Incidenten met vloggers

Auteur Topic: Incidenten met vloggers  (gelezen 16614 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #70 Gepost op: 19 september 2016, 15:07:21
Burgemeester: minister moet met YouTube praten over treitervloggers

DONDERDAG, 17:28REGIO

Burgemeester Noordanus van Tilburg (PvdA) wil dat minister Van der Steur van Veiligheid en Justitie met YouTube gaat praten over zogenoemde treitervloggers. Hij wil dat deze vloggers geen geld meer verdienen met hun filmpjes. De burgemeester zei dat tegen Omroep Brabant naar aanleiding van de problemen rond rapper Boef.

lees verder: http://nos.nl/artikel/2132391-burgemeester-minister-moet-met-youtube-praten-over-treitervloggers.html
Samen sterk in de hulpverlening!

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #71 Gepost op: 19 september 2016, 15:09:21
Rapper Boef voor de rechter vanwege belediging agenten

VRIJDAG, 18:38

Rapper Boef uit Alkmaar moet voor de rechter komen vanwege het beledigen van agenten. De vloggende rapper werd deze week opgepakt voor opruiing op internet.

Boef liet in zijn vlogs weten dat hij na zijn detentie alleen maar "meer haat had gekregen" en dat hij seks had met de dochter van de rechercheur. Ook schold hij de agenten uit, meldt Omroep Brabant.

lees verder: http://nos.nl/artikel/2132628-rapper-boef-voor-de-rechter-vanwege-belediging-agenten.html

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #72 Gepost op: 19 september 2016, 15:14:54
Rapper Boef mag politie niet meer filmen

VANDAAG, 12:16 BINNENLAND

Rapper Boef mag geen agenten meer filmen, zegt hij in een nieuwe vlog. Doet hij dat toch, dan wordt hij meteen opgepakt. De rapper, die eigenlijk Sofiane Boussaadia heet, mag alleen in geval van nood met de politie praten.

Het Openbaar Ministerie heeft de rapper gedragsregels opgelegd. Een woordvoerder wil omwille van de privacy niet zeggen waar Boef zich nog meer aan moet houden. "Maar treitervlogs willen we niet meer."

vanaf 23:50...

https://www.youtube.com/watch?v=7DEKMTYG3i0
Gewoon Boef

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #73 Gepost op: 19 september 2016, 15:18:10

guest15549

• Gast
Reactie #74 Gepost op: 19 september 2016, 23:40:47
Citaat van: Live link=msg=1447873 date=1474290441
Burgemeester: minister moet met YouTube praten over treitervloggers

Adverteerders kunnen al kanalen uitsluiten van reclame en dus inkomsten, extra gesprekken lijkt me wat zinloos.

guest15549

• Gast
Reactie #75 Gepost op: 19 september 2016, 23:41:37
Citaat van: Live link=msg=1447876 date=1474290894
Rapper Boef mag politie niet meer filmen

vanaf 23:50...

http://www.youtube.com/watch?v=7DEKMTYG3i0
Gewoon Boef

Dat is nogal een inbreuk op zijn vrijheid van nieuwsgaring..

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #76 Gepost op: 20 september 2016, 10:16:44
Dat is nogal een inbreuk op zijn vrijheid van nieuwsgaring..
Het is toch geen nieuwsgaring? Het is treitergedrag, bedreigen, beledigen, beletten, belemmeren en hinderlijk volgen van politiemensen is wat hij doet.
Dat wordt met die opgelegde gedragregels voor nu getackeld.

Men geeft hem een gedwongen kans om zijn leven te beteren. Ik vind dat heel netjes van het OM.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #77 Gepost op: 20 september 2016, 11:04:39
Citaat van: CopVR3 link=msg=1448015 date=1474359404
Het is toch geen nieuwsgaring? Het is treitergedrag, bedreigen, beledigen, beletten, belemmeren en hinderlijk volgen van politiemensen is wat hij doet.
Dat wordt met die opgelegde gedragregels voor nu getackeld.

Men geeft hem een gedwongen kans om zijn leven te beteren. Ik vind dat heel netjes van het OM.

Ik vind het veel te netjes van OM, het stuk tuig mag agenten beledigen, een rechercheur zijn dochter benoemen maar het OM wil niet vertellen waar deze veroordeelde crimineel zich nog meer aan moet houden van de rechter in verband met zijn privacy. Ik vind dat je over ieder grens gaat zodra je familie/kinderen van politiemensen erbij in trekt.

Ik stoor me aan de hopeloos achterhaalde privacyregels. Elke idioot met een mobiele telefoon kan onder het mom van persvrijheid zijn goddelijke gang gaan door agenten te filmen tijdens dit getreiter. Als ze thuis zijn gekomen kunnen ze precies de stukken film er uit knippen waardoor alle context verdwijnt, iets wat logisch is bij dit soort tuig aangezien ze ook zeggen dat ze de politie haten (let wel haten ipv hekelen of liever niet in aanraking te komen met de hermandad).

Als de politie ze zou filmen (bodycam) en het filmpje op een officieel youtube kanaal van de politie kwakt heb je de poppen aan dansen.

Als Nederlandse burger zou ik dolgraag dit soort videofilmpjes van de politie willen zien omdat ik alleen maar filmpjes zie van burgers die duidelijk willen maken dat de politie fors buiten haar boekje gaat. Als een agent iemand de telefoon uit de handen slaat wil ik ook graag zelf kunnen zien wat de eigenaar van de telefoon heeft gezegd/gedaan voor de agent op deze wijze reageert.

HTVP Amersfoort

• Aspirant hoofdagent Politie eenheid Midden Nederland, ex Marechaussee,
  • Forum gebruiker
Reactie #78 Gepost op: 4 oktober 2016, 09:49:06
Aansluitend op wat je als politie tegen "treitervloggers" kan doen, en dan wat specifieker gericht op het filmpje waar vrienden van de vlogger Boef de agenten treiteren nadat hij was ontsnapt.

Dit is wat ik tegen kwam in het feitcodeboekje (*F301) " in het openbaar iemand uitjouwen, naschreeuwen, of met aanstootgevende taal lastig vallen of op andere wijze overlast aandoen.

Lijkt mij een feitcode die te gebruiken is. Uiteraard niet in iedere situatie.
Alles wat ik zeg is mijn mening en is niet te koppelen aan een organisatie.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #79 Gepost op: 4 oktober 2016, 10:09:57
Aansluitend op wat je als politie tegen "treitervloggers" kan doen, en dan wat specifieker gericht op het filmpje waar vrienden van de vlogger Boef de agenten treiteren nadat hij was ontsnapt.

Dit is wat ik tegen kwam in het feitcodeboekje (*F301) " in het openbaar iemand uitjouwen, naschreeuwen, of met aanstootgevende taal lastig vallen of op andere wijze overlast aandoen.

Lijkt mij een feitcode die te gebruiken is. Uiteraard niet in iedere situatie.
Is een APV feit. En niet elke feitcode is te herleiden naar een artikel uit het apv. En ook niet elk apv artikel is terug te vinden in de apv van elke plaats.