Grote hulpverlening (ongeval) Deventer Kunstweg - Groenlo 13-06-2016

Auteur Topic: Grote hulpverlening (ongeval) Deventer Kunstweg - Groenlo 13-06-2016  (gelezen 11156 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #40 Gepost op: 14 juni 2016, 19:00:44
Citaat van: Railchief link=msg=1429979 date=1465923216
Kan het niet heel simpel zo zijn dat de Duitse piloot een voorkeur heeft voor een voor hem bekende landingsplaats in Duitsland boven een onbekende in Nederland? En dat daar dan ook tijdwinst mee gemoeid is?

Ik heb nog nooit te maken gehad met Duitse traumahelikopter piloot maar neem aan dat deze Duitse piloot wel weet dat het hem al gelukt was om een helikopter te laten landen in Groenlo dus het hem vast wel zal lukken om het huzarenstukje nogmaals te flikken bij Radboud traumacentrum.

Ik houd er rekening mee dat er zeven traumapatienten in korte tijd binnenbrengen in twee landelijke traumacentra iets te veel van het goede is.

guest19010

• Gast
Reactie #41 Gepost op: 14 juni 2016, 19:39:48
Citaat van: oma link=msg=1429859 date=1465886798
Ik vind het ook al raar als je 7 ernstig gewonden hebt en er 1 patient naar Duitsland moet. 7 ernstig gewonde patienten met twee landelijke traumacentra om de hoek (Nijmegen en Enschede). Beide Nederlandse traumacentra liggen dichterbij, het is geen bijzondere regel dat je patienten naar het dichtsbijzijnde traumacentra brengt.

Dat wordt dan een mooie zaak wanneer de desbetreffende patiënt erachter komt dat een vlucht met een Nederlandse heli en opvang in een Nederlands traumacentrum goedkoper waren. Of het wordt een mooie zaak dat wanneer in een gelijkende casus een Nederlander erachter komt dat het goedkoper was geweest om met een Duitse heli naar een Duits traumacentrum getransporteerd te worden.
Natuurlijk is deze casus alleen van toepassing indien de desbetreffende persoon (personen) een (groot) deel van zijn (hun) ziektekosten zelf moet(en) betalen.

Hoguhugo

• Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
Reactie #42 Gepost op: 14 juni 2016, 20:21:05
Zeven ernstig gewonden bij verkeersongeval
Laatste update:
14-06-2016 | 07:59

Beltrum - Bij een ernstig verkeersongeval op de Deventer Kunstweg in Beltrum zijn maandag 13 juni zeven personen zwaargewond geraakt. De politie onderzoekt de toedracht.

De zeven personen zaten omstreeks 18.37 uur in een personenbusje en reden vanuit Groenlo in de richting van Borculo. Door nog onbekende oorzaak raakte het busje van de weg en belandde tegen een boom.

Eén persoon zat bekneld in het voertuig en moest door de brandweer worden bevrijd. Een andere persoon lag in het water en is uit het water gehaald. Alle inzittenden, 3 vrouwen uit Spanje (18, 22 en 22 jaar), 2 mannen uit Spanje (beide 21 jaar), een 21-jarige man uit Borculo en een 21-jarige man uit Ecuador, raakten zwaargewond. Er kwamen twee traumahelikopters en meerdere ambulances naar de plek van het ongeval om de gewonden naar ziekenhuizen over te brengen in Nederland en Duitsland.

De weg werd geruime tijd afgezet voor de hulpverlening en het ongevalsonderzoek. De ravage na het ongeval was enorm. Het busje raakte zwaar beschadigd.

https://www.politie.nl/mijn-buurt/nieuws/2016/juni/13/02-beltrum-zeven-ernstig-gewonden-bij-verkeersongeval.html?geoquery=Groenlo&distance=5.0
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo

Hoguhugo

• Senior gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 14 juni 2016, 20:25:54
Citaat van: oma link=msg=1429980 date=1465923644
Ik houd er rekening mee dat er zeven traumapatienten in korte tijd binnenbrengen in twee landelijke traumacentra iets te veel van het goede is.

