Dat leren de mensen niet in de SEHSO cursussen die ik geeft.
Ik heb even in het nieuwe OK boekje gekeken wat gisteren is uitgekomen maar daar zie ik het ook niet.
Wij leren het de mensen die onze prehospitale artsen assisteren wel waardoor we goed geschoolde
EHBOers critical care paramedics met voldoende ervaring leveren die gewend zijn om artsen
en verpleegkundigen te assisteren bij het uitvoeren van hun taken.
Ik heb geen idee wat een Nederlandse MMT-verpleegkundige moet leren voor ze op pad mogen met de MMT-arts. Ik veronderstel dat ze iedere SOP van MMT kennen, direct op de hoogte worden gesteld van wijzigingen, trainen en oefenen met MMT-arsten om onder iedere omstandigheid in staat te zijn de arts te kunnen assisteren.
Ik heb nog nooit een SOP van een Nederlandse MMT gezien. Het zegt dat ik ondanks mijn kennis en ervaring niet in staat ben om een Nederlandse MMT-arts te assiteren. Ik ben wel in staat om een Nederlandse MMT-arts te assisteren als ik mij eerst grondig verdiept hebt in de SOPs en/of hebben kunnen trainen/oefenen met een MMT-arts als het gaat om handelingen of procedures die ik nooit eerder heb uitgevoerd.
Het bovenstaande zegt al als een club EHBO-ers in Brabant de artsen wil assisteren ze nauwe banden moeten hebben met het MMT team. Ik weet zelfs niet over de vier Nederlandse HEMS-teams eigen SOPs hebben of dat er sprake is van landelijke/nationale SOPs voor MMT.