Brandweerrooster en Birdy III pager

Auteur Topic: Brandweerrooster en Birdy III pager  (gelezen 4522 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sven

• Junior gebruiker
  • **
Gepost op: 13 oktober 2015, 12:53:46
Zijn er korpsen die gebruik maken van Brandweerrooster in combinatie met de Birdy III pager. Ik ben benieuwd naar de ervaringen en de pros en cons.

corklaassebos

• Nieuwe gebruiker
  • *
    • Brandweerrooster
Reactie #1 Gepost op: 13 oktober 2015, 16:07:26
Hoi Sven,

Er zijn diverse kazernes/regio's die daar ervaring mee hebben. Ik kan je met hen in contact brengen. Wil je me een mailtje sturen naar cor@brandweerrooster.nl?
Bedankt,

Cor
Brandweerrooster.nl

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 13 oktober 2015, 19:06:17
Nou ik denk dat iedereen daar wel geïnteresseerd in is.

Sven

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #3 Gepost op: 13 oktober 2015, 23:24:55
Citaat van: corklaassebos link=msg=1378422 date=1444745246
Hoi Sven,

Er zijn diverse kazernes/regio's die daar ervaring mee hebben. Ik kan je met hen in contact brengen. Wil je me een mailtje sturen naar cor@brandweerrooster.nl?
Bedankt,

Cor
Brandweerrooster.nl

Dit was niet echt waar ik op doelde. Uiteraard bedankt voor je reactie en aanbod. Maar ik zie graag een nette openbare discussie. Waar meerdere korpsen iets aan hebben en mogelijk ook jullie als organisatie. Ik zou zeggen: brand los mensen die er ervaring mee hebben. Ik hoor het graag.

leon1e

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 14 oktober 2015, 09:17:42
In ieder geval een stuk handzamer dan de PreCom pagers. Kun je ons iets vertellen over de batterij duur? Moeten deze pagers ook elke dag aan de lader?

Frits

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 14 oktober 2015, 21:47:52
Citaat van: leon1e link=msg=1378509 date=1444807062
In ieder geval een stuk handzamer dan de PreCom pagers.

Klopt, de Precom pager heeft een relatief groot formaat als je het vergelijkt met de Galaxy, jupiter etc. Voordeel van het Precom is mijn inziens dat het systeem  zich nu aardig heeft bewezen. Daarnaast komt alles van een leverancier (pagers en backoffice, het achterliggende systeem) Wanneer je iets van 2 verschillende leveranciers betrekt kan het prima werken, maar wanneer dat niet het geval is is mijn ervaring dat leveranciers te makkelijk de schuld bij de het andere gedeelte van het systeem leggen. Dat neemt niet weg dat ik erg benieuwd ben naar de ervaringen van het systeem, vooral icm met gps en het op een kaart aan zien komen van opgeroepen vrijwilligers.

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #6 Gepost op: 15 oktober 2015, 21:22:11
Wij gebruiken op onze post het brandweerrooster nu al enkele jaren en het werkt super!
Je bent ruim op tijd op de hoogte bij tekorten en de mensen die beschikbaar zijn worden ruim van te voren op de hoogte gebracht dat er een tekort dreigt en hun opkomst gewenst is.

Ook is de informatiestroom via de mail fors terug gelopen, nu zetten we onze mededelingen, opgave van oefeningen of activiteiten en overige zaken allemaal op het brandweerrooster.
In de kazerne hangt een informatiescherm met het brandweerrooster erop, hierop staan de mensen op die beschikbaar zijn voor de uitruk, mededelingen en bij een uitruk komt de melding hierop te staan samen met de mensen die opgeroepen zijn, de aanrijroute en evt tekorten van personeel.

Wij maken "nog" geen gebruik van de pagers, wel gebruiken we de app op te bevestigen van opkomst bij een alarm via onze smartphone.
Dit is vooral handig voor de mensen die verder weg wonen/werken, vooral bij een uitruk kan je zien of er nog mensen onderweg zijn of dat we vertrekken.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B