- politie: opschalen, zorgen voor veiligheid op beide rijbanen, daarnaast OVD-P laten komen voor ctpi. Tevens mogen zij gaan zorgen dat er een omleiding in werk wordt gesteld, waarschijnlijk gaat dit ongeval nog even duren.
- Ambulance: Ook deze gaan opschalen, omdat onduidelijk is hoeveel personenauto's en zo, moeten er minimaal 6 ambu's en 1 ambuteam bij komen. OVD-G ook voor het ctpi. OVD-G kan ook ziekenhuis in kennis laten stellen als er te veel gewonden zijn.
-Brandweer
1 tas op het blussen van de branden, als we dit niet snel onder controle krijgen, wordt dit onbeheersbaar misschien. De Bev 1e TAS kijkt over de reling van de brug, bij de minste twijfel of zekerheid een duikteam laten alarmeren. Inmiddels gaat de bemensing van tas 2 samen met de 1e ambu triage doen, en kijken waar de zwaarte punten liggen. Bev TAS 2 neemt een kijkje in de vrachtwagen waarvan onbekend is wat de lading is, voor de vrachtbrieven. Hovd alarmeren, voor een CORT. VC-COH voor overleg, in veilig gebied, maar wel in de buurt. Opschalen naar zeer groot ongeval, 3e TAS op de tegen gestelde rijbaan ivm de aanrijdingen daar.
4e tas voor waterwinning en handjes op de getroffe rijbaan. 2e HV laten alarmeren ivm 2 vrachtwagens. Tevens kan de OVD de MBA opdracht geven de de hele regio (met name voor vrijwillige kazerne's) VWS naar de kazerne te laten komen, dit scheelt enorm in de uitruktijd als we deze misschien zowel nodig hebben.
Tevens mogen de HV-BASIS & HV-SPEC klaar gezet worden, deze willen we misschien zo ook TP.
Rijkswaterstaat:
omleiding en bergers regelen, ook alvast denken aan de kippen die overreden zijn, dus een schoonmaak dienst kan geen kwaad. Tevens moet deze dicipline via de radio omlaten roepen dat vanwege dichte mist, mensen de snelheid moeten halveren en dat er een omleiding is ingesteld. Tevens 1 leidinggevende van rijkswaterstaat naar het CTPI
Vragen:
Hoeveel personenauto's zijn er bij betrokken?
Is het verkeer stil gelegd? (ivm eigenveiligheid)