GRIP 1 Zeer grote brand (woningen) Schoonderloostraat - Rotterdam 02-09-2016

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (woningen) Schoonderloostraat - Rotterdam 02-09-2016  (gelezen 6065 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

• Senior gebruiker
De echte brandweermannen trap je met twee man in een bestelbusje met watertankje terwijl de mobiele vergaderpaleizen steeds groter worden.

Onderschat het niet wat je allemaal moet managen om een onbenullig brandje uit te krijgen en een kat te redden.

Master

• Chauffeur Hap GM
  • Forum gebruiker
  • Verwarrend eenvoudig
Citaat van: oma link=msg=1445462 date=1472815593
De echte brandweermannen trap je met twee man in een bestelbusje met watertankje terwijl de mobiele vergaderpaleizen steeds groter worden.

Onderschat het niet wat je allemaal moet managen om een onbenullig brandje uit te krijgen en een kat te redden.

:)

Embalage

• AVP
  • Forum gebruiker

Ik denk dat dit het hedendaagse managementbeleid goed samenvat.

Waarvan akte. 👍

oma

• Senior gebruiker

jasir

• Senior gebruiker
  • veiligheidsregio drenthe 03

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Citaat van: oma link=msg=1445462 date=1472815593

je moet wel aan je maandelijkse hoeveelheid grip komen hè  ^-^
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

JAB

• Forum gebruiker
Als het echt uit de klauw loopt is de hele GRIP opschaling inclusief vergaderstoelen e.d. terecht opgeroepen. Die voorbeelden zijn er meer dan genoeg in den lande. Nu lijkt het helaas, ook in andere regio's, meer op het bewijzen dat je echt alle piketfuncties met bijbehorende dienstauto's en vrachtwagens nodig hebt. Kijk eens hoe vaak we GRIP hebben afgekondigd? Nee, dan kan daar niet op bezuinigd worden. Maar als een AB lid nu eens doorvraagt hoe vaak het ook terecht was? Maar wie beoordeelt of het inderdaad terecht of onterecht was, misschien een interim MT lid van de eigen regio met een eigen zoveelste projectgroepje?

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker

Inderdaad zeg.
Ik zag al een paar maal het topic voorbij komen maar had nog niet gekeken. Ik verwachtte aan de hand van wat er is opgetrommeld, dat het halve blok in de hens zou staan.

7131

• Senior gebruiker
Citaat van: Bert65 link=msg=1445506 date=1472828265
Inderdaad zeg.
Ik zag al een paar maal het topic voorbij komen maar had nog niet gekeken. Ik verwachtte aan de hand van wat er is opgetrommeld, dat het halve blok in de hens zou staan.

Vele handjes maken zwaar werk licht. En waarom zou je een of twee bezettingen volledig "aftrappen" als je met een paar extra bezettingen het werk kunt verdelen en men daardoor de manschappen enig zins kunt sparen ?

En dat ik dat hier met zo ontzettend veel knowhow omtrent de werkzaamheden van de brandweer nog moet toelichten verbaasd mij wel enigzins.

Maar goed, de beste stuurlui staan zoals te doen gebruikelijk ook deze keer weer aan de wal.

Highfield

• Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
Randstadisme ten top, zoiets zie je buiten de ringweg van grotere steden niet, simpelweg omdat de eenheden er lokaal niet zijn.
Bijdragen op persoonlijke titel.