Jan 2006: Brandmelding Amsterdam

Auteur Topic: Jan 2006: Brandmelding Amsterdam  (gelezen 38841 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

SIGMA-boy

  • Gast
Reactie #90 Gepost op: 16 januari 2006, 12:35:30
Lifeliner 1 + 2 uit de lucht geschoten.
Lifeliner 3 'durft' niet na een dreigement.
Lifeliner 4 elders bezig.

Ook de busjes durven niet uit de rijden uit angst voor aanslag.

Na al deze aanslagen moeten wij er ook ernstig rekening mee houden dat dit veroorzaakt is door een zelfmoordterrorist en nog erger: er kunnen andere bommen/terroristen zijn tussen de puinhopen of de slachtoffers buiten...

-IVM de bom dreiging, EOD alarmeren (uit voorzorg)
-MMT zou onder politie begeleiding over de weg ter plaatse kunnen komen

We gaan natuurlijk een eerste snelle aanval met schuim aanvangen en doorzetten.

Ik merk al dat we redelijk wat lengte nodig hebben dus dat er ook een redelijke brand bestreden moet worden, daarom graag nog 3 schuimblusvoertuigen/containers tp laten komen om er voor te zorgen dat we voldoende SVM (Schuim Vormend Middel) tp hebben.

Aangezien er na een brand en ook in dit gevaleen ongeval, instortingsgevaar zeer zeker aanwezig is 2x HV containers (Spec-bak) + 2 x HV containers (Basis-bak) tp, dit om voldoende stut materiaal en het wat grotere HV materiaal tp te hebben.

***Dus nog extra oproepen***

-3x schuimblusvoertuig/conainer
-2x HV conainer SPEC
-2x HV Container BASIS

Helemaal mee eens

Nou ja zeg, dat de LL-ers niet vliegen, daar is misschien nog wat voor de te zeggen.
Maar dat de busjes niet rijden is gewoon schandalig! De ambu's rijden toch ook!!!  :o >:(

Gezien de aard van het ongeval, letsel van sommige slachtoffers en de onduidelijkheid over slachtoffers wil ik één GNK (sigma, ambuteam én MMT) ter plaatse.


Ook mee eens, maar als de terrorisme dreiging echt zo groot is, wel onder begeleiding van politie.


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #91 Gepost op: 16 januari 2006, 13:26:03
In dat geval moeten we ook per diract alle toeschouwers en deelnemers van SAIL die op  het punt staat te beginnen zsm van de "ramp plek" weghalen!!!!  :o :o
Ga maar eens ff een tientalle duizende mensen veilig en ordelijk weghalen daaro!!!!!  :D  :D wat een drama!!!

Maargoed, je weet nooit wat het volgende doelwit is van deze laffe mannetjes  >:(
Misschien is het wel een schip een een van de tientalle muziek plaatsen of terrassen!!!! Gelijk een veilige marge inbouwen en de EOD tp laten komen en de ME voor het helpen met het leeghalen van het evenementen terrein...
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #92 Gepost op: 16 januari 2006, 14:59:53
ja ik heb dat niet besloten he (als meldkamer) ;)

het is hun keuze...en ze komen echt niet :)


uiteraard kun je wel een arts uit het AMC komen of wat dan ook die geheel verdoofd en dan direct naar het ziekenhuis transporteren... (of zoiets ;))  Ik ga overleggen of ze onder politiebegeleiding wel kunnen komen.


-3x schuimblusvoertuig/conainer
-2x HV conainer SPEC
-2x HV Container BASIS
- EOD
allen onderweg

Als jullie per se willen dat SAIL ontruimd wordt, is dat niet aan ons. Wij zijn namelijk met een ander incident bezig ;)    ontruimen of niet?


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #93 Gepost op: 16 januari 2006, 18:26:08
Er komt nu wel ineens een hele andere kijk op de inzet ;D

Zou ik graag van de politie willen weten hoe groot de kans is dat er een explosie ontstaat in de tunnel.

