Incidenten met vloggers

Auteur Topic: Incidenten met vloggers  (gelezen 16610 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HTVP Amersfoort

• Aspirant hoofdagent Politie eenheid Midden Nederland, ex Marechaussee,
  • Forum gebruiker
Reactie #80 Gepost op: 4 oktober 2016, 10:42:22
Citaat van: CopVR3 link=msg=1450645 date=1475568597
Is een APV feit. En niet elke feitcode is te herleiden naar een artikel uit het apv. En ook niet elk apv artikel is terug te vinden in de apv van elke plaats.

Ah oke, ik dacht al dat het niet zo makkelijk zou zijn. Weer wat geleerd vandaag.
Alles wat ik zeg is mijn mening en is niet te koppelen aan een organisatie.

batoutofhell

• Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
Reactie #81 Gepost op: 4 oktober 2016, 14:44:47
Geld dit dan door heel Nederland of alleen in bepaalde gemeentes?  Ik bedoel maar, voorwaarden zijn dus opgelegd via de apv, maar een apv is toch niet landelijk?

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #82 Gepost op: 4 oktober 2016, 16:52:50
Citaat van: HTVP Amersfoort link=msg=1450651 date=1475570542
Ah oke, ik dacht al dat het niet zo makkelijk zou zijn. Weer wat geleerd vandaag.
Wel even een N.B. dat voor veel APV's er een standaard is gebruikt, grote kans dus dat er wel iets erover in je APV staat! Wij hebben voor ons hele bureau een lijst met APV feitjes hangen, gewoon omdat het een handige kapstok is (nee, niet fysiek ;-))
Hobby Bobby eenheid Den Haag

LSPD

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #83 Gepost op: 5 oktober 2016, 13:44:43
Citaat van: oma link=msg=1448022 date=1474362279
Als de politie ze zou filmen (bodycam) en het filmpje op een officieel youtube kanaal van de politie kwakt heb je de poppen aan dansen.

Als Nederlandse burger zou ik dolgraag dit soort videofilmpjes van de politie willen zien omdat ik alleen maar filmpjes zie van burgers die duidelijk willen maken dat de politie fors buiten haar boekje gaat. Als een agent iemand de telefoon uit de handen slaat wil ik ook graag zelf kunnen zien wat de eigenaar van de telefoon heeft gezegd/gedaan voor de agent op deze wijze reageert.
Als het -tegenover de burger- moeten verantwoorden van het doen en laten van politie, door het plaatsen van beeldmateriaal de standaard wordt, zou ik dat geen goede zaak vinden.

Het is niet aan jou of aan mij om te controleren of het handelen van de betrokken agenten gerechtvaardigd is. Of je nou Nederlandse, Qatarese, of wereldburger bent maakt in dat opzicht niks uit. Daar hebben we leidinggevenden, afdeling klachten en rechters voor.

Politie moet altijd in bijzondere gevallen zelf de afweging maken of het plaatsen van beeldmateriaal in het belang is van de betrokken agenten of het onderzoek. Het behagen van de nieuwsgierige burger zou daarin nooit het doel moeten zijn.

guest15549

• Gast
Reactie #84 Gepost op: 5 oktober 2016, 13:53:36
Citaat van: batoutofhell link=msg=1450680 date=1475585087
Geld dit dan door heel Nederland of alleen in bepaalde gemeentes?  Ik bedoel maar, voorwaarden zijn dus opgelegd via de apv, maar een apv is toch niet landelijk?

De feitcodes gelden door heel Nederland maar alleen als de gedraging per APV strafbaar zijn gesteld. De APV zelf is dus niet landelijk.

guest15549

• Gast
Reactie #85 Gepost op: 5 oktober 2016, 13:54:51
Citaat van: LSPD link=msg=1450819 date=1475667883
Als het -tegenover de burger- moeten verantwoorden van het doen en laten van politie, door het plaatsen van beeldmateriaal de standaard wordt, zou ik dat geen goede zaak vinden.

Het is niet aan jou of aan mij om te controleren of het handelen van de betrokken agenten gerechtvaardigd is. Of je nou Nederlandse, Qatarese, of wereldburger bent maakt in dat opzicht niks uit. Daar hebben we leidinggevenden, afdeling klachten en rechters voor.

Politie moet altijd in bijzondere gevallen zelf de afweging maken of het plaatsen van beeldmateriaal in het belang is van de betrokken agenten of het onderzoek. Het behagen van de nieuwsgierige burger zou daarin nooit het doel moeten zijn.

Dan moet je ook niet op TV of in persberichten gaan klagen dat er, 'dankzij de vlogger', een eenzijdig beeld van de situatie wordt gevormd.