Ik ook. Zeven patiënten dus verdelen over drie ziekenhuizen: 3 MST Enschede, 3 Radboud Nijmegen en 1 naar 't St Fraziskus in Münster (ga ik er stiekem vanuit dat er maar één naar Winterswijk is gebracht en die vervolgens naar 't Radboud is gevlogen)

Hoguhugo

• Senior gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 14 juni 2016, 20:34:32
'Gecrasht busje Groenlo haalde vlak voor botsing ambulance in'
dinsdag 14 juni 2016, 11:58
BELTRUM - Het busje dat gisteravond crashte in Beltrum, bij Groenlo, haalde vlak voor de botsing een ambulance in die daar toevallig reed. Dat zeggen meerdere ooggetuigen tegen Omroep Gelderland.

http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2111723/Gecrasht-busje-Groenlo-haalde-vlak-voor-botsing-ambulance-in

'Vijf van zeven gewonden Beltrum aan de beterende hand'
dinsdag 14 juni 2016, 17:38
ARNHEM - Het gaat iets beter met vijf van de zeven mensen die maandagavond gewond raakten bij een ongeluk in Beltrum. Dat zegt directeur Henk Buitink van Covebo, het uitzendbureau waar de mensen voor werkten.

http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2111748/Vijf-van-zeven-gewonden-Beltrum-aan-de-beterende-hand

Fletwed

• Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 14 juni 2016, 22:11:20
Citaat van: oma link=msg=1429976 date=1465922341
Ik beoordeel 7 gewonden binnen 2,5 minuut, ongeveer 20 seconden per slachtoffer.

En als ze in een auto zitten, tegen boom aan, bekneld, moeilijk te bereiken en tegen elkaar aanzitten? Daarnaast ligt er één ernstig gewonde op straat...

Fletwed

• Senior gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 14 juni 2016, 22:11:59
Citaat van: oma link=msg=1429978 date=1465923075
Dit ongeval is nog makkelijker nu ik de foto's gezien heb op site van omroep gelderland en lees dat er 1 slachtoffer uit het voertuig is geslingerd. Alle inzittenden moeten rechtstreeks naar een level-1 traumacentrum.

Want de foto's geven aan welke verwondingen ze hebben?

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #47 Gepost op: 14 juni 2016, 22:21:11
Citaat van: oma link=msg=1429859 date=1465886798
Waarom zou ik meer waarde moeten hechten aan een twitteraccountje van iemand die vermoedelijk wat radioverkeer van luchtvaart volgt dan aan een verslag van persbureau Heitink?

Ik zou aan het verhaal van je buurman nog meer waarde hechten dan aan het verslag van 'Persbureau Heitink'. Het is nou niet echt een betrouwbaar medium. Daarnaast is het geen 'Persbureau' maar noemen zij zichzelf zo. De enige echte persbureau's in Nederland zijn het ANP, INP en Novum. De rest weet zich geen naam te geven.  ;)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

oma

• Senior gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 14 juni 2016, 22:23:09
Citaat van: Fletwed link=msg=1430031 date=1465935119
Want de foto's geven aan welke verwondingen ze hebben?

Ongevalsmechanisme

superfly

• Forum gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 14 juni 2016, 23:20:32
Ik weet niet hoor maar volgens mij is de Achterhoek ook "normaal" werkterrein voor de duitse traumaheli uit Rheine op verzoek betreffende nederlandse meldkamer.
Ik denk dat sommige mensen incluis politici vooral die uit west Nederland nog niet echt gewend zijn dat de rijksgrenzen steeds minder een belemmering (gaan) vormen voor de hulpinstanties.
Want we zien ook dat LL3 en 4 ingezet worden in het Duitse als de nood daar is, evenals brandweer in de gemeenten over en weer langs de oost/zuid grens.