Aspirant Hoofdagent Eenheid Den-Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #491 Gepost op: 9 november 2016, 14:35:46
Citaat van: Charlie link=msg=1456684 date=1478696935
Voor de mensen die al door het eindgesprek zijn gekomen, hoe zit het nou met de verdere selectie? Betekent positief resultaat bij het eindgesprek nou dat je door kan naar medisch en veiligheidsonderzoek? Of hebben jullie nog een extra selectiemoment gehad ivm meerdere sollicitanten?

Met andere woorden: is het nu zo dat er een wachtlijst is in het geval er mensen niet doorheen komen, of zijn er bij jullie ook meer mensen uitgenodigd dan er plaatsen zijn?

Bedankt.

Na het eindgesprek ga je automatisch door naar de medische keuring. En na medische goedkeuring ga je automatisch door naar het BGO. Alleen bij selectie B ga je niet meer automatisch door naar het eindgesprek en worden alleen de kandidaten met de beste selectieresultaten uitgenodigd voor het eindgesprek. Ik neem aan dat dit bij Pku hetzelfde werkt als bij hoofdagent


Justice

  • Sollicitant Politiekundige Eenheid Noord-Holland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #492 Gepost op: 9 november 2016, 15:50:34
Citaat van: Arrow link=msg=1456687 date=1478698546
Na het eindgesprek ga je automatisch door naar de medische keuring. En na medische goedkeuring ga je automatisch door naar het BGO. Alleen bij selectie B ga je niet meer automatisch door naar het eindgesprek en worden alleen de kandidaten met de beste selectieresultaten uitgenodigd voor het eindgesprek. Ik neem aan dat dit bij Pku hetzelfde werkt als bij hoofdagent

Zo heb ik het ook begrepen. Of er bij PoKu mensen zijn afgewezen na selectiedag B omdat er een overschot was aan geschikte kandidaten weet ik niet.. Ik heb dat hier tot nog toe niemand horen zeggen.


Geronimo

  • Sollicitant Politiekundige Den Haag
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #493 Gepost op: 9 november 2016, 15:52:56
Citaat van: Arrow link=msg=1456687 date=1478698546
Ik neem aan dat dit bij Pku hetzelfde werkt als bij hoofdagent

Sprekende vanuit mijn eigen ervaring kan ik je het volgende vertellen:

Er wordt in eerste instantie het aantal kandidaten uitgenodigd zoveel plek er is. Er wordt vanuit gegaan dat diegenen die op gesprek komen, geschikt zijn voor de functie. In het gesprek wordt gekeken of je binnen de eenheid past.

Het (succesvol) afronden van het eindgesprek betekent dat je een intentie tot aanstelling ontvangt. De eenheid heeft dus de intentie om je aan te stellen, mits jij de medische keuring en het BGO succesvol afrondt.


Charlie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 141
Reactie #494 Gepost op: 9 november 2016, 16:26:58
Bedankt toppers
Aspirant


Tomk93

  • Brigadier
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #495 Gepost op: 9 november 2016, 18:19:58
Citaat van: Geronimo link=msg=1456699 date=1478703176
Sprekende vanuit mijn eigen ervaring kan ik je het volgende vertellen:

Er wordt in eerste instantie het aantal kandidaten uitgenodigd zoveel plek er is. Er wordt vanuit gegaan dat diegenen die op gesprek komen, geschikt zijn voor de functie. In het gesprek wordt gekeken of je binnen de eenheid past.

Het (succesvol) afronden van het eindgesprek betekent dat je een intentie tot aanstelling ontvangt. De eenheid heeft dus de intentie om je aan te stellen, mits jij de medische keuring en het BGO succesvol afrondt.

Niet helemaal.. bij ons werden er 14 personen uitgenodigd om op eindgesprek te komen. Er waren echter maar 12 plaatsen dus na het eindgesprek (ook al was deze positief net zoals de medische keuring en het BGO) zouden er dus nog steeds mensen kunnen afvallen.
Dit was wel voor de functie hoofdagent.
Het was natuurlijk erg vervelend omdat ik alles gehaald had, en maar moest afwachten of ik bij die 12 personen hoorde. Ze zouden eind oktober bellen of ik bij die 12 personen hoorde. Niks gehoord, dus heb zelf moeten bellen. Kreeg vervolgens een smsje terug dat ik inderdaad bij die laatste 12 zat. Was een beetje een andere situatie dan normaal.


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #496 Gepost op: 9 november 2016, 19:17:45
Waarom was het een andere situatie?

Hoe wist je trouwens hoeveel er uitgenodigd waren en hoeveel er eigenlijk nodig waren?
Ik zou op dit moment namelijk geen enkel idee hebben.


Tomk93

  • Brigadier
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #497 Gepost op: 9 november 2016, 19:27:08
Citaat van: Proost link=msg=1456732 date=1478715465
Waarom was het een andere situatie?

Hoe wist je trouwens hoeveel er uitgenodigd waren en hoeveel er eigenlijk nodig waren?
Ik zou op dit moment namelijk geen enkel idee hebben.

Bij ons was bewust blauw pas na deel B van de keuring. Iedereen die daar aanwezig was (in totaal dus 14 personen), waren ook uitgenodigd voor het eindgesprek. De vrouw die ons bewust blauw gaf ging ook over het eindgesprek en kon ons toen vertellen dat er 12 plaatsen waren. Wij waren de laatste 14 die werden uitgekozen voor het eindgesprek. Vandaar dat wij al wisten dat er van onze groep nog 2 moesten afvallen. Ik heb daarna mijn eindgesprek gehad en hier kwam een positief resultaat uit. Na het gesprek vertelden ze mij dat ik eind oktober bericht zou krijgen of ik bij de laatste 12 hoorde of niet. Niks meer gehoord en heb dus zelf contact gezocht. Ik weet niet of dit op andere plaatsen ook zo gaat, maar in principe heb ik alle kandidaten die op eindgesprek gaan al gezien en ontmoet. Waarschijnlijk zijn er bij het eindgesprek al twee afgevallen, of ze hebben inderdaad nog een keer gekeken naar de beste resultaten en op basis daarvan twee personen laten afvallen.


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #498 Gepost op: 9 november 2016, 20:52:55
Ah op die manier. Ik heb overigens nog geen bewust blauw dag gehad. Vraag me inmiddels ook wel echt af of ik die überhaupt nog ga krijgen...
Eindgesprek staat gepland voor over een maand.


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #499 Gepost op: 9 november 2016, 22:06:08
Citaat van: Charlie link=msg=1456293 date=1478516367
Even in het geweldige geval dat ik word aangesteld  ^-^: Heeft iemand een idee van het rooster? Aangezien de tweejarige opleiding in week 17 begint ben ik vooral benieuwd naar hoe dat er dan uitziet rond de zomermaanden ivm planning vakantie.

Ik zit in het tweejarige traject voor politiekundige. Bij ons ging het als volgt: in de zomer is er aan de academie 4 weken (1 periode) geen les. Als je dan in een academieperiode zit word je geacht dan je vakantie op te nemen. Als je dat niet doet mis je lessen en dat kan niet. Zit je in een praktijkperiode dan geldt in principe het zelfde maar kan je natuurlijk met de planning van het basisteam waar je zit zelf afspraken maken. Bij hoge uitzondering is dat overigens ook wel mogelijk tijdens de academie periode heb ik gemerkt.

Tijdens de opleiding heb je dus eigenlijk buiten de zomer om geen vakanties. Zelfs op 31 december en 1 januari is in theorie les. Men vergeet alleen nog wel eens dat veel docenten rond die periode wel vrij nemen.