Aparte striping

Auteur Topic: Aparte striping  (gelezen 34387 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 13 maart 2005, 15:46:33
En hoe zit 't dan als je die orginele striping behoudt maar er iets bij/overheen plakt ?

In belgie tijden veel 2ehands wagens uit Nederland rond, en ik zie ik af en toe 2e handswagens (of soms zelfs hele nieuwe) met de Nederlandse (biza) striping waar dan gewoon wat extra text op of overheen gezet is.
Mag dat wel gewoon ?
volgens mij dan wel ja,omdat de auto dan niet meer voor een Nederlandse ambulancedienst rijdt.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #11 Gepost op: 13 maart 2005, 16:40:47
korpsen die de BZKstripping op hun voertuigen willen hebben zijn gebonden aan de voorschriften die er gelden lees maar eens op
http://www.brandweerstriping.nl/



ach het is weer net als de regelgeving, het is weer niet verplicht en veel korpsen denken daar dus weer anders over en gaan hun eigen gang, zowel politie als brandweer als andere diensten.

zo is het ook gegaan met de landelijke aanbesteding voertuigen, Biza schrijft voor, amsterdam heeft hele andere reden om niet mee te doen, en vervolgens grijpt Biza niet in.
Nemo me impune lacessit


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 13 maart 2005, 16:45:07
ach het is weer net als de regelgeving, het is weer niet verplicht en veel korpsen denken daar dus weer anders over en gaan hun eigen gang, zowel politie als brandweer als andere diensten.

zo is het ook gegaan met de landelijke aanbesteding voertuigen, Biza schrijft voor, amsterdam heeft hele andere reden om niet mee te doen, en vervolgens grijpt Biza niet in.
neuu,je bent niet verplicht om de stripping te gaan voeren.Maar als je besluit om de stripping aan te brengen wordt er wel van een korps verwacht dat dat conform de gestelde eisen is.
Ik meen zelfs dat er hier in de regio een korps was die teruggefloten werdt omdat het nieuwe logo niet goed zou zijn,die hadden het in geel uitgevoerd in plaats van in het goud


guest1564

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 13 maart 2005, 16:48:00
Deze striping is officieël en komt vaker voor dan je denkt.
De rode striping ontbreekt, en dat betekent dat het voertuig niet belast is met eerstelijnshulpverlening.
Vaak zijn het wagens die ingezet worden bij logistieke taken etc.

En het is goedkoper in de belasting ;)


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #14 Gepost op: 13 maart 2005, 18:40:45
En het is goedkoper in de belasting ;)

waarom zou het toepassen van de striping goedkoper zijn in de belasting, met of zonder maakt niet uit.

en wat het terugfluiten betreft, als je daar gehoor aan geeft hebben zij hun zin.

men wilde een eenheid creeeren, en dat in ''eigenwijs'' nederland!
Nemo me impune lacessit


Karim

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 13 maart 2005, 19:46:17
waarom zou het toepassen van de striping goedkoper zijn in de belasting, met of zonder maakt niet uit.


Diensten die kiezen voor de biza striping hoeven geloof ik geen BMP voor de nieuw aangeschafte wagens te betalen.
Dus veel diensten kiezen dan voor die biza striping omdat het de wagen dus goedkoper maakt.
Geen biza striping = geen korting = "ook goed, denkt amsterdam".


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #16 Gepost op: 13 maart 2005, 21:40:28
Diensten die kiezen voor de biza striping hoeven geloof ik geen BMP voor de nieuw aangeschafte wagens te betalen.
Dus veel diensten kiezen dan voor die biza striping omdat het de wagen dus goedkoper maakt.
Geen biza striping = geen korting = "ook goed, denkt amsterdam".

heeft helemaal niets met de striping te maken
Nemo me impune lacessit


guest1564

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 13 maart 2005, 23:10:03
ja, het fijne weet ik er ook niet van, ik zal het eens navragen, of misschien zijn er mensen die het wel precies weten  ;)


Karim

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 13 maart 2005, 23:29:56

heeft helemaal niets met de striping te maken

Uit 'n ander topic : (http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=4968.msg110698#msg1106980

Ik kan zo snel niet vinden waar ik dat antwoord onlangs ook al heb gegeven, dus dan tik ik het hier ook maar even neer:
nee, de kleur en striping is niet verplicht. De overheid heeft wel de wens om de uniforme kleur en striping door alle ambulancevoertuigen te laten voeren. Om de vervoerders over te halen toch hiervoor te kiezen krijgen zij bij aankoop van een nieuw voertuig in de gele uitvoering met Sovam-striping, vrijstelling van BPM-belasting. BPM-belasting is het grote deel dat men betaalt bij aanschaf van een nieuwe auto. Ik weet zo uit mijn hoofd niet hoeveel dat precies is, maar het is een groot percentage.

Dus diensten hoeven niet te kiezen voor de nieuwe kleur en striping. Echter, zij betalen bij aanschaf van een nieuw voertuig dan wel de volle aanschafprijs. En daar de meeste diensten krap bij kas zitten worden de meeste voertuigen dus geel met rood en blauwe strepen.



zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #19 Gepost op: 14 maart 2005, 03:23:16
correct Nils het verschil zit hem ook in brandweer/politie en Ambu, van de ambu weet ik het niet omdat dit soms overheidsvoertuigen zijn en soms partikulier, terwijl brandweer en politie altijd gemeentelijke/rijks overheid is, zo mogen de brandweer voertuigen ook op rode diesel rijden, van politie weet ik dat niet.
Nemo me impune lacessit