Hoeveel bonnen agent of boa?

Auteur Topic: Hoeveel bonnen agent of boa?  (gelezen 17148 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen1982

• Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
Reactie #70 Gepost op: 9 januari 2017, 09:14:05
In de tijd van de bonnenquato toen ik nog bij het VHT werkte schreef ik er een kleine 500 op jaarbasis en dan de radar verbalen niet eens meegerekend dus enkel handgeschreven bonnegies.

Nu de quata er af zijn en ik weer in de NH werk kom ik niet eens op 20 per jaar denk ik en dan schrijf ik ook enkel bij excessen.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #71 Gepost op: 9 januari 2017, 12:38:33
In de tijd van de bonnenquato toen ik nog bij het VHT werkte schreef ik er een kleine 500 op jaarbasis en dan de radar verbalen niet eens meegerekend dus enkel handgeschreven bonnegies.

Nu de quata er af zijn en ik weer in de NH werk kom ik niet eens op 20 per jaar denk ik en dan schrijf ik ook enkel bij excessen.
Als iemand er maar vraagt geef je toch gewoon het gemiddelde over de laatste 15 jaar?  :D

Stefan92

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #72 Gepost op: 9 januari 2017, 17:09:52
Citaat van: Jeroen1982 link=msg=1472702 date=1483949645

Niet persoonlijk bedoeld maar je moet wel met extreem veel andere zaken bezig zijn als je maar 20 bonnen per jaar schrijft en nog steeds de politietaak naar behoren uitvoert. 500 is dan weer het andere uiterste.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 9 januari 2017, 23:52:54
Mja ik heb hier wel een mening over. En dat is dat er veel te weinig op verkeersgebied wordt opgetreden. Verkeersovertreders worden vrijwel alleen maar gewaarschuwd, als ze al aan de kant worden gezet. Slechts een handjevol collega's met interesse in verkeer schrijven uberhaupt bekeuringen in ons team. Sinds MEOS-TM kunnen collega's nu zelf opvragen hoeveel bekeuringen ze hebben geschreven de afgelopen jaren. Wijkagenten die de afgelopen 3 jaar gewoon 0 bekeuringen hebben geschreven en de meeste (hoofd)agenten die ook slechts tientallen bekeuringen hebben opgemaakt de afgelopen jaren zijn geen uitzondering.

Maar er is geen chef die er naar kraait, of je er nou 1 schrijft of 800 per jaar, dus als je dan al geen interesse hebt in verkeer laat je die MEOS-combibon-tegel al gauw met rust...

Jeroen1982

• Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
Reactie #74 Gepost op: 10 januari 2017, 10:17:47
Citaat van: Stefan92 link=msg=1472831 date=1483978192
Niet persoonlijk bedoeld maar je moet wel met extreem veel andere zaken bezig zijn als je maar 20 bonnen per jaar schrijft en nog steeds de politietaak naar behoren uitvoert. 500 is dan weer het andere uiterste.

Klopt ook dat ik met extreem veel andere zaken bezig ben zoals lijkvindingen, aanrijdingen, huiselijk geweld, inbraken, dronkel vechtelzzbazen, winkeldieven enz. enz.
En wat doe jij voor de kost?

7194

• Senior gebruiker
Reactie #75 Gepost op: 10 januari 2017, 15:25:22
Citaat van: Jeroen1982 link=msg=1472988 date=1484039867
Klopt ook dat ik met extreem veel andere zaken bezig ben zoals lijkvindingen, aanrijdingen, huiselijk geweld, inbraken, dronkel vechtelzzbazen, winkeldieven enz. enz.
En wat doe jij voor de kost?

Het zelfde werk als dat jij doet. Toch schrijf ik bijna elke dienst wel een bekeuring. Soms nul, soms vijf. Ligt er net aan...

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #76 Gepost op: 10 januari 2017, 21:49:56
Citaat van: Maxx link=msg=1472950 date=1484002374
Mja ik heb hier wel een mening over. En dat is dat er veel te weinig op verkeersgebied wordt opgetreden. Verkeersovertreders worden vrijwel alleen maar gewaarschuwd, als ze al aan de kant worden gezet. Slechts een handjevol collega's met interesse in verkeer schrijven uberhaupt bekeuringen in ons team. Sinds MEOS-TM kunnen collega's nu zelf opvragen hoeveel bekeuringen ze hebben geschreven de afgelopen jaren. Wijkagenten die de afgelopen 3 jaar gewoon 0 bekeuringen hebben geschreven en de meeste (hoofd)agenten die ook slechts tientallen bekeuringen hebben opgemaakt de afgelopen jaren zijn geen uitzondering.

Maar er is geen chef die er naar kraait, of je er nou 1 schrijft of 800 per jaar, dus als je dan al geen interesse hebt in verkeer laat je die MEOS-combibon-tegel al gauw met rust...

Helemaal mee eens.....
Als je in de noodhulp werkt en (minder dan) 20 bekeuringen per jaar schrijft doe je namelijk gewoon je werk niet....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Mister81

• Senior Handhaver - Praktijk begeleider HTV
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #77 Gepost op: 11 januari 2017, 18:38:57
Zeker als Boa ligt het er maar net aan waar jouw werkgever de focus legt. In bijvoorbeeld de meeste gemeenten zijn de boa's ook parkeer fiscalist, dus schrijf je naast de mulder stilstaand ook beste aardig wat parkeer bonnen. In Amsterdam zijn deze taken echter weer gescheiden dus zal er meer op mulder en apv worden bekeurd. Afgelopen jaar heb ik als gemeente boa zelf 198 bonnen geschreven, dat lijkt voor sommige best veel maar geloof me ik ben niet eens de middenmoot.

Voor wat betreft een aantal gemeenten gaat er misschien wel een bonnen quota terug komen. Vanaf 1 januari hebben bijvoorbeeld Amsterdam en Den Haag de APV ingeruild van Strafbeschikking naar Bestuurlijke boete. Verschil is dat de gemeente zelf het gehele traject dient af te handelen van opmaak tot bezwaar en inning van de boete. Daarbij gaat de volledige opbrengst terug in de gemeentekas en niet meer naar de staatskas in Den Haag. De kans is dus groot dat gemeenten een quota aan hun boa's gaat opleggen om de inkomsten te vergoten.
Je goede daden worden vaak vergeten, je fouten meestal niet.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #78 Gepost op: 11 januari 2017, 19:11:41
En dat vind ik dan weer dubieus. Worden de bonnen door de boa geschreven om de gemeentekas te vullen of om een overtreding te bestraffen?

Fletwed

• Senior gebruiker
Reactie #79 Gepost op: 11 januari 2017, 21:38:32
Citaat van: Bert65 link=msg=1473306 date=1484158301
En dat vind ik dan weer dubieus. Worden de bonnen door de boa geschreven om de gemeentekas te vullen of om een overtreding te bestraffen?

Beiden denk ik