Medisch Ondersteunings Team

Auteur Topic: Medisch Ondersteunings Team  (gelezen 12874 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #30 Gepost op: 27 juni 2016, 09:39:21
Citaat van: René van der Helm link=msg=1432364 date=1467011140
Ik durf te zeggen dat hier een zeer gevaarlijke leerling verpleegkundige aan het woord is.
Dat is ook wat ik dacht. Als je denkt dat allemaal te kunnen als je ergens 3 tot 4 weken gewerkt/stage gelopen hebt........
Mijn docent verpleegkunde zei altijd: "je kunt iedere aap een kunstje leren, maar het gaat er om dat je weet wat je aan het doen en waarom".
Die woorden zeg ik 15 jaar na dato nog wel eens als ik een stagiaire begeleidt.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance

Sarge

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #31 Gepost op: 27 juni 2016, 10:33:02
Oke, ik heb denk ik een verkeerd beeld geschetst voor velen! Ik heb al deze handelingen in Spanje geleerd, heb hier 20 weken buitenlandse stage gelopen. Zij hebben mij deze handelingen geleerd om dat dat daar van toepassing was. Echter zou ik dit nooit toepassen in Nederland. Geen denken aan,

Ik wilde alleen het voorbeeld geven dat er ook een andere vorm van hoogopgeleide EHBO'er os.

Expert, denk dat dat een vorm van dialect/streektaal is. Maar, je hebt gelijk. Die breng je in.
En oma, ik geloof het wel. Was er echt bewust bij!

Ik heb deze handelingen gedaan, heb mij vooraf er ook in verdiept, dat is verplicht in Spanje. Alleen is het daar heel vrij in wat je mag doen. Als ik vertel dat daar wordt gegeten op de OK's, door de omloop spelletjes worden gedaan op de mobiel geloven jullie mii ook niet, echter is dit daar wel de realiteit.
Intensive care verpleegkundige

Sarge

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #32 Gepost op: 27 juni 2016, 10:34:23
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1432362 date=1467010668
IG diploma gekregen terwijl je VPK opleiding doet? Apart.....
Daar wil ik ook wel mijn opleiding gaan doen! 2 Diploma's voor de prijs van 1.

Klopt, is niet gewoon. Ik heb het wel voor elkaar gekregen binnen de opleiding. Dit is nooit gebruikelijk!

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #33 Gepost op: 27 juni 2016, 10:40:40
Citaat van: oma link=msg=1432354 date=1467006323
Centrale lijn vind ik ook niet zo interessant buiten de kliniek en ongewenst in de EHBO-tent.

EZ-IO, is sneller, makkelijker en veiliger.
Als er alleen een gewone verpleegkundige staat zonder arts of zonder dat deze in dienst is van een ambulancedienst en werkt onder een mma maakt het niet uit want dan zijn beide geen optie.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #34 Gepost op: 27 juni 2016, 10:44:25
Ik ken bij diverse rode kruis afdelingen verpleegkundige die daar actief zijn als vrijwilligers, maar belangrijk details. Als ze dienst doen staan ze er gewoon als EHBO'ers. Net als alle andere vrijwilligers. Dankzij hun achtergrond zijn het wel hele goede EHBO'ers en weten ze goed wat ze doen. Maar ze doen niks meer dan een EHBO'er. Je ziet het zelfs niet aan ze dat ze in het dagelijks leven verpleegkundige zijn. Net zoals je aan mij ook niet ziet wat ik in het dagelijks leven doe als ik met hun op dienst sta.

Sarge

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #35 Gepost op: 27 juni 2016, 11:01:45
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1432390 date=1467017065
Ik ken bij diverse rode kruis afdelingen verpleegkundige die daar actief zijn als vrijwilligers, maar belangrijk details. Als ze dienst doen staan ze er gewoon als EHBO'ers. Net als alle andere vrijwilligers. Dankzij hun achtergrond zijn het wel hele goede EHBO'ers en weten ze goed wat ze doen. Maar ze doen niks meer dan een EHBO'er. Je ziet het zelfs niet aan ze dat ze in het dagelijks leven verpleegkundige zijn. Net zoals je aan mij ook niet ziet wat ik in het dagelijks leven doe als ik met hun op dienst sta.

Precies, de dingen die ik op evenementen doe zijn alleen maar dingen die ik mag doen volgens mijn EHBO certificaat. De dingen die ik geleerd heb tijdens mij opleiding tot verpleegkundige zal ik niet toepassen. Er zijn collegas die met ambu-ballonnen e.d. rondlopen. Hier wil ik niks van weten, omdat dit buiten de EHBO valt.
Ik snap ergens wel na mijn eerste bericht jullie mij bestempelen als 'gevaarlijk', dit raakt mij als persoon wel. Ik zou nooit buiten mijn boekje gaan in Nederland. Ik ben alleen heel enthousiast en gek op mijn werk.

Mijn excuses als ik een verkeerde indruk heb gemaakt.

Expert

• Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 27 juni 2016, 12:10:05
Citaat van: Sarge link=msg=1432393 date=1467018105

Precies, de dingen die ik op evenementen doe zijn alleen maar dingen die ik mag doen volgens mijn EHBO certificaat. De dingen die ik geleerd heb tijdens mij opleiding tot verpleegkundige zal ik niet toepassen. Er zijn collegas die met ambu-ballonnen e.d. rondlopen. Hier wil ik niks van weten, omdat dit buiten de EHBO valt.

Ik snap ergens wel na mijn eerste bericht jullie mij bestempelen als 'gevaarlijk', dit raakt mij als persoon wel. Ik zou nooit buiten mijn boekje gaan in Nederland. Ik ben alleen heel enthousiast en gek op mijn werk.

Dat krijg je ervan, wanneer je je openbaar forum wilt mengen in een discussie, waarbij je deskundigheid wilt ontlenen aan het feit dat je een keer laryngoscoop hebt vastgehouden.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 27 juni 2016, 12:17:42
Citaat van: Expert link=msg=1432418 date=1467022205
Dat krijg je ervan, wanneer je je openbaar forum wilt mengen in een discussie, waarbij je deskundigheid wilt ontlenen aan het feit dat je een keer laryngoscoop de laringoscopio hebt vastgehouden.

Sarge

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #38 Gepost op: 27 juni 2016, 12:32:30
Akkoord. Ik wil niet zeggen dat ik deskundig ben, meer als voorbeeld dat ik al best wel veel gezien heb en gedaan.

Kanarie

• Forum gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 27 juni 2016, 18:50:52
Citaat van: Sarge link=msg=1432277 date=1466972894
Ik kan nu mensen intuberen, centrale lijnen zetten, assisteren bij bevallingen etc.

Citaat van: Sarge link=msg=1354101 date=1433443400
Op de IC heb ik ook een geweldige tijd gehad, de zorg daar en wat ik daar geleerd heb (o.a. centraal veneus infuus inbrengen, alleen geleerd niet uitgevoerd. En het monitoren van functies, de zorg met een comateuze patiënt etc.) spreekt mij erg aan.

Je hebt je nuances inmiddels aangebracht, maar dan nog: Iets een keer gezien hebben en iets echt kunnen; daar zit verschil in.