Directeur Veiligheidsregio Zeeland onder vuur

Auteur Topic: Directeur Veiligheidsregio Zeeland onder vuur  (gelezen 73635 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #200 Gepost op: 1 augustus 2016, 09:41:22
Citaat
De Veiligheidsregio doet een felle discussie in de gemeenteraad van Schouwen-Duiveland met één regel af.

http://www.wereldregio.nl/2016/08/01/eenregelig-antwoord-veiligheidsregio-aan-raad


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #201 Gepost op: 2 augustus 2016, 01:14:43
Het is beschamend om te zien hoe erg de Veiligheidsregio Zeeland (VRZ) zichzelf voor aap zet door op dit niveau de democratisch gekozen gemeenteraad te schofferen en hoe zij hun eigen dictatuur hoogtij laten vieren. Ik zou graag nog wat willen zeggen over ingrijpen van hogere hand oid, maar de Veiligheidsregio koos ook voor een éénregelig antwoord.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #202 Gepost op: 2 augustus 2016, 17:33:32
Ook hier viert het individualisme hoogtij, zo wordt uiteindelijk niets bereikt.

Is het onafhankelijk onderzoekondertussen al in opdracht gegeven ?


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #203 Gepost op: 4 augustus 2016, 07:22:21
Citaat
TERNEUZEN - De landelijke Onderzoeksraad voor Veiligheid moet onderzoek doen naar de problemen bij de Veiligheidsregio Zeeland (VRZ), vinden de Terneuzense PvdA-raadsleden Jack d'Hooghe en Ingrid Wojtal.

http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-vlaanderen/pvda-terneuzen-wil-landelijk-onderzoek-vrz-1.6238072


Waterkanon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #204 Gepost op: 6 augustus 2016, 16:04:37
Ik stuitte via het onderwerp Tankwagens Maatwerk bij toeval op dit onderwerp. Ik zeg bij voorbaat dat ik geen enkele binding heb met de VRZ, maar gaandeweg ontdekte ik dat ik min of meer hetzelfde meegemaakt heb bij de afdeling waar ik destijds werkte. Wij kregen daar ook een chef die totaal niet functioneerde. Het probleem is dat je daar natuurlijk niet meteen achter komt. Pas na een flink aantal maanden gebeuren er dingen (zijn er dan al gebeurd) waarvan het zittende personeel zich achter de oren krabt. Ga je er wat van zeggen ? Wie gaat er wat van zeggen ? Toen dat uiteindelijk gedaan werd dmv een zwartboek werden er  meteen maatregelen tegen de querelanten genomen waardoor de rest denkt van “laat maar”. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat je je mond houdt en denkt “hoe kom ik hier zonder kleerscheuren vanaf”. De meesten hebben vrouw en kinderen en/of een hypotheek en een dossier is snel gemaakt over je.
Ik kan er nog uren over doorgaan, maar iedereen kan dit verhaal afmaken.
Wat ik me afvraag : hoe komen dit soort mensen op die plaatsen ? En waarom wordt er niemand uit de organisatie zelf gekozen. Bij ons waren er destijds zeker een paar mensen geweest die het uitmuntend gedaan zouden hebben.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #205 Gepost op: 7 september 2016, 09:50:15
Citaat
MIDDELBURG - Piet Bruinooge gaat het onderzoek naar de Veiligheidsregio Zeeland (VRZ) leiden.

De burgemeester van Alkmaar, en oud-wethouder van Middelburg, is voorzitter van de begeleidingscommissie die het bureau dat het onderzoek uitvoert begeleidt.

http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/piet-bruinooge-leidt-onderzoek-veiligheidsregio-zeeland-1.6348477

Brief gemeenteraden organisatie onderzoeken Wob-verzoeken http://www.pzc.nl/polopoly_fs/1.6348511.1473157485!/menu/standard/file/Informatie%20brief%20gemeenteraden%20organisatie%20onderzoeken%20Wob-verzoeken.pdf

D66 zeer kritisch over burgemeester Bergmann van Middelburg

Citaat
MIDDELBURG - D66 vindt dat burgemeester Harald Bergmann een verkeerde keuze heeft gemaakt door de problemen bij de Veiligheidsregio Zeeland geheim te houden voor Middelburgse wethouders.

http://www.pzc.nl/regio/walcheren/d66-zeer-kritisch-over-burgemeester-bergmann-van-middelburg-1.6284842