Gelukkig staat er iemand boven mij die de beslissing mag nemen of we onze inzet nu daadwerkelijk doorzetten of dat we eerst afwachten op nader bericht of het veilig is de tunnel alsnog te betreden.......wie geeft het antwoord ?? ;D


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #94 Gepost op: 16 januari 2006, 22:29:33
Er komt nu wel ineens een hele andere kijk op de inzet ;D

Zou ik graag van de politie willen weten hoe groot de kans is dat er een explosie ontstaat in de tunnel.

Gelukkig staat er iemand boven mij die de beslissing mag nemen of we onze inzet nu daadwerkelijk doorzetten of dat we eerst afwachten op nader bericht of het veilig is de tunnel alsnog te betreden.......wie geeft het antwoord ?? ;D

Afwachten??  :-\ tsja moeilijke beslissing!!!!

Ik als hulpverlener zeg ONTRUIMEN en doorgaan met de inzet, maarja achter iedere hulpverlener schuild ook een prive leven(gezin, enz) dus ik vind de beslissing idd heel moeilijk.

Is het verantwoord om zoveel levens op het spel te zetten om er een "aantal" te redden?? ik denk als we echt een beeld willen krijgen wat er zich in de tunnel afspeeld dan kunnen we denk ik eerst maar eens met een klein groepje een snelle interventie doen.
Ik stel voor om met 4 man (1 Bevelvoerder, 3 manschappen) een snelle verkenning te gaan doen, dan weten we al iets...
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #95 Gepost op: 19 januari 2006, 07:37:29
Geen paniek  8)

Tunnel is verkend en vrijgegeven door de EOD, hieruit kun je dus opmaken dat ze ter plaatse zijn  ;)    Ze hebben wel aangegeven dat de explosie is veroorzaakt door een bom.

Ook de andere aanrijdende voertuigen zijn ter plaatse.
(-3x schuimblusvoertuig/conainer
-2x HV conainer SPEC
-2x HV Container BASIS)

Helaas hebben we wel 20 minuten verloren, waardoor de slachtoffers (er zitten nog 6 mensen in de metro) er waarschijnlijk slechter aan toe zijn.

P.S. MMT is ter plaatse, onder politiebegeleiding.

Sail wordt ontruimd...


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #96 Gepost op: 19 januari 2006, 09:19:38
Laat de brandweer de so's maar gaan halen.
Er staan 3 ambu's gereed.

1 GNK is besteld (en ik hoop aanrijdend)
Graag minimaal 4 ambu's en als het kan 7 extra ambu's t.p. voor vervoer naar ziekenhuis.

De CPA zal dus wat moeten regelen m.b.t. het bijstandsplan en voor contact met ziekenhuizen.
Die moeten ook hoognodig geïnformeerd worden.


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #97 Gepost op: 19 januari 2006, 13:50:22
Laat de brandweer de so's maar gaan halen.

Door de mensen van de EOD is de brand redelijk geblust (anders kun je natuurlijk niet verkennen) echter de brandweer moet nog flink nablussen. Daarom zijn er schuimslangen aangelegd door de middelste tunnelbuis en is de blussing definitief begonnen.

Op dit moment zijn er 3 ambulances ter plaatse, dit wordt uitgebreid naar 10 (er komen er dus 7 bij)

Alle ziekenhuizen in omgeving zijn in kennis gesteld en MMT + GNK (SIGMA) zijn ter plaatse.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #98 Gepost op: 19 januari 2006, 13:58:07
Goed dan gaat sigma in overleg met ovdg opzoek naar een geschikte locatie voor gewondennest danwel tentopzetplaats.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #99 Gepost op: 19 januari 2006, 15:40:01
1 simpel zinnetje: Sail wordt ontuimd... geeft dat geen gigantische complicaties qua verkeersinfarcten, paniek en speculaties en loslopend publiek?
Arts  www.alphalog.nl