Is allemaal heel leuk en aardig, maar als iemand in acute nood is zijn dat soort regeltjes ondergeschikt aan het belang van het hulp verlenen aan een slachtoffer, dat ben je namelijk wettelijk verplicht. Het verbaasd mij bij het filmpje van de wielrenner dat er allemaal mensen wel iets aan het doen zijn, maar niemand echt wat zinvols. Waarom niet de wielrenner aanspreken, daarmee weet je zeker dat ze ABC stabiel is, of zorgen dat zij gefixeerd ligt, allemaal dingen die volgens mij nogal belangrijk zijn.
Ik wens je veel succes bij de volgende internationale wielrenwedstrijd in Nederland. Geloof mij en Grumpy dan maar als ervaringsdeskundigen dat je als agent, ambulancedienst, rode kruis niet op het parcour mag komen tijdens de wedstrijd. De hulpdiensten en evenementenhulpverleners zijn er voor het publiek.
Ik neem aan dat agenten in Nederland die ingezet worden bij grote internationale sportevenementen tijdens de briefing te horen krijgen hoe dingen geregeld zijn. Je komt er dan ook snel achter dat de politie niet de baas is op het parcour.
De veiligheidspolitie is bij ons nog steeds aan vergaderen/onderhandelen met de internationale wielrenbond over wat ze wel en niet mogen op en rond het parcour. Het zijn uiterst moeizame gesprekken. Volkswagen heeft minder tijd nodig om het voor elkaar te krijgen dat zij wel op parcour mogen komen. Het komt omdat de politie geen sponsorgeld wil betalen
.
Ik ben er persoonlijk ook niet gelukkig mee maar troost mij met de gedachte dat het nog veel gekker kan, tijdens de wereldkampioenschappen voetbal komt het er op neer dat ieder organiserend land het halve nationale wetboek over de schutting mag donderen omdat de FIFA haar regels, eisen, enz heeft.