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #206 Gepost op: 7 september 2016, 09:58:57
Citaat van: Waterkanon link=msg=1440942 date=1470492277
Ik stuitte via het onderwerp Tankwagens Maatwerk bij toeval op dit onderwerp. Ik zeg bij voorbaat dat ik geen enkele binding heb met de VRZ, maar gaandeweg ontdekte ik dat ik min of meer hetzelfde meegemaakt heb bij de afdeling waar ik destijds werkte. Wij kregen daar ook een chef die totaal niet functioneerde. Het probleem is dat je daar natuurlijk niet meteen achter komt. Pas na een flink aantal maanden gebeuren er dingen (zijn er dan al gebeurd) waarvan het zittende personeel zich achter de oren krabt. Ga je er wat van zeggen ? Wie gaat er wat van zeggen ? Toen dat uiteindelijk gedaan werd dmv een zwartboek werden er  meteen maatregelen tegen de querelanten genomen waardoor de rest denkt van “laat maar”. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat je je mond houdt en denkt “hoe kom ik hier zonder kleerscheuren vanaf”. De meesten hebben vrouw en kinderen en/of een hypotheek en een dossier is snel gemaakt over je.
Ik kan er nog uren over doorgaan, maar iedereen kan dit verhaal afmaken.
Wat ik me afvraag : hoe komen dit soort mensen op die plaatsen ? En waarom wordt er niemand uit de organisatie zelf gekozen. Bij ons waren er destijds zeker een paar mensen geweest die het uitmuntend gedaan zouden hebben.

De brandweer en veiligheidsregio hebben uiteraard een voorbeeldfunctie. We zijn in Nederland ontzettend trots op al onze vrijheden, normen en waarden. We zijn daarom ook koploper in het beschermen van mensen die misstanden of grote zorgen willen delen, immers zonnekoningen, corruptie, fraude, vriendjespolitiek, uitbuiting, onderdrukking, machtsmisbruik is iets voor achterlijke landen.

Wij hebben daarom een klokkenluidersregeling voor al onze ambtenaren, een goede zaak om o.a. de bovenstaande misstanden uit te bannen en te zorgen dat er geen angstcultuur kan ontstaan:  https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kwaliteit-en-integriteit-overheidsinstanties/inhoud/klokkenluiders


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #207 Gepost op: 12 september 2016, 08:17:46
Citaat
OOST-SOUBURG - De kritiek op de Veiligheidsregio Zeeland groeit. Een aantal lokale politici wil het VRZ-bestuur echt anders regelen. Het moet transparanter en democratischer.

http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2016-09-12/1040051/bestuur-veiligheidsregio-moet-op-schop-video


Heijnsbergen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 388
Reactie #208 Gepost op: 12 september 2016, 08:42:27
Altijd weer fijn om te bemerken dat de meeste volksvertegenwoordigers de wet onvoldoende of zelfs niet kennen. De Wvr bepaalt nu eenmaal dat de burgemeesters het bestuur vormen. Maar het zijn de Raden die hebben moeten instemmen met de Gemeenschappelijke Regeling. Daarin valt overigens veel te regelen om het geheel democratischer te laten functioneren, zoals bijvoorbeeld het instellen van een commissie voor de Rekening. Maar ook bij de jaarlijkse zienswijze op de begroting kunnen Raden hun punt zetten. Als ze dat bij herhaling en krachtig doen, dan kan 'hun' burgemeester onmogelijk met lege handen terug bij de Raad komen.
Het zijn dus, de ontstane situatie daargelaten, voor een groot deel krokodillentranen.......


guest12562

  • Gast
Reactie #209 Gepost op: 12 september 2016, 14:17:03
Citaat van: Heijnsbergen link=msg=1446840 date=1473662547
Altijd weer fijn om te bemerken dat de meeste volksvertegenwoordigers de wet onvoldoende of zelfs niet kennen. De Wvr bepaalt nu eenmaal dat de burgemeesters het bestuur vormen. Maar het zijn de Raden die hebben moeten instemmen met de Gemeenschappelijke Regeling. Daarin valt overigens veel te regelen om het geheel democratischer te laten functioneren, zoals bijvoorbeeld het instellen van een commissie voor de Rekening. Maar ook bij de jaarlijkse zienswijze op de begroting kunnen Raden hun punt zetten. Als ze dat bij herhaling en krachtig doen, dan kan 'hun' burgemeester onmogelijk met lege handen terug bij de Raad komen.
Het zijn dus, de ontstane situatie daargelaten, voor een groot deel krokodillentranen.......

Krachtig? Op welke wijze, want inhoudelijk zullen zij nooit krachtige hun argumenten niet kunnen onderbouwen, want geen kennis van brandweer zaken. Ik denk dat de meeste burgemeesters zich laten influisteren door de regio commandanten?
Dan vermoed ik dus dat de raden daar niet doorheen komen, of zit ik er dan naast?