GRIP 1 Zeer grote brand (woningen) Schoonderloostraat - Rotterdam 02-09-2016

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (woningen) Schoonderloostraat - Rotterdam 02-09-2016  (gelezen 6086 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

guest19010

• Gast
p2kflex
10:58:22 02-09-16GROUP-1PRIO 1 179186 INMELDEN MKB Schoonderloostraat 15 Rotterdam Gebouwbrand (GRIP: 1) (Zeer grote brand) Vak: 5992020
GRIP 11400633BRW Rotterdam-Rijnmond (Brielle) (Blusploeg)
GRIP 11400605BRW Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode Voorne-Putten)
GRIP 11400999BRW Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode)

guest19010

• Gast
p2kflex
10:59:18 02-09-16GROUP-2PRIO 2 170532 Schoonderloostraat 15 Rotterdam Gebouwbrand (GRIP: 1) (Zeer grote brand) Vak: 5992020
GRIP 11400231BRW Rotterdam-Rijnmond (Rotterdam Baan) (Kazernealarm)
GRIP 11400272BRW Rotterdam-Rijnmond (Rotterdam Frobenstraat) (Slagkracht TS)
GRIP 11400999BRW Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode)

oma

• Senior gebruiker
Dakbrandje, kat gered, geen gewonden, commandant geneeskundige hulpverlening (omdat OvD-G het niet alleen kan aangezien er geen gewonden zijn), OvD bevolkingszorg (voor bevolking in Rotterdam moet je goed zorgen, behalve als ze aso zijn of in de bijstand zitten), OvD scheepsvaartszorg (mogelijk containerschip op zolder?)

Rotterdammertje

• Forum gebruiker
Citaat van: oma link=msg=1445430 date=1472807322
Dakbrandje, kat gered, geen gewonden, commandant geneeskundige hulpverlening (omdat OvD-G het niet alleen kan aangezien er geen gewonden zijn), OvD bevolkingszorg (voor bevolking in Rotterdam moet je goed zorgen, behalve als ze aso zijn of in de bijstand zitten), OvD scheepsvaartszorg (mogelijk containerschip op zolder?)

Man man man, kun je zulke opmerkingen ook gewoon achterwege laten als ze niet relevant zijn in dit topic.......

oma

• Senior gebruiker
Citaat van: Rotterdammertje link=msg=1445431 date=1472807527
Man man man, kun je zulke opmerkingen ook gewoon achterwege laten als ze niet relevant zijn in dit topic.......

Ik heb nog nergens gelezen dat er een kat gered is en er geen gewonden zijn, het is uiterst relevant. Op sociale media staan veel foto's, het is te zien dat het een uitslaand brandje was, de vlammen zijn er al geruime tijd af.

Het beeld dat ontstaat op basis van de enorme lijst P2000 meldingen geeft de indruk dat zich een grote ramp afspeelt. De brand is niet eens zeer groot (major fire), het beteft een uitslaande woningbrand (business as usual voor een normaal brandweerkorps).

Nauwelijks sprake van rookoverlast in de omgeving, nauwelijks sprake van rookoverlast in de omgeving, nauwelijks sprake van rookoverlast in de omgeving, nauwelijks sprake van rookoverlast in de omgeving, nauwelijks sprake van rookoverlast in de omgeving http://www.rijnmondveilig.nl/incidenten/gebouwbrand-schoonderloostraat-rotterdam/

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Citaat van: oma link=msg=1445433 date=1472807846
Ik heb nog nergens gelezen dat er een kat gered is en er geen gewonden zijn, het is uiterst relevant. Op sociale media staan veel foto's, het is te zien dat het een uitslaand brandje was, de vlammen zijn er al geruime tijd af.

Het beeld dat ontstaat op basis van de enorme lijst P2000 meldingen geeft de indruk dat zich een grote ramp afspeelt. De brand is niet eens zeer groot (major fire), het beteft een uitslaande woningbrand (business as usual voor een normaal brandweerkorps).

Nauwelijks sprake van rookoverlast in de omgeving, nauwelijks sprake van rookoverlast in de omgeving, nauwelijks sprake van rookoverlast in de omgeving, nauwelijks sprake van rookoverlast in de omgeving, nauwelijks sprake van rookoverlast in de omgeving http://www.rijnmondveilig.nl/incidenten/gebouwbrand-schoonderloostraat-rotterdam/
Klopt. Vanaf Rotterdam centrum (en ja ik zit heel hoog) niks te zien.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

jasir

• Senior gebruiker
  • veiligheidsregio drenthe 03
Citaat van: oma link=msg=1445433 date=1472807846

Knap dat jij vanaf 6000 KM kan beoordelen hoe die brand zich in het pand ontwikkeld en wat de gevolgen zijn voor de buurt / bewoners van de woning

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Er is veel info en beeldmateriaal op internet / social media te vinden van deze brand. Dus op afstand volgen is niet zo'n kunst.

oma

• Senior gebruiker
Citaat van: jasir link=msg=1445442 date=1472808937
Knap dat jij vanaf 6000 KM kan beoordelen hoe die brand zich in het pand ontwikkeld en wat de gevolgen zijn voor de buurt / bewoners van de woning

Dank je wel, ik hoor het wel als ik op basis van foto- en videomateriaal op sociale media, de omvang, aard en complexiteit van deze brand totaal verkeerd heb ingeschat.

Ik heb onderhand het gevoel dat de Rotterdamse veiligheidsregio de Nederlandse kampioenschappen bureaucratie, grippen, crisisreutelen met zoveel mogelijk managers, voorlichters en ondersteuners glansrijk zal winnen.

Op dit forum zien we alleen de branden die op papier MB of hoger zijn. Op YouTube zie je ook de branden in woningen die hier niet op het forum gepost worden, inclusief dakbranden met meer vlammen en rook. Het zijn ook Nederlandse brandweerkorpsen/veiligheidsregio's die gelukkig nog in staat zijn een uitslaand woningbrandje te blussen zonder al dit P2000/bureaucratisch spektakel.

Master

• Chauffeur Hap GM
  • Forum gebruiker
  • Verwarrend eenvoudig
Ik heb er geen verstand van maar mijn boerenverstand roept iets van gevalletje "overkill"?? Tenzij alle kazernes op vrijdag zijn gesloten, dan heb ik niets gezegd.

Foto verwijderd ivm copyright
[mod]