GRIP 1 Stroomuitval (ontploffing transformatorhuisje) Coloradoweg(Maasvlakte) - Rotterdam 16-06-2016

Auteur Topic: GRIP 1 Stroomuitval (ontploffing transformatorhuisje) Coloradoweg(Maasvlakte) - Rotterdam 16-06-2016  (gelezen 4859 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

bart007

• Senior gebruiker
Citaat van: Highfield link=msg=1430489 date=1466102990
Aan de Coloradoweg zijn containerterminals te vinden. Als de ontploffing afkomstig is uit een van die containers kan er van alles aan de hand zijn. Er zal best een reden zijn om na 40 minuten op te schalen naar GRIP1, dat is tijd genoeg om in samenspraak met het bedrijf tot een zorgvuldig besluit te komen.
Zou gaan om een transformatorhuisje ..
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet

bart007

• Senior gebruiker
DCMR ‏@MilieuRijnmond  1 minuut geleden
Grip 1 stroomuitval bij Stedin Netbeheer Maasvlakte Aantal omliggende bedrijven geen stroom Volg @rijnmond veilig voor meer informatie

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Als je binnen de (petro)chemische industrie met een power dip krijgt te maken (wat in de regio Maasvlakte/Botlek zeer goed kan) zijn dat situatie's waar je echt niet op zit te wachten!
De bedrijfsvoering wordt verstoort omdat het back-up power system alleen de meest belangrijke stukken equipement van stroom voorziet, de rest zal uitvallen.
Het back-up systeem is er voor gemaakt om een unit met verminderde doorzet aan de lijn te houden of om deze "gecontroleerd" uit bedrijf te nemen.

Het gecontroleerd uit bedrijf nemen dan gepaard gaan met forse flair activiteiten (veel vuur en rook), het gebruik maken van je flair systeem is een soort safety waardoor je veel product en druk uit je fabriek/units kwijt kan raken.

Doordat er een forse verstoring plaats vind in je units is de kans op lekkage/emissie/brand zeer groot, de kans dat een relatie klein incident (incident in een (sub)station) grote gevolgen hebben.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

bart007

• Senior gebruiker
rijnmondveilig.nl ‏@rijnmondveilig  29 minuten geleden
#Coloradoweg: de oorzaak van de stroomuitval was een ontploffing in een transformatorhuisje http://tinyurl.com/zlf2p7b  

bart007

• Senior gebruiker
Politie24 ‏@Politie24  29 minuten geleden
Rtd #Coloradoweg Einde #Grip1 Alles onder controle

warhamstr

• Forum gebruiker
Citaat van: RemRoof link=msg=1430479 date=1466100921
Is de GRIP-1 nu gemaakt vanwege de ontploffing of vanwege de stroomuitval? In het laatste geval is het mij bekend dat alle (petro-)chemische bedrijven uitstekende draaiboeken hebben om hier mee om te gaan en een schadeclaim in te dienen bij de stroomleverancier/netbeheerder. Dat zou een GRIP dus overbodig maken.
Men kon het nummer van Stedin niet vinden. Dus zodoende even GRIP1 gemaakt. Denk ik.  ;)

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: Firefighter Robert link=msg=1430494 date=1466104577
Als je binnen de (petro)chemische industrie met een power dip krijgt te maken (wat in de regio Maasvlakte/Botlek zeer goed kan) zijn dat situatie's waar je echt niet op zit te wachten!
De bedrijfsvoering wordt verstoort omdat het back-up power system alleen de meest belangrijke stukken equipement van stroom voorziet, de rest zal uitvallen.
Het back-up systeem is er voor gemaakt om een unit met verminderde doorzet aan de lijn te houden of om deze "gecontroleerd" uit bedrijf te nemen.

Het gecontroleerd uit bedrijf nemen dan gepaard gaan met forse flair activiteiten (veel vuur en rook), het gebruik maken van je flair systeem is een soort safety waardoor je veel product en druk uit je fabriek/units kwijt kan raken.

Doordat er een forse verstoring plaats vind in je units is de kans op lekkage/emissie/brand zeer groot, de kans dat een relatie klein incident (incident in een (sub)station) grote gevolgen hebben.

Dit is exact met wat ik bedoel dat dit soort bedrijven prima  weten hoe te handelen.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

RemRoof

• docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse

Citaat van: warhamstr link=msg=1430514 date=1466110007
Men kon het nummer van Stedin niet vinden. Dus zodoende even GRIP1 gemaakt. Denk ik.  ;)

:D :P ;D
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

Heftrucker

• Forum gebruiker
  • Geinteresseerde in P2000
Het lijkt wel of ze in Rotterdam Grip 1 hebben uitgevonden, zo vaak wordt daar naar een Grip 1 opgeschaald.
Ow wacht, de heren bureaucraten moeten natuurlijk ook laten zien dat ze hun salaris "verdienen"..... :D

Highfield

• Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
Citaat van: Firefighter Robert link=msg=1430494 date=1466104577

Citaat van: RemRoof link=msg=1430518 date=1466111850
Dit is exact met wat ik bedoel dat dit soort bedrijven prima  weten hoe te handelen.

Citaat van: Heftrucker link=msg=1430540 date=1466139868
Het lijkt wel of ze in Rotterdam Grip 1 hebben uitgevonden, zo vaak wordt daar naar een Grip 1 opgeschaald.
Ow wacht, de heren bureaucraten moeten natuurlijk ook laten zien dat ze hun salaris "verdienen"..... :D

Ik hink hier op twee gedachten.. Ja, men heeft het (over het algemeen) goed voor elkaar in die bedrijven dus noodzaak om gelijk op te schalen is er niet zo. Aan de andere kant zijn het vrij ingrijpende noodmaatregelen waarbij een misser gelijk grote gevolgen kan hebben, zoals FF Robert ook aangeeft. Alvast een paar mensen bij elkaar halen om in geval van een incident meteen gecoördineerd door te kunnen pakken vind ik dus nog niet eens zo'n heel gek idee. Het aantal functionarissen dat bij GRIP1 wordt opgeroepen valt me, in vergelijking tot andere regio's, heel erg mee. Oefening baart kunst blijkbaar ;)
Bijdragen op persoonlijke titel.