Terreurdreiging en terroristische aanslagen buiten Europa

Auteur Topic: Terreurdreiging en terroristische aanslagen buiten Europa  (gelezen 142685 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

• Senior gebruiker

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #231 Gepost op: 28 maart 2016, 10:52:01
Mazzel... had heel anders af kunnen lopen.

https://www.facebook.com/FreiwilligeFeuerwehrGrossarl

seh/ic broeder

• (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • Alles komt goed !
Reactie #232 Gepost op: 28 maart 2016, 10:55:43
het is een ook psychologisch principe dat we ellende en verdriet etc wat dichter bij komt door bijv nabijheid of andere gelijkenissen (dezelfde beroepsgroep, dezelfde huidskleur etc), meer aantrekken dan wat verder van ons afligt

oma

• Senior gebruiker
Reactie #233 Gepost op: 28 maart 2016, 11:01:56
Citaat van: senseihomer link=msg=1415840 date=1459155343
het is een ook psychologisch principe dat we ellende en verdriet etc wat dichter bij komt door bijv nabijheid of andere gelijkenissen (dezelfde beroepsgroep, dezelfde huidskleur etc), meer aantrekken dan wat verder van ons afligt

Ik heb er nooit last van gehad. Het leed van een neger, moslim, aziaat, jood, dichtbij of aan andere kant van wereld staat voor mij gelijk aan het leed van mijn blanke beroepsgenoten met de Nederlandse nationaliteit.

Ik maak een groot verschil tussen mensenleed en dierenleed.

In de 2e kamer in Nederland hebben we een aantal zetels voor een politieke partij die het dierenleed tot prioriteit maken. Het mensenleed in de wereld is nog niet eens opgelost.

p2Elst

• IVK-er
  • Senior gebruiker
Reactie #234 Gepost op: 28 maart 2016, 11:09:44
Citaat van: oma link=msg=1415843 date=1459155716
Ik heb er nooit last van gehad. Het leed van een neger, moslim, aziaat, jood, dichtbij of aan andere kant van wereld staat voor mij gelijk aan het leed van mijn blanke beroepsgenoten met de Nederlandse nationaliteit.

Ik maak een groot verschil tussen mensenleed en dierenleed.

In de 2e kamer in Nederland hebben we een aantal zetels voor een politieke partij die het dierenleed tot prioriteit maken. Het mensenleed in de wereld is nog niet eens opgelost.

Waarop gedoelt wordt is het feit dat wanneer er iets gebeurt in jou directe omgeving waarin mensen betrokken zijn die erg op jou lijken dit een andere impact op jou heeft dan wanneer dit gebeurt aan mensen waaraan jij je minder conformeert. Het medeleven is er wel degelijk en bij beiden gelijk, de impact is anders.

Dat komt omdat je in Nederland vrij bent (indien genoeg geld + genoeg steun) een politieke partij te vormen.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #235 Gepost op: 29 maart 2016, 08:27:48
AIRLIVE @airlivenet
BREAKING Hijacked EgyptAir flight landed in Cyprus ift.tt/1qcV1O1
8:21am · 29 Mar 2016
ALERT airlive.net/alerts EgyptAir flight reportedly hijacked with 82 passengers on board lands at Larnaca, Cyprus, airport, no word…
8:22am · 29 Mar 2016
ALERT airlive.net/alerts Airline spokesperson says hijacked EgyptAir flight that landed in Cyprus was traveling from Alexandria to …
8:22am · 29 Mar 2016
BREAKING Hijacked EgyptAir flight landed in Cyprus with 80 passengers on board ift.tt/1qcV1O1
8:25am · 29 Mar 2016

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #236 Gepost op: 29 maart 2016, 08:30:27
Een vliegtuig van EgyptAir dat op weg was van Alexandrië naar Caïro is dinsdag gekaapt. Het toestel staat inmiddels aan de grond in Larnaca op Cyprus. Dit gebeurde op verzoek van de kaper of kapers.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #237 Gepost op: 29 maart 2016, 11:39:14
Citaat van: Frankieboy001 link=msg=1414734 date=1458730241
Wouter de Winther ‏@wouterdewinther  3 min
ANP Persalarm: Nederlands consulaat in Istanbul woensdagochtend gesloten om mogelijke terreurdreiging (BuZa)

Ministerie van BZ @MinBZ
NLse Consulaat-generaal in Istanbul @NLinIstanbul per direct weer geopend. #Koenders sloot CG woensdag uit voorzorg

oma

• Senior gebruiker
Reactie #238 Gepost op: 12 april 2016, 13:44:37
Citaat
KARACHI (Staff Report) – A hand grenade exploded inside courtroom in Karachi’s Anti-Terrorism Court (ATC) after a judge asked a police constable if he knew how grenades worked. The constable, instead of explaining his expertise in weapons and grenade handling to the judge, opted to demonstrate practically by promptly pulling out the pin from the grenade.

http://en.dailypakistan.com.pk/pakistan/bomb-explodes-inside-atc-in-karachi/

hans2707

• Forum gebruiker
Reactie #239 Gepost op: 12 april 2016, 14:34:08
Citaat van: oma link=msg=1418619 date=1460461477
http://en.dailypakistan.com.pk/pakistan/bomb-explodes-inside-atc-in-karachi/
Gelukkig is het verhaal wat genuanceerder, het was geen granaat maar een ontsteker en bovendien lijkt het niet zo te zijn dat een agent hem af liet gaan om te laten zie hoe het werkte.
http://www.thenews.com.pk/latest/111869-Two-injured-as-hand-grenade-explodes-in-Karachis-ATC