Middel Waterongeval (voertuig te water) Staphorster Grote Stouwe - Staphorst 25-08-2016

Auteur Topic: Middel Waterongeval (voertuig te water) Staphorster Grote Stouwe - Staphorst 25-08-2016  (gelezen 4254 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Hoguhugo

• Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
Citaat van: Fireball link=msg=1444266 date=1472236655
Als ik kijk op Google Maps zijn er ook stukken weg waar de sloten aan beide kanten van de weg veel breder en met veel meer water zijn. De inzittenden hebben dus relatief geluk gehad. De exacte locatie zal in het begin niet helemaal duidelijk zijn geweest, gezien de alarmering.

Vanuit de herbezetting kan Zwolle ook extra duikers leveren. Via p2000 weten we niet of er ook daadwerkelijk extra duikers uitgerukt zijn. Tevens weten we niet of de alarmering van Assen juist was.  98uiye

De eventuele vrije instroom van duikers gebeurd zelden. Sommige wonen dichtbij post noord, anderen doen er wat langer over. Vervolgens zit men nog aan 15-20 min. rijden vast. Afhankelijk van gekozen route en verkeersdrukte. Lijkt 't mij handiger om een WO van een andere post te laten (door)komen.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo

Bozo

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Het kan technisch gewoon ook niet. Er wordt door de Zwolse duikers via het SSE-systeem gedoken, dus dmv luchttoevoer vanaf de wal. Aangezien Zwolle geen 2e WO heeft staan heeft vrije instroom geen zin.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Bozo link=msg=1444330 date=1472308585
Het kan technisch gewoon ook niet. Er wordt door de Zwolse duikers via het SSE-systeem gedoken, dus dmv luchttoevoer vanaf de wal. Aangezien Zwolle geen 2e WO heeft staan heeft vrije instroom geen zin.

Klopt maar heeft de duikwagen van Zwolle helemaal geen flessen meer aan boord ?

Ik denk bijvoorbeeld aan een inzet buiten het bereik van de lengte slangen,waar de duikers bijv met een bootje wel kunnen komen etc.

toverboer

• Forum gebruiker
Klopt maar heeft de duikwagen van Zwolle helemaal geen flessen meer aan boord ?

Ik denk bijvoorbeeld aan een inzet buiten het bereik van de lengte slangen,waar de duikers bijv met een bootje wel kunnen komen etc.
Volgens mij zijn er geen duikflessen aan boort
behalve de 2 20 liter flessen en een klein nood flesje de dubbel 20 kan ook in een boot worden gezet

Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk

Fireball

• Senior gebruiker
Citaat van: Bozo link=msg=1444330 date=1472308585

Het kan blijkbaar wel, want het gebeurt. Zowel in Zwolle als in Deventer. Beide SSE. Volgens mij is er een 2e SSE-kar beschikbaar als reserve en voor oefeningen. De duiker heeft daarnaast een eigen (reserve)fles en kan duiken. Daarnaast kan als er een derde (reserve)duiker aanwezig is, de tweede duiker ook te water. Tot slot is vrije instroom handig als aflossing of extra handjes.

Fireball

• Senior gebruiker

toverboer

• Forum gebruiker
Het kan blijkbaar wel, want het gebeurt. Zowel in Zwolle als in Deventer. Beide SSE. Volgens mij is er een 2e SSE-kar beschikbaar als reserve en voor oefeningen. De duiker heeft daarnaast een eigen (reserve)fles en kan duiken. Daarnaast kan als er een derde (reserve)duiker aanwezig is, de tweede duiker ook te water. Tot slot is vrije instroom handig als aflossing of extra handjes.
Ik zie een duiker die ingezet Word en een reserve duiker  er zijn 2 SSE 'karen voor een vrije instroom is er dus geen SSE kar meer over

Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk