Wie weet.... Maar geen interesse, ik houd het liever bij Manschap en Bevelvoerder. Ik stel de vraag alleen in kader van een discussie.
Tja volgens mij zijn er dan toch echt 8 ingezet, afgezien van hun functie ter plaatse.
Ja ik probeer volgens het kwadrantenmodel te werken ja. En nog voor dat dat verzonnen was, wist ik al hoe je een brand in een pand waar "beheersbaarheid van brand" is toegepast kan aanpakken. Ja ik heb de afmetingen gezien. Sterker nog, ik ben één van de weinig hier die bv de BAG-viewer er bij pakt en zich verdiept in het oppervlakte en bouwjaar.
Jij spreekt over compartimentering en dat die niet gewerkt zou hebben. Weet jij of er compartimentering was toegepast (of niet)?
Als het pand correct gebouwd en gebruikt is hoef je de belende percelen niet nat te houden. Ik zie trouwens op de BAG-viewer en Google-maps geen omliggende panden die je nat zou moeten houden. Jullie? Het dichtsbijzijnde pand staat aan de overzijde van een brede weg. Als je dit moet nathouden is er in de vergunning verlening of het gebruik van het pand echt iets goed verkeerds gegaan. Maar goed ik geloof dan maar de OVD die hiertoe besloten heeft. Maar zo'n grote gevel heeft het pand van "Maat" niet dat je daar 4 TSen op moet zetten, toch!? Was dit een dakbrand of een gebouw in brand?
Oh de autospuit voor het GWT telt, niet mee. Leuk voor de collega's die hard gewerkt hebben. Hoe moet ik dat zien? De bemanning krijgt ook niet uitbetaald?
Voor iemand die zegt manschap en bevelvoerder te zijn is jouw actuele kennis van brandbestrijding toch bedroevend laag. Ik vraag me af of je uberhaupt iets wat kent van het kwadrantenmodel. En schijn je je erg druk te moeten maken over hoeveel TSen er in zijn gezet. Maar voor jouw kennis vergroting, misschien heb je er nog eens iets aan. Een TS die gekoppeld staat voor het GWT is enkel en alleen voor de opbouw en onderhoud van het GWT. Deze TS telt dan ook niet in de opschaling van deze brand. Aangezien de bemanning van deze TS enkel en alleen voor het GWT opgeroepen zijn, niks meer niks minder.
En dan je compartimentering. Wat is de absolute voorwaarde van een compartimentering? Je zult het als brandpreventist vast zo kunnen opdreunen toch? Iets met muren die geheel gesloten zijn, deuren en ramen die dicht zijn. Kijk eens naar het begin van deze brand, de tijd van eerste alarmering. Die tijd verteld je namelijk iets. Zeker jou als "bevelvoerder" moet die tijd aanspreken. Er zouden nog wel eens mensen aanwezig kunnen zijn, roldeuren die nog open staan. Dus is de compartimentering gesloten. Grote kans van niet, simpel omdat het bedrijf nog in werking is.
Je wilt graag discussie, verdiep je je eens meer in materie, je slaat te vaak de plank mis. Dat is je al vaker verteld.