LSPD

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #86 Gepost op: 5 oktober 2016, 14:15:53
Citaat van: RS496 link=msg=1450822 date=1475668491
Dan moet je ook niet op TV of in persberichten gaan klagen dat er, 'dankzij de vlogger', een eenzijdig beeld van de situatie wordt gevormd.
Dat heb jij mij dan ook nergens zien zeggen. Maar je kunt het zeggen en nog steeds tegen een politie zijn die toegeeft aan dit soort spelletjes.

Zometeen gaat men na ieder incident met popcorn achter de computer zitten, om te kijken hoe politie en vloggers online een sentationele stijd uitvechten over wie gelijk heeft. Alsof het een presidentieel debat is a la Verenigde Staten.

Wat dacht je anders van een landelijk referendum over het lot van politieagenten?

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #87 Gepost op: 30 oktober 2016, 18:13:41
Marcel ‏@marcelzo
@schiphol

TAXIRONSELAAR TE WERK OP SCHIPHOL JUNGLE - Mario Vlogs 1

https://www.youtube.com/watch?v=yW4cGzLWwTI
Mario Vlogs
Published on Oct 28, 2016
Citaat
Een dag in het leven van Mario. Hij begint zijn dag op Schiphol en komt velen confontaties tegemoet op schiphol. Zo moet hij met de beveiligers werken, handhaving en marechaussee. Kijk mee en zie wat dit teweeg brengt!

Schiphol ‏@Schiphol
@marcelzo Bedankt voor het delen van deze video. Wij zelf storen ons ook erg aan de aanwezigheid van deze ronselaars en zijn druk bezig 1/6
17:58 - 30 okt. 2016
Schiphol ‏@Schiphol
@marcelzo om dit met gemeente, OM en Marechaussee op te lossen. Ondertussen zetten we beveiliging in, waarschuwen wereizigers  via  2/6
Schiphol ‏@Schiphol
@marcelzo omroepberichten en is de bebording naar officiële taxi’s verbeterd. Ook hebben wij ervoor kunnen zorgen dat de ronselaars een 3/6
Schiphol ‏@Schiphol
@marcelzo  boete kunnen ontvangen bij ongeoorloofde aanbod van diensten. Meer kunnen wij nu helaas niet  doen omdat dit open terrein is 4/6
Schiphol ‏@Schiphol
@marcelzo waar ieder tegen betaling gebruik van kan maken. Het probleem moet samen met overheden  en handhavende partijen  5/6
Schiphol ‏@Schiphol
@marcelzo6/6  opgelost worden. ^Joram
Samen sterk in de hulpverlening!

guest15549

• Gast
Reactie #88 Gepost op: 30 oktober 2016, 18:36:41
Citaat van: Live link=msg=1454954 date=1477847621
Marcel ‏@marcelzo
@schiphol

TAXIRONSELAAR TE WERK OP SCHIPHOL JUNGLE - Mario Vlogs 1

http://www.youtube.com/watch?v=yW4cGzLWwTI
Mario Vlogs
Published on Oct 28, 2016
Schiphol ‏@Schiphol
@marcelzo Bedankt voor het delen van deze video. Wij zelf storen ons ook erg aan de aanwezigheid van deze ronselaars en zijn druk bezig 1/6
Schiphol ‏@Schiphol
@marcelzo om dit met gemeente, OM en Marechaussee op te lossen. Ondertussen zetten we beveiliging in, waarschuwen wereizigers  via  2/6
Schiphol ‏@Schiphol
@marcelzo omroepberichten en is de bebording naar officiële taxi’s verbeterd. Ook hebben wij ervoor kunnen zorgen dat de ronselaars een 3/6
Schiphol ‏@Schiphol
@marcelzo  boete kunnen ontvangen bij ongeoorloofde aanbod van diensten. Meer kunnen wij nu helaas niet  doen omdat dit open terrein is 4/6
Schiphol ‏@Schiphol
@marcelzo waar ieder tegen betaling gebruik van kan maken. Het probleem moet samen met overheden  en handhavende partijen  5/6
Schiphol ‏@Schiphol
@marcelzo6/6  opgelost worden. ^Joram

Lekker doorgepakt op 2:10  ::) O0

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #89 Gepost op: 31 oktober 2016, 11:45:09
Toe maar, de burger mag zich niet afvragen of de politie het goed doet? Volgens mij nog steeds wel. Alleen kan de burger niet veroordelen, daar zijn inderdaad anderen voor.

Het behagen van de nieuwsgierige burger zou daarin nooit het doel moeten zijn.
Vertel dat eens aan de twitterende en vloggende agenten ;